Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutuin äidilleni

Vierailija
21.08.2010 |

ja sanoin hänelle, että "helvettiinhän tämä vauva joutuu, jos sattuu kuolemaan".

Ristiäisiä ei ole siis tulossa. Äitini sitten kysyi, että kai se kuitenkin kirkkoon kuuluu. Vastasin, että miten kuuluisi, kun ei kasteta. Tähän äitini sitten tuumasi, että hänelle tulee mieleen syöpäsairas ystävänsä, joka oli sanonut että kun ei elämässä ole enää mitään muuta turvaa kuin Jumala.

Vituttaa vieläkin. Miten tahdittomia voi ihmiset olla, oma äitini vielä. Anoppia ois niin paljon helpompi vihata tuollaisten kommenttien takia.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla puolestaan mummi on vanhoillislestadioilainen,heh..arvaa millainen kirkkosota meilla on kaynnissa :D

Kerro ihmeessä?? Munkin vanhemmat on VL, mutta ei ne puutu meidän elämään/valintoihin millään tavalla.

Ja se että jos kerran on VL mummi niin sen pitäisi ainakin ajatella samoin kuin minä että kaikki lapset on Jumalan lapsia, ja kuollessaan pääsevät taivaaseen.

t. joku edellisistä.

Vierailija
22/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oikeus kastattaa lapsesi, jos haluat. Pelkäätkö miehen suuttuvan? Oletko tossun alla muutenkin?

Meillä asiasta ei muodostunut ongelmaa, koska erosin ihan omasta aloitteestani itsekin kirkosta raskaana ollessani. Olen jonkin sortin agnostikko enkä halua kuulua mihinkään uskonnolliseen yhteisöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsia kastetaan myös kirkoissa, ei tarvitse kuin olla kaksi kummia, pääsee ilman juhlia jos niin haluaa. Ei tarvitse kotona siivota, pyytää pappia kotiin yms. Ristiäismekonkin saa usein seurakunnalta lainaan. Siis jos haluat lapsen kastaa.

Kastetaan monesti Jumalanpalveluksen yhteydessä. Ehdota miehellesi! Voiko olla kyse siitä ettei miehesi vaan jaksaisi juhlien järjestämistä?

Vierailija
24/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteessa nyt vaan ei aina voi tehdä ihan niinkuin itse haluaisi. Eikä mulle sillä kasteella ole merkitystä, lähinnä haluaisin pitää juhlat. Asiasta kyllä riidellään edelleen, mun mielestä kastamatta jättäminen on muutenkin epäreilua, koska edelliset on kastettu ja niillä on kummit ja rippijuhlat tulossa. Miehelläni on paljon suurempi vakaumus uskontoa vastaan kuin minulla sen puolesta, siksi olen valmis antamaan periksi.

ap

Sulla on oikeus kastattaa lapsesi, jos haluat. Pelkäätkö miehen suuttuvan? Oletko tossun alla muutenkin?

Vierailija
25/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitisi kommentti oli ihan vain lapsesi parhaaksi ajateltu. Hän siis ajatteli, että kirkkoon kuuluessaan lapselle tulisi jumala tärkeäksi. Ei siis millään pahalla sanottu. Näin tuon tulkkaisin.

Ihan eri asia on se, haluatko itse usko jumalaan.

T: Se aikaisempi agnostikko

Vierailija
26/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sama henkilö, joka tässä taannoin itki tällä palstalla sitä, ettei mies halua kolmatta vauvaa kastettavan. Kaksi edellistä tosin oli jo kastettu, että sikäli mielenkiintoinen linjanmuutos. Eikö tämä aihe käsitelty jo siinä viestiketjussa? Sait paljon vastauksia ja jos et niistä onkeesi ottanut, niin voi voi. Sanoin silloin ja toistan sen nyt vielä kerran, että mielestäni on vähintäänkin ajattelematonta olla kastamatta yhtä lastaan, kun muut on kastettu. Vähänkö siitä tulee pienelle kasvettuaan epätasa-arvoinen olo. Mut jos et lastasi halua kastaa, niin lopeta itku ja täällä valittaminen ja teet sitten niin kuin tykkäät.

Vierailija
27/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tässä on kyse äitini kommentista, joka oli mielestäni törkeä.

Ottaa opikseni..? Miten? Ei mitään ratkaisua edelleenkään ole siihen, että olen eri mieltä mieheni kanssa.

ap

se sama henkilö, joka tässä taannoin itki tällä palstalla sitä, ettei mies halua kolmatta vauvaa kastettavan. Kaksi edellistä tosin oli jo kastettu, että sikäli mielenkiintoinen linjanmuutos. Eikö tämä aihe käsitelty jo siinä viestiketjussa? Sait paljon vastauksia ja jos et niistä onkeesi ottanut, niin voi voi. Sanoin silloin ja toistan sen nyt vielä kerran, että mielestäni on vähintäänkin ajattelematonta olla kastamatta yhtä lastaan, kun muut on kastettu. Vähänkö siitä tulee pienelle kasvettuaan epätasa-arvoinen olo. Mut jos et lastasi halua kastaa, niin lopeta itku ja täällä valittaminen ja teet sitten niin kuin tykkäät.

Vierailija
28/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteessa nyt vaan ei aina voi tehdä ihan niinkuin itse haluaisi. Eikä mulle sillä kasteella ole merkitystä, lähinnä haluaisin pitää juhlat. Asiasta kyllä riidellään edelleen, mun mielestä kastamatta jättäminen on muutenkin epäreilua, koska edelliset on kastettu ja niillä on kummit ja rippijuhlat tulossa. Miehelläni on paljon suurempi vakaumus uskontoa vastaan kuin minulla sen puolesta, siksi olen valmis antamaan periksi. ap

Pidätte nimiäiset. Siinä on juhlat. Lapsi saa siellä nimiäisissä sitten 2-4 kummitustätiä tai -setää jotka toimivat kuin kummit lahja-automaatteina. Teininä lapsi menee protu-leirille jonka jälkeen pidetään "aikuistumis" tms. -juhlat sukulaisille ja niille kummituksille jotta lapsi saa rahansa.

Vierailija
29/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielisiä ihmiset, jotka haluavat pitää kastetilaisuuden pappeineen ja mekkoineen vain ja ainoastaan juhlan takia. Nämä ovat niitä ihmisiä, joille kaste onkin jonkin sortin nimenantojuhla ja viis koko kasteen merkityksestä. Miten jotkut voivatkin olla noin helvetin tyhjänpäiväisiä. Minkä helvetin takia, ette ap voi pitää ihan maallisia nimenantojuhlia, jos ei kasteella kerta ole teille kummallekaan mitään merkitystä. Etkö tunne itseäsi hieman pelleksi "jumalhöpinöitä" kuunnellessasi. Minä ainakin tuntisin - siksi meitä ei ole vihitty kirkossa eikä lapsia kastettu. Juhlia kyllä muuten pidetty ja paljon.

Vierailija
30/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä osaa. Kirkolla on valmis kaava, mun mielestä se on ihan hyvä. Ja mitä moraaliin tulee, niin jos sillä juhlatavalla jotain merkitystä on, niin sehän on lapselle. Viis siitä, kuinka tapakristitty minä olen.

Mies vastustaa kirkollisia juhlia, mutta ei hänellä ole muuta kuin "kakkukahvit" tarjota vastineeksi. Käytännössä hän ei niitä saa koskaan järjestettyä. Tämä kyllä nyppii minua aika paljon, mutta ei ollut tämän ketjun asia.

ap

Vastenmielisiä ihmiset, jotka haluavat pitää kastetilaisuuden pappeineen ja mekkoineen vain ja ainoastaan juhlan takia. Nämä ovat niitä ihmisiä, joille kaste onkin jonkin sortin nimenantojuhla ja viis koko kasteen merkityksestä. Miten jotkut voivatkin olla noin helvetin tyhjänpäiväisiä. Minkä helvetin takia, ette ap voi pitää ihan maallisia nimenantojuhlia, jos ei kasteella kerta ole teille kummallekaan mitään merkitystä. Etkö tunne itseäsi hieman pelleksi "jumalhöpinöitä" kuunnellessasi. Minä ainakin tuntisin - siksi meitä ei ole vihitty kirkossa eikä lapsia kastettu. Juhlia kyllä muuten pidetty ja paljon.

Vierailija
31/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen löydät pro-seremoniat tms. "palvelun" josta saat esim. puhujan nimiäisiin. Vähän niinkuin papiksi :) ja muitakin ideoita. Jos haluat juhlat, niin järjestät ne, se on niin yksinkertaista.

Vierailija
32/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiemmat lapset on kastettu, miin miten mies perustelee sen, että tätä viimeisintä sitten ei? Se muuttaa kantani kokonaan. Sisaruksia ei ole hyvä laittaa eri kastiin tuossa asiassa, ihan vaikka sukulaisten (kuiten äitisi) suhtautumisen takia.

Onko miehelle tullut yhtäkkiä joku itsepäisyyskohtaus, vai mistä kiikastaa? Miten se aiemmin on kastamiseen suostunut, jos sitä niin vastustaa?

23

Vierailija
33/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulua eri seurakuntiin tai olla kuulumatta?

Vierailija
34/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olet hänen kanssaan oikeasti samaa mieltä kastamisen suhteen :)

Vierailija
35/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn vaan. Siis todella uskossa?

Vierailija
36/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn vaan. Siis todella uskossa?

Mies on ateisti paljon enemmän kuin minä uskovainen.

Äitini ei ole mielestäni oikeassa. Olen samaa mieltä siinä, että haluaisin ristiäiset, mutta eri mieltä siitä, mitä seuraa jos ristiäisiä ei pidetä. En usko ainakaan sellaiseen Jumalaan, joka heittäisi viattoman vauvan helvettiin vain siksi, ettei sitä ole kastettu.

ap

Vierailija
37/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ateisti paljon enemmän kuin minä uskovainen.

Äitini ei ole mielestäni oikeassa. Olen samaa mieltä siinä, että haluaisin ristiäiset, mutta eri mieltä siitä, mitä seuraa jos ristiäisiä ei pidetä. En usko ainakaan sellaiseen Jumalaan, joka heittäisi viattoman vauvan helvettiin vain siksi, ettei sitä ole kastettu.

ap

lasta helvettiin ollut heittämässä. Mietis nyt uusiksi äitisi sanoja, äläkä muuten kosta äidillesi sitä ettei miehesi anna kastaa lastanne.

Vierailija
38/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoin hänelle, että "helvettiinhän tämä vauva joutuu, jos sattuu kuolemaan".

Ristiäisiä ei ole siis tulossa. Äitini sitten kysyi, että kai se kuitenkin kirkkoon kuuluu. Vastasin, että miten kuuluisi, kun ei kasteta. Tähän äitini sitten tuumasi, että hänelle tulee mieleen syöpäsairas ystävänsä, joka oli sanonut että kun ei elämässä ole enää mitään muuta turvaa kuin Jumala.

Vituttaa vieläkin. Miten tahdittomia voi ihmiset olla, oma äitini vielä. Anoppia ois niin paljon helpompi vihata tuollaisten kommenttien takia.

kuka turvaa mihinkin. ei ihme että suutuit.

turvatkoon äitisi mihin haluaa.

Vierailija
39/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äitisi on ilmeisesti yleensä niin fiksu ihminen, että otat hänen mielipiteensä huomioon ja jopa pahastut niistä. Oma äitini on niin pöljä, etten yleensä edes kuuntele mitä se suoltaa.

Vierailija
40/44 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuota käytöstä muuten voi selittää.

Sä oot ap ihan sekaisin. Yleensä tuo vaihe menee muutamassa kuukaudessa ohi ja tulet normaaliksi joka kuvittelen sinun ennen olleen.

Sivustakatsojana äitisi ei tehnyt mitään väärää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi