1-ja 3-luokkalaisten äidit, minkä ikäisiä olette?
Kommentit (83)
Lapsilla on kymmenen vuotta ikäeroa. Tiedän kyllä että en todellakaan ole "vanha" äiti nytkään, keskiarvoikäinen olisin ollut esikoisen saajaksi, mutta en osannut kuvitella EDELLEEN olevani vanhempana nuorin/nuorimpia -ja siis lasten välillä 10 v ikäeroa-. Auttoiko ymmärtämään?
itse olen 40 enkä tosiaankaan tunne itseäni vanhaksi. vauvasta vielä haaveilen... jos vielä yhden saisin, olisin sitten varmaan viiskymppinen kun menee kouluun...
Koska monilla alueilla on ihan tavallista, että ensimmäiset lapset saadaan (reilustikin) yli 30-vuotiaina. Joten minusta on ihan oletettavaa, että esim. 34v päiväkotilaisen äiti on sieltä nuorimmasta päästä. Jos muut siis saaneet lapsensa vaikka 35-45-vuotiaina. Auttoiko ymmärtämään..? :)
Lapsilla on kymmenen vuotta ikäeroa. Tiedän kyllä että en todellakaan ole "vanha" äiti nytkään, keskiarvoikäinen olisin ollut esikoisen saajaksi, mutta en osannut kuvitella EDELLEEN olevani vanhempana nuorin/nuorimpia -ja siis lasten välillä 10 v ikäeroa-. Auttoiko ymmärtämään?
Av-palstalla se on näköjään 1-3 luokkailaisten äitien keski-ikä
minä 43 v ja ope: )
Isompi poika 15 v ja 9. luokka
just pistin pojat koulukyytiä odottamaan.
ja minä 37 v, muut lapset 8. ja 4. luokkalaisia
vitos- ja kolmasluokkalaiset lapset, itse olen 35v.
Ja on muuten totta että ainakin pääkaupunkiseudulla.
Asuinaluiden hintatasosta ja vanhempien ikähaarukasta löytyy yhteistä.
Eli kalliimpi asuinalue koululaisilla iäkkäämmät vanhemmat. Edullisempi asuinalue löytyy nuorempia vanhempia.
Tämän olen itse todennut asumalla monissa paikoissa.
ja vanhin lapsistani on nyt 2.luokalla.
Muut 6.v, 4.v ja 2.v
lapseni on 3.luokalla ja minä olen 24-vuotias. Arvaa huviksesi, millaisia katseita saan vanhempainilloissa..
Olen luokan nuorin äiti kun muut jo ovat yli 30 kymppisiä. En muutenkaan osallistu heidän yhteisjuttuihin, käyn vain "yksityisesti" vanhempainilloissa. 28v, 1. ja 2.luokkalaiset koulussa.
Ap kysyi niiden äitien ikiä joilla lapset 1 ja 3 luokalla, ei muilla luokka-asteilla saati aikuisten lasten äitien ikiä.
joten nyt tokaluokkalaisen ja eskarilaisen äitinä olen 25-vuotias. Kolmas on tuloillaan, ja nyt tuntuu että olen jo aika vanha tähän hommaan.
1- ja 3- luokkalaiset koululaiset + yksi alle kouluikäinen lapsi
Ei nykyään ole kovin tavallista saada lasta n. 20-vuotiaana. Ja joissain kouluissa (/alueilla) varsinkaan ei ole nuoria vanhempia juuri esim. asuntojen hintojen takia. Oman tokaluokkalaiseni luokkakavereillakaan en tiedä yksiäkään alle 30v vanhempia, suurin osa on 40+, varsinkin isillä löytyy hyvin harmaitakin päitä...
Joku 28v tai alle kyllä pistäisi silmään tuossa porukassa.