Jos lapsesi sairastuu eikä pääse kaverisynttäreille, niin
antaako hän lahjan silti sankarille? Vai siirrätkö lahjan eteenpäin?
Meillä lapsi sairastu samana päivänä kun juhlat olisivat olleet ja tietenkin oli jo lahja ostetuna.
Uudet kaverisynttärit tulossa kohta. Voinko laittaa lahjan seuraavalle sankarille vai onko hyvien tapojen mukaista antaa koulukaverille kuitenkin lahja, kun sinne oli kutsuttu?
Kommentit (15)
antaa lahja vaikka ei olla päästy synttäreille. Minusta on vähän mänttiä olla antamatta lahjaa, kun kutsu on kuitenkin saatu.
Meillä päiväkodissa on ihan normimeininki, että juhlat juhlitaan kavereiden kesken silloin kun ne on sovittu pidettäväksi, ja jos joku ei pääse niin ei pääse, eikä siten tuo lahjaa myöhemminkään.
Pientä lohtua päivänsankarille, jonka ystävä ei pääsekään tulemaan. Tietää ainakin, että välittää.
Jos kyse vaikka luokkakaverista, jota ei paljon koulun ulkopuolella tapaa, en välttämättä antaisi lahjaa jälkikäteen. Naapureille kyllä viedään lahjat vaikka ei juhliin päästäisikään. Samoin jos tiedetään että kutsuttuja oli vain muutama, voi lahjan toimittaa perille myöhemmin.
Jos sankari on kovin läheinen, toki häntä muistetaan lahjalla. Mutta ei meillä päiväkotikevereiden synttäreiltä poisjääneet kutsutut ole jälkeenpäin tuoneet lahjoja. En varmaan itsekään veisi.
niin varmaan sitten antaisin. Jos ei olisi edes hommattu mitään, niin en varmaan lähtisi hommaamaankaan. Ei olla ostettu lahjaa esim. silloin, jos heti kutsuvaiheessa joudumme ilmoittamaan, että lapsi ei pääse tulemaan koska ollaan jo ehditty sopia muuta.
jos vaikka lapsi tai koko perhe on sairastunut isommista bileistä. SIsarusten lapsille itse veisin lahjan joka tapauksessa ja kummilapsilleni, en muille, en siis kavereille, ei tulis mieleenikään. Toki, jos lapsi on jo isompi ja on itse ostanut parhaalle kaverilleen juuri sopivan lahjan, hän voi varmasti mennä kylään myöhemminkin lahjan kanssa. Muuten antaisin paketin jollekin toiselle.
toimittamaan kaverille, jos ei synttäreille ole päästy. Ei ole tullut mieleenkään...mulla on varmaan aukko yleissivistyksessä;)
(ellei nyt ole koko perheellä joku paha tartuttava tauti) niin toinen vanhemmista vie sankarille juhlien alkamishetkellä kuitenkin paketin. Sitten vienosti kysytään saako lapseni parannuttuaan tulla muuten vain leikkimään, koska juhliin pääsemättömyys on aina suuri pettymys.
Kaikki on luvanneet mielihyvin. Kun lahja on viety ap juhliin, ei sen sankarin äidin enää tarvi mitään tarjoomuksiakaan tehdä sitten kun se "korvausleikkipäivä" koittaa. Suosittelen menettelyä
juhliin pääsekkään, varsinkin kun lapset jo vanhempia, niitä juhlia on kokoajan ja rahaa menee paljon lahjoihin.
ei aivan hyvin voit sen lahjan siirtää seuraavalle jos se hänelle sopii.
Ei meille ole ikinä kukaan toimittanut lahjoja jos ei ole lapsen synttäreille päässyt.
Meillä on viisi lasta joten "muutamat" synttärit on tullut vietettyä.
jokainen ipana haluaa jokaisen lahjan, jonka pystyy saamaan
vaikka ei päässyt juhliin. Muille ehkä ei antaisi, esim ihan tavis luokkakavereille, joiden kanssa ei muuten ole kovin läheinen kaveri.
lahja, vaikkei ole päässyt juhliin. Itse asiassa tämä on käynyt tasan yhden ja saman pojan kohdalla kahtena vuonna. Ekalla kerralla olimme ulkomailla, poikamme meni leikkimään, kun kotiuduttiin ja vei lahjan. Toisella kerralla meillä oli toiset juhlat toisella paikkakunnalla. Tällöin vein mummollensa lahjan ja hän toimitti sen perille.
Itse asiassa poikamme ei ole ihan hirveän monen eri kaverin synttäreillä ollutkaan (siis pelkillä kaverisynttäreillä), ehkä viiden kuuden. Hän on nyt seitsemän ja aloitti koulun. Ehkä sekin vaikuttaa, että poikia oli eskarissa ja nyt ekalla vaan 6-8.
Pientä lohtua päivänsankarille, jonka ystävä ei pääsekään tulemaan. Tietää ainakin, että välittää.