Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko lastenhoitaja tienaa päiväkodissa?

Vierailija
20.08.2010 |

Voiko lastenhoitaja olla joku täysin ei-alaa-opiskeleva opiskelija?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko siis saada paikan ja saisiko tuommoista 1900 euron palkkaa?

Vierailija
22/37 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä perustyössä ei eroa lto:n ja lh:n työt, samoja vaipoja vaihtaa kumpikin, pyyhkii pöytiä ja pesee lasten kuravaatteita. Pedagoginen päävastuu on lto:lla mutta kaikki tiimissä suunnittelee toimintaa ja jokainen vuorollaan tai yhdessä vetää ohjattua toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistiinpanoni ovat vuodelta 2009. Tälläkin hetkellä eräs ystäväni toimii perhepäivähoitajana ainoastaan peruskoulupohjalta, eikä myöskään ole oppisopimuksella.

http://herkules.oulu.fi/isbn9514268741/html/x160.html

Ja tässä nyt linkkinä mikä ensimmäisenä tuli googlettamalla.

Vierailija
24/37 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni en myöskään millään lailla parjannut perhepäivähoitajia, ei ole tarvetta sellaiseen. En kuitenkaan myöskään väittänyt mitään perättömiä. Toki joissain kunnissa on voitu vetää tuollaiset linjaukset ettei ilman koulutusta/oppisopimusta voi toimia pph:na, mutta koulutus ei nyt kuitenkaan suurimmassa osassa kuntia ole ehdoton vaatimus.

Vierailija
25/37 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun bruttopalkkani pk-seudulla ja siinä mukana 1 kokemuslisä.

"Normihommien" lisäksi vastuualueenani ns kielikerho, suunnittelen ja toteutan yht 10 S2-lapselle kielikerhon 3x/vkossa.

S2=suomi toisena kielenä.

Vierailija
26/37 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nokian kaupungilla on 1921 ihan se lähtöpalkka päiväkodissa lähihoitajalla, no sastamalan kaupungilla se on joku 1720€, eli kunnilla on tosiaanki eroja. Koska nokialla maksetaa paremmin, kuin esim. Tampereella :D

Vierailija
27/37 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alan koulutusta mutta läheltä liippaavaa kuitenkin. Pätevän palkkaa en kuitenkaan saa mutta kk-liksa 1967 e, josta sitten lasketaan päiväkohtaiset palkat.

Vierailija
28/37 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni en myöskään millään lailla parjannut perhepäivähoitajia, ei ole tarvetta sellaiseen. En kuitenkaan myöskään väittänyt mitään perättömiä. Toki joissain kunnissa on voitu vetää tuollaiset linjaukset ettei ilman koulutusta/oppisopimusta voi toimia pph:na, mutta koulutus ei nyt kuitenkaan suurimmassa osassa kuntia ole ehdoton vaatimus.

Lisäksi koulutettu saa parempaa palkkaa kuin kouluttamaton, ihan kvtes:n mukaan.

Vierailija
29/37 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin minä lastenhoitaja/lähihoitaja. Siis toki minä olen lasten kanssa, mutta opella on enemmän vastuuta toiminnan suunnitelmallisuudesta ja toteutuksesta. Minä olen esim. eskarihetkissä ns. apuopena, ope on yhteys- ja vastuuhenkilönä erityislasten asioissa jne.

Palkkani on n.1970€ (en muista tarkkaa ku olen äitiyslomalla tällä hetkellä). Yksi lisä siinä on ja se taisi olla 5% peruspalkasta.

Vierailija
30/37 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös lto tekee kaikki suunnitelmat ja pitää tuokiot ym ja lastenhoitajat ovat sitten apuna. Ja niin sen pitäisikin mennä...Joka tuutista toitotetaan nykyään että lto ottaa pedagogisen vastuun! Teillä on "vanhanaikaisesti" hoidettu tuo työnjako.

Vierailija
31/37 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jkl

Yksi lisä. Joten ei päätä huimaa:D

Joku mieslisä? eurosta 80 senttiä?

Vierailija
32/37 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös, jota ei opettajilla ole. Itse olen suorittanut lähihoitajan tutkinnon suuntauksella "lapsi, -nuoriso ja perhetyö", myös se käy päiväkodeissa.

Vierailija
33/37 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jkl

Yksi lisä. Joten ei päätä huimaa:D

Vierailija
34/37 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun taas päiväkodin lastenhoitajalta vaaditaan koulutasoinen tutkinto (lähihoitaja, päivähoitaja tai vastaava). Kunnallisessa palkkausjärjestelmässä palkkaus perustuu koulutustasovaatimukseen, korkeampi tutkinto edellyttää korkeampaa palkkaa." Tää oli lainaus kouluaikaisista muistiinpanoistani.

Vakituista paikkaa ei yleensä voi saada sellainen lähihoitaja, jonka suuntautuminen ei ole lasten ja nuorten hoito ja kasvatus. Toki määräaikaisena pystyy työskentelemään muuhunkin "erikoistunut" lähihoitaja, mutta eipä ole ikinä vastaan tullut lastenhoitajaa jolla ei ole minkäänlaista alan koulutusta. Juuri esim. päiväkotiapulaisena, ryhmäavustajana ym. voi toimia.

Vierailija
35/37 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon ottaen huomioon koulutuksen?

Vierailija
36/37 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran aikaa edellisistä viesteistä, että kyselen mitä lastenhoitajan palkka mahtaa olla nykyään. 

Työpaikka olisi siis päiväkoti ja tehtävä lastenhoitaja. Koulutukseltani olen sosiaalikasvattaja (90-luvulla valmistunut).  Aiempaa työkokemusta päiväkodista ei ole. 

Vierailija
37/37 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutus on. kokemuslisät maksimi. brutto 2228.39€