Miksi raskaana olevan mahaa/kiloja arvostellaan?
Olen viikolla 21 raskaana. Työkavereista kaksi on kommentoinut mun ulkonäköä. Toinen kommentoi, et hei, nythän sulle on tullut tommonen makkara tohon mahaan! Ja sama tyyppi+ yksi toinenkin on sanonut takapuoleni levinneen. Voi olla joo, itse en kyllä ole edes huomannut, sillä kilojakaan ei ole tullut kuin sopivasti, eli 3-4kg.
Musta aika törkeää. Ei sillä, että olisin muuten mitenkään verisesti loukkaantunut. Lähinnä vaan ihmettelen miten vapaasti sitä saakaan "haukkua" toisen perseen levinneen. Ja varsinkin kun tosiaan on kyse 3-4 kilosta! Tyttö kuulemma sen takia heidän mielestään tulossa että perse on levinnyt.
Millaisia kommentteja muut on saanut?
Kommentit (14)
Ehkä teillä vitsaillaan muutenkin kuin raskausasioissa. Meillä ainakin. Toki suuttuisin, jos ihan yhtäkkiä alkaisi tuollainen.
Itelleni tuli eskoisesta 18kg ja kuopuksesta 23kg. :(
Ja kovin vahingoniloiselta vaikutti toinen kun sanoi, että katseli mua ja huomas mun perseeni levinneen.. Sanoi miettineensä, että "jes! Nyt o X:nkin perse levinnyt!".. :D Ehkä kai kateellisuuttakin kun normaalisti olen suht hoikka. Normaalipainoinen, muttei mulla ylikiloja ole. Ja ehkä hän sitten luuli mulle tulleen enemmänkin niitä kiloja kuin mitä oli tullut.
Ja ehtiihän niitä vieläkin tulla.. N. puolet jäljellä kuitenkin.. ja lopussa se paino kai enemmän muutenkin nousee.
ap
Ja kovin vahingoniloiselta vaikutti toinen kun sanoi, että katseli mua ja huomas mun perseeni levinneen.. Sanoi miettineensä, että "jes! Nyt o X:nkin perse levinnyt!".. :D Ehkä kai kateellisuuttakin kun normaalisti olen suht hoikka. Normaalipainoinen, muttei mulla ylikiloja ole. Ja ehkä hän sitten luuli mulle tulleen enemmänkin niitä kiloja kuin mitä oli tullut.
Ja ehtiihän niitä vieläkin tulla.. N. puolet jäljellä kuitenkin.. ja lopussa se paino kai enemmän muutenkin nousee.
ap
Vaikka olenkin ollut raskaana ei minun ulkonäköäni ole saanut arvostella.
Yksi lihava kaverini kertoi että näyttää melkein yhtä kauhealta kuin minä. Että melkein yhtä iso maha kun mulla. Noh silloin menin hiljaiseksi enkä osannut sanoa mitään, mutta en kyllä näyttänyt kauhealta. Minulla oli pieni sievä vauvamaha n. rv25 ja kaverilla valtava löysä leveä läskimaha :)
Arvostele takaisin vaan! ja jos joku taputtaa vatsaasi niin taputa ihmeessä takaisin!
Olin koulussa kun odotin ensimmäistäni ja tunsin oloni hieman epämukavaksi kun mukava naisopettaja tuli aina halaamaan ja hieromaan hartioitani tms.
Jos en olisi niin pitänyt opettajasta olisin varmaan tehnyt ilmoituksen häirinnästä :)
Minä sain vain positiiviseksi tulkittavia kommentteja mahastani. Tyyliin onpas nätti maha ja loppuvaiheessa vilpittömän hämmstyneitä "valtava pallo" -kommentteja. En missään vaiheessa ajatellut, että ne olisivat jotain kritiikkiä tai minun lihomiseen liittyvää.
Perseen leviämiset ja muut kuulostaa kyllä aika negatiiviselta. Muut lihomiseen ja kamalalta näyttämiseen voi kuitata sillä, että "joo, mutta minun tapauksessa suurin osa häviää kolmen kuukauden (tms) päästä, mitenkähän sinun repulle käy"?
ja näin just siskoa viikonloppuna pitkästä aikaa. Ensiksi sisko totesi mun lihoneen, vaikka tietää mun olevan raskaana. Kiloja tosin tullut vähän enemmän kuin ap:lle eli vissiin 5 tai 6. Sitten sisko alkoi selittää, miten ihania pieniä vauvamasuja on nähnyt kaupungilla ja tuli kyllä hyvin selväksi, että mun masu ei ole sarjassa pieni ja ihana. :( En kyllä menisi kenenkään vauvamasua arvostelemaan, olisin siitä itse mitä mieltä tahansa. Sisko on ollut kolme kertaa raskaana enkä ole kertaakaan sanonut mitään negatiivista tai arvostelevaa hänen mahastaan.
että raskaana oleva on jotenkin kaikkien omaisuutta tms. Vertaa siis vatsan taputteluun jne.
raskausaikanani. Tosin kerran eräs ystäväni sanoi kun olin muistaakseni rv 24 että "Eihän sulla ole raskausvatsaa ollenkaan, näytät vaan siltä kuin olisit lihonut paljon." Osittain tuo oli totta siinä mielessä että mulle tuli kunnon vauvavatsa vasta vähän myöhemmin, eli raskaus ei näkynyt niin selvästi koska mulla oli jo valmiiksi muutama kilo ylipainoa. Mutta en siis ollut lihonut raskausaikana kuitenkaan. Eniten otti päähän se tapa ja äänensävy miten ystäväni asian ilmaisi. Hän kuulosti todella ivalliselta ja vahingoniloiselta sanoessaan kommenttinsa ja naureskeli vielä päälle.
Kuulostaa tavalliselta työpaikan vitsailulta.Ehkä teillä vitsaillaan muutenkin kuin raskausasioissa. Meillä ainakin. Toki suuttuisin, jos ihan yhtäkkiä alkaisi tuollainen.
En voi ulkosuomalaisena käsittää ollenkaan, että tuollaista "vitsailua" voi olla siellä työpaikoilla. Tuossa on henkilökohtaisuuden raja ylitetty jo niin selkeästi ja räikeästi, ettei tuota missään muualla maailmassa voisi pitää tavallisena työpaikan vitsailuna.
Rumiluksia, joista tulee mieleen jorma.
Raskaana olevat naiset on anatanu tussuaan ties kelle...
kun esikoistani odotin mut silloin kyllä olikin tullut 30 kiloo.mutta se et olin viimesilläni ja just tulossa ultrassa niin sporassa oleva mies haukkui mua läskiksi ja mainitsi kuinka valtava mun mahakin on.eipä tajunnut edes että olen raskaana luuli vain läskiksi.sanoinki että kato ittees.koska miehellä ei ollut paitaa vaan auki oleva nahkarotsi josta pömpötti valtava maha yök. heehee
on tosiasia kiloista riippumatta, koska lantion luusto mukautuu synnytykseen.
Kai leikillään mutta silti se kyllä kirpaisi. Mulle on tullut tähän mennessä pari kiloa enemmän kuin keskimäärin ja turvotustakin on. Mutta tunnen itseni jo ihan riittävästi valtavaksi ja epäviehättäväksi. :(