Mitäs jos taivas ja helvetti onkin olemassa?
Oletteko koskaan miettinyt sitä vaihtoehtoa, että kristityt "hihhulit" olisivatkin oikeassa...?
Kommentit (34)
tavallaan oikeassa ovatkin. Näin sielunvaellukseen uskovana ns. pakanana olen sitä mieltä, että ihminen tuonpuoleiseen päättyessään (eli siirtyessään rajan yli) voi käydä läpi helvetin halutessaan. Riippuu sielun kehitystasosta, kuinka kauan tuo helvetti kestää ja kuinka kauan sitä itseään haluaa rankaista. Taivaaseen meno taas vaatii sekin oman kehitystasonsa ja se varmaan onkin sitten pysyvämpi juttu, luulen ma.
on varmasti tuhansia erilaisia. Pidän erittäin epätodennäköisenä, että sattumalta juuri meidän maamme valtauskonto olisi se ainoa oikea totuus ja ainoa oikea Jumala olisi halunnut levittää totuutensa vain länsimaihin.
Nykyinen uskonnon opetus voi toki antaa sellaisen harhakuvan, että meidän uskontomme on jotenkin erityisen oikea suhteessa muihin uskontoihin. Toivotaan, että uskonnon opetus muuttuu tulevaisuudessa enemmän yleissivistäväksi ja vähemmän tunnustukselliseksi.
Kristinuskon suurin teho liittyy muuten pelotteluun: Usko tai joudut helvettiin. Herkempi saattaa alkaa uskoa.
Itse ainakin (henkilökohtaisestikin) koen Kristinuskon suurimman tehon pelottelun sijaan TOIVOSSA, armossa ja rakkaudessa. Pienoisevankeliumikin kuuluu: "sillä niin on Jumala maailmaa RAKASTANUT, että antoi ainoan Poikansa..."
Kun itse tulin uskoon, sain elämääni toivoa, merkitystä, ja iloa, kun sitä ennen kaikki oli tuntunut turhalta, toivottomalta ja merkityksettömältä.
on varmasti tuhansia erilaisia. Pidän erittäin epätodennäköisenä, että sattumalta juuri meidän maamme valtauskonto olisi se ainoa oikea totuus ja ainoa oikea Jumala olisi halunnut levittää totuutensa vain länsimaihin.
Nykyinen uskonnon opetus voi toki antaa sellaisen harhakuvan, että meidän uskontomme on jotenkin erityisen oikea suhteessa muihin uskontoihin. Toivotaan, että uskonnon opetus muuttuu tulevaisuudessa enemmän yleissivistäväksi ja vähemmän tunnustukselliseksi.
Kristinuskon suurin teho liittyy muuten pelotteluun: Usko tai joudut helvettiin. Herkempi saattaa alkaa uskoa.
näkemisessä. Uskon Raamatun sanaan, että on olemassa taivas ja helvetti. Raamatussa kerrotaan, että alunperin Jumala ei valmistanut helvettiä lainkaan ihmistä varten, vaan helvetti on valmistettu Saatanalle, joka ennen oli korkeassa asemassa oleva enkeli, mutta joka lankesi ylpeyteen ja syöstiin siksi taivaasta.(ks. Jes. 14:12 - 15 ja Hes. 28: 12 - 19). Helvetti on siis valmistettu Saatanaa varten. Ihminen (Aadam) kuitenkin lankesi myös syntiin, ja joutui siksi tuomion alaiseksi. Taivaaseen ei voi päästä mitään epäpyhää, siksi syntisen paikka on aina helvetti. Jumala kuitenkin rakasti suuresti luomaansa ihmistä, ja jo heti syntiinlankeemuksen jälkeen ilmoitti pelastussuunnitelmansa ihmisen varalle. Jumala nimittäin sanoi käärmeelle (Saatanalle), joka oli vietellyt ihmisen syntiin: "Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän" (1. Moos. 3:15). Näin Jumala ilmoitti edeltäkäsin, että ihmisestä (Maria) on syntyvä Vapahtaja (Jumalan Poika Jeesus), joka voittaa synnin ja Perkeleen vallan. Kantapäähän pistäminen viittaa siihen, että Jeesus on kärsivä ristillä sovittaessaan ihmiskunnan synnin. Tämä Vanhan testamentin puolella kerrottu profetia toteutui Jeesuksessa, ja saamme lukea siitä Uuden testamentin puolelta. Jeesus on siis se ihmisen ainoa mahdollisuus päästä taivaaseen. Ihminen on Jumalan edessä langennut syntiin (yksikin synti riittää tuomioon Pyhän Jumalan edessä, eikä kukaan ihminen näin voi väittää olevansa synnitön), mutta kun ihminen myöntää syntisyytensä ja turvautuu Jeesuksen sovitustekoon, hän saa syntinsä anteeksi Jumalan edessä ja siirtyy kuolemasta elämään, helvettiin matkalla olevasta taivaanmatkalaiseksi. Kenenkään ihmisen ei siis Raamatun mukaan TARVITSE mennä helvettiin. Pelastus Jeesuksessa on valmistettu kaikkia varten. Ja kuka tahansa sen ottaa vastaan, hän saa syntyä Jumalan lapseksi. Mutta huomatkaa: kaikki eivät tahdo ottaa tätä sanomaa vastaan, eivätkä kaikki siksi pelastu. Vain uskomalla Jeesukseen pelastuu. Pelastus ei ole mikään pakko! Viesti on annettu vietäväksi koko maailmaan, jotta kaikki kuulisivat ilosanoman Jeesuksesta ja saisivat näin mahdollisuuden uskoa ja päästä taivaaseen.
Sanoma ihmisen syntisyydestä voi tuntua ja tuntuukin hyvin raskaalta, samoin sanoma helvetistä on tietysti ikävää kuultavaa. Nämäkin asiat on kuitenkin todettava, jos tahtoo puhua kristittynä asioista niiden oikeilla nimillä.
Mutta sanoma Jeesuksen sovitustyöstä on valtava ilouutinen ihmiskunnalle. Ja elämä Jeesuksen kanssa on kaikkea muuta kuin tylsää. Helppoa ei tosiaankaan aina ole, mutta parempaa matkakumppania kuin Jeesus Kristus, en voi kuvitellakaan. Hän on ihmeellinen ja täynnä rakkautta!! Voin siis suositella : ).
Niin ja jos joku taas sanoo, että maailma on täynnä muunkinlaisia uskoja ja mistäs tiedän, että juuri tämä on se oikea. No. Minä en voi ketään sillä tavalla vakuuttaa tai "käännyttää", ainoastaan Jumala voi ihmisen sydämen vakuuttaa. Joskus vaan ihminen ei edes välitä kuunnella. Tää oli mun todistus ja puheenvuoro ja kerroin siitä, mistä itse olen vahvasti vakuuttunut ja mille olen elämäni rakentanut.
Tietysti jos näin olisi, niin se olisi voi voi :) Sitten mentäisiin alakertaan, vaikken ainakaan tähän mennessä ole mitään pahaa tehnytkään, en ole vain uskonut jumalaan, eikä minua ole kastettu.
Oletteko koskaan miettinyt sitä vaihtoehtoa, että kristityt "hihhulit" olisivatkin oikeassa...?
miksi maailman ties kuinka monista uskonnoista juuri se meille yleisimmin tuputettu satuilu olisikin totta ja ne kaikki muut eivät?
Enpä juuri moista mieti.
ja ettei se ole mikään bailupaikka, vaan että se on kuin vankila, täynnä kidutusta, kuumuutta ja kärsimystä.
Kuulostaa ehkä helvetillä pelottelulta, mutta miksi vaieta jos uskoo että näin on. Elossa ollessa vielä ehtii muuttaa suuntaa, jolloin pääseekin viettämään ikuisuutensa siellä paremmassa paikassa.
Ja kun minä siis uskon, haluan tietysti lähimmäisenrakkauden vuoksi että mahdollisimman moni pelastuisi helvetiltä ja pääsisi taivaaseen.
Tiedätkö että helvetti on täällä maan päällä, niin paljon pahaa kuitenkin on mitä tapahtuu. Tiedän omasta kokemuksesta, helvetin läpikäyneenä.
Ei taivaassa voi samaa olla, siis henkimaailmassa.
Ja tuohon pelottelujuttuun en usko, sillä pelotellaan lapsiakin. Ite kävin pyhäkoulua lapsena ja pelkäsin syntiä ja helvettiin joutumista.
Odotan tässä että koska pääsen täältä maailmasta pois, mutta pakkohan sitä on täällä olla.
Ei sen puoleen etteikö täällä voisi hyvääkin olla.
Tiedätkö että helvetti on täällä maan päällä, niin paljon pahaa kuitenkin on mitä tapahtuu. Tiedän omasta kokemuksesta, helvetin läpikäyneenä.
Ei taivaassa voi samaa olla, siis henkimaailmassa.
Ja tuohon pelottelujuttuun en usko, sillä pelotellaan lapsiakin. Ite kävin pyhäkoulua lapsena ja pelkäsin syntiä ja helvettiin joutumista.
Odotan tässä että koska pääsen täältä maailmasta pois, mutta pakkohan sitä on täällä olla.
Ei sen puoleen etteikö täällä voisi hyvääkin olla.
mä uskon kyllä että maailma on pahan vallassa, mutta koska täällä on uskovaisia ja myös niin paljon hyvääkin, ei tämä voi olla helvetti.
Pahoin pelkään (ja uskon) että helvetti on sitten jotain täydellistä pimeyttä ja pahuutta, ilman pilkahdustakaan hyvyydestä.
"Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi" ja niin edelleen. Kaikkia rikkovat jatkuvasti kaikkea vastaan. Ehkä katolisten "limbossa" eli limbuksessa (välitilassa) olisi kastamattomia lapsia.
pelastushan (taivaaseen pääsy)
tapahtuu nimenomaan syntejään katumalla, niitä anteeksi pyytämällä, ja uskomalla että Jeesus kuoli ristillä ja sovitti meidän syntimme.
Ja sitten parannuksen teko, eli että kun tulee elävään uskoon, haluaa pysyä erossa synnistä. Jumala antaa siihen voimaa, mutta jos joskus lankeamme, ja vilpittömästi sitä kadumme ja anteeksi pyydämme, saamme senkin anteeksi ja olemme pelastetut uskomme kautta.
Näin minä olen sen käsittänyt ja näin uskon.
"Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi" ja niin edelleen. Kaikkia rikkovat jatkuvasti kaikkea vastaan. Ehkä katolisten "limbossa" eli limbuksessa (välitilassa) olisi kastamattomia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
kun vuosia sitten kamppailin epäilysten kourissa ja rukoilin monet kerrat Jumalalta voimia uskoa. Aikaa myötä menetin uskoni rippeetkin enkä enää siis usko minkäänlaiseen jumalaan.
Mene rukouspalveluun :) Joissakin seurakunnissa sellaista on :)
Perinteinen helvetti sopisi exälleni loistavasti loppusijoituspaikaksi ja olisi luonteva jatko sille helvetille, jossa hän on nähtävästi elänyt syntymästään saakka.