Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö työkkärin pitänyt pitää aktiivisesti yhteyttä asiakkaisiin?

Vierailija
05.03.2024 |

En nyt ymmärrä tätä niiden nykyroolia ollenkaan. Julkisuudessa on toistuvasti sanottu että vastineeksi tästä pakkohakusirkuksesta ja kyttäyksestä työtön "haastatellaan" neljän viikon välein. Ei mulle ole kukaan soittanut kuin kerran silloin ihan alussa kun työttömyys alkoi. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä työnhakija ja minua kyllä haastatellaan kolmen kuukauden välein, kun se yksi pakkohaku on suoritettu. 

Vierailija
2/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole resursseja. Katsos, annettiin mahdoton homma muttei mahdollistettu sen tekemistä, kuten tässä yhteiskunnassa on tapana.

Nyt niillä on kiire valmistella siirtoa kunnille. Ota iisisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole resursseja. Katsos, annettiin mahdoton homma muttei mahdollistettu sen tekemistä, kuten tässä yhteiskunnassa on tapana.

Liekö niin että kuntakokeiluissa ei lähtökohtaisestikaan soitella kenellekään? Monihan on nyt jo niiden piirissä. 

Vierailija
4/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tulla hänen paikalleen ja hän saa potkut. Jakelen sitten kaikille inhoamilleni ihmisille karensseja.

Vierailija
5/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän työkkäri ottaa yhteyttä niin sitä parempi. Ahdistaa ihan tarpeeksi muutenkin. 

Vierailija
6/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssithan ei haittaa monia kun toimeentulotuki korvaa sitten. Ainakin jos ei virallisesti tienaavaa kumppania. Ei ihmisiä voi ilman rahaa jättää, vaikka olisi hieman niskuroinutkin. Ja onhan tt tuki kuitenkin vähän vaivalloisempi tuki kun työttömyystuki, eli rangaistus sinällään jo hos katenssin saa.

Kuulin että olisi ikuisuuskarenssej, mutta ei kai niin voi olla työttömyyskorvauksen osalta?  No, lainoppineet. Mikä on pisin karenssi mitä voi saada? Kaverini jätti hakematta yhteen paikkaan ja sai ikuisuuskarwnssin kuulemme. No ei kysynyt perään, koska sai rahat sitten toimeentulotukena. 

Tt tuki vähän huonompi kun työkkärin tuki koska;

Hakuprosessi hankalampi. Tiliotteita sun muuta.

Kaikki tulot vaikuttaa miinustavasti.

Mutta toisaalta, moni joutuu hakemaan sitä tt tukea, vaikka saa työttömyystukea varsinkin jos vuokra-asunto ja lapsia. 

Vierailija
7/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus työttömänä ihan anelin, että olisin päässyt kasvotusten juttelemaan jonkun kanssa työkkäriin. Ei onnistunut, ei resursseja vastattiin. Sain olla rauhassa muutenkin. Yhden kerran soitettiin 2.5 vuoden aikana.

Vierailija
8/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työssäkäyvä työnhakija ja minua kyllä haastatellaan kolmen kuukauden välein, kun se yksi pakkohaku on suoritettu. 

Joudutko käymään paikanpäällä?  Mulle tulee edellisenä päivänä txt "huomenna soittoaika xxx aikaan". Siis puhelimessa tarinointia keskimääräinen 3kk välein.

Vierailija
9/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle tulee uhkaus tapaamiseen kolmen kuukauden välein.

Ennen riitti, kun olin puhelimen äärellä, nyt pitää käydä näyttää nassu.

Mitään töitä en ole vuoteen hakenut. Täydet korvauksen olen saanut.

Vierailija
10/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liekö niin että kuntakokeiluissa ei lähtökohtaisestikaan soitella kenellekään? Monihan on nyt jo niiden piirissä. 

Kyllä on ollut kolmen kk.n välein joko käynti tai soitto. Helsingissä asun.

Vierailija
11/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilölle, joka saa toimeentulotukea, vaikka saa työtyömyystukea, työttömyystuen kannustavuus liittyy lähinnä mahdollisuuteen saada soviteltua päivärahaa osa-aikatöissä.

Muuten tulos saattaa olla plus miinus nolla, sillä työttömyyskorvauksen puuttuessa, tt-tuki korvaa työttömyyskorvauksen summan täysin, monissa tapauksissa. 

Saat joko työttömyyskorvauksen + pieni summa tt-tukea tai

Isompi summa pelkästään tt-tukeq.

Sosiaaliturva pähkinänkuoressa. 

Vierailija
12/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, että kuka siellä on töissä. Jos on valtion vakituisen viran itselleen ankkuroinut semijuoppo-kimmo, ei hän tee aktiivisesti mitään. Siirtää asiakkaiden , eli esim sinun, uusimispäivät niin pitkälle kuin kone antaa. Sen pomo tekee täysin voimin paikallispolitiikkaa ja suunnittelee kansanedustajan uraa, tai vähintään tulee kohta Helsingin ministeriöstä soitto, että tuleppa tänne töihin. Kimmot ja Mikat ja Annet ja Merjat tekee mitä huvittaa.

Saattaa olla, että sun vastuuvirkailijaksi on osunut seija, joka jostain syystä inhoaa yliopiston keskeyttäneitä, jotka kehtaa hakeutua työttömäksi työnhakijaksi. Väsymättä hän jaksaa kysellä ja selvittää pienintäkään oikeutta työttömyysturvaan, jos missään historiassa näkyy, että yliopistolla olisi n vuonna 1981 aloitettu opintoja.

Toki sulle voi osua työllistämisrahoilla 2vuoden pätkän saanut maisteri, joka todellakin tekee töitä, ja muidenkin töitä ylitöinä, koska toivoo ja haaveilee, että voisi joskus saada vakituisen viran, jos semmoiseen taas joskus saadaan lupa valtiolta, että saadaan virka täyttää.

Nämä vakivirat jaetaan hyvä-veli-periaatteella niille, jotka toimivat samoissa opiskelijapolitiikan piireissä kuin joku ylempi viranhaltija. Kannattaa siinä mielessä liittyä heti eka vuonna Akateemisiin Keskustalaisiin, tai Kansallisiin Akateemisiin Tyhjänpuhujiin.

Että ihan tuurista kiinni.

Vierailija
13/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole eikä ole pihaustakaan kuulunut. Eikä haittaa.

Vierailija
14/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joskus työttömänä ihan anelin, että olisin päässyt kasvotusten juttelemaan jonkun kanssa työkkäriin. Ei onnistunut, ei resursseja vastattiin. Sain olla rauhassa muutenkin. Yhden kerran soitettiin 2.5 vuoden aikana.

Sama homma täällä. Jo työttömyyden alussa olisin halunnut keskustella uudelleenkouluttautumisesta, mutta se ainoan puhelun soittanut eukko ilmoitti että ole jo ihan tarpeeksi koulutettu. Kysyin, onko arvio sama siinäkin vaiheessa jos työttömyys on kestänyt vaikka vuoden, mutta en saanut mitään tolkullista vastausta. Nyt en käsittääkseni edes saa hakea mihinkään. Ap

Vierailija
15/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei siis ole työnhakuvelvoitetta vai? Koska kyllähän ne sen rapsan neljästä paikasta kuussa vaatii tai muuten pamahtaa sanktiot. 

Vierailija
16/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei siis ole työnhakuvelvoitetta vai? Koska kyllähän ne sen rapsan neljästä paikasta kuussa vaatii tai muuten pamahtaa sanktiot. 

Toikin on kyllä niin naurettava homma, kuka niitä haettuja paikkoja muka alkaa tarkistelemaan? Sehän olis lähinnä törkeää työnantajan ajan haaskaamista kun jokaisesta avoimesta rekrystä koituis velvollisuushakemusten lisäksi läjä työkkärin tädin suorittamia tarkistussoittoja.

Vierailija
17/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karenssithan ei haittaa monia kun toimeentulotuki korvaa sitten. Ainakin jos ei virallisesti tienaavaa kumppania. Ei ihmisiä voi ilman rahaa jättää, vaikka olisi hieman niskuroinutkin. Ja onhan tt tuki kuitenkin vähän vaivalloisempi tuki kun työttömyystuki, eli rangaistus sinällään jo hos katenssin saa.

Kuulin että olisi ikuisuuskarenssej, mutta ei kai niin voi olla työttömyyskorvauksen osalta?  No, lainoppineet. Mikä on pisin karenssi mitä voi saada? Kaverini jätti hakematta yhteen paikkaan ja sai ikuisuuskarwnssin kuulemme. No ei kysynyt perään, koska sai rahat sitten toimeentulotukena. 

Tt tuki vähän huonompi kun työkkärin tuki koska;

Hakuprosessi hankalampi. Tiliotteita sun muuta.

Kaikki tulot vaikuttaa miinustavasti.

Mutta toisaalta, moni joutuu hakemaan sitä tt tukea, vaikka saa työttömyystukea varsinkin jos vuokra-asunto ja lapsia. 

Kun jotain omistaa, ei saa tt-tukea.

Vierailija
18/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun vuoden päivät se neljä paikkaa heille imoitin. Nyt ei ole enää kuulunut mitään heiltä viimeisen ilmoitus kerran jälkeen ja siitä jo kuukausi. No työnhaku voimassa = saan hakea työttömyyskorvausta. Ei haittaa radiohiljaisuus. -Eri

Vierailija
19/19 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikkojen puheet ja todellisuus harvoin kohtaavat. Sote-uudistus, taksilaki jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi