Okt-naapuri haluaa että lapsemme eivät puhu heille. Heidän 1v
nukkuu vaunuissa ja uni voi häiriintyä! Lapsi käveli talon ohi (ei ollut heidän pihalle menossa)eikä ehtinyt edes mitään sanoa kun naapurin nuorehko naisihminen totesi tiukasti että "älä tule puhumaan mitään kun 'Tiina' nukkuu vaunuissa ettei se herää."
Anna mun kaikki kestää, mitään meteliä ei ollut, tyttö oli yksin ulkona jne.
Mulla on 3 lasta ja kyllä muakin välistä mietitytti herkkäunisen esikoisen kans että mihinköhän herää tällä kertaa.
Milloin tehtiin asfalttia kotikadullamme, jyrät meni ja tuli. JOskus naapurin räksyttävä koira herätti hänet ja usein alkoi naapurin vanha pappa leikkaamaan nurmikkoa juuri esikoisenmme päiväuniaikaan.
Ei silti tullut pieneen mieleenkään mennä vaientamaan kaikkia naapureita ettei meidän PEETU herää...
Vaiennatteko te muutkin naapurinne, kun teidän Tiinu-Liinu on päikkäreillä? Kehtaatteko komentaa naapureita olemaan hiljaa? Omakotialueella?
Kommentit (19)
Mun esikoinen (vaikka kuinka yritin totuttaa "elämisen ääniin") oli tosi herkkäuninen. Päiväunille nukahti vain tunnin, parin kävelyn kanssa rattaisiin, ei IKINÄ sisälle. Ja yöllä heräsi sen kymmenen kertaa. Ei kaikilla ole niitä peruspilttejä, muistakaas se:) Ja kyllä, minäkin olen joskus väsyneenä PYYTÄNYT naapurin lapsia olemaan huutamatta..
ja hän päätti tehdä nyt ihan selväksi, että vaikka lapsi nukkuu, hänellä ei ole aikaa olla varaäitinä.
Meillä asui aikoinaan naapurissa 3-lapsinen perhe, jossa äidillä ei ollut lapsille aikaa, joten lapset tunki meille vähän väliä puhumaan olettaen, että minä kuuntelen, kun oma vauva nukkuu.
ylety sinne aidan toislle puolelle kylläkään, ainakaan päiväsaikaan. Siirtäköön Tiinu-Liinun sisälle aa-aa-tuutilullaamaan taikka sellaiselle seinustalle taloa, jonne ei naapurin lasten leikit ja puheet kuulu, yleensä kun ok-talossa niitä seiniä on ainakin neljä.
vaikka joskus mieli tekisi! :) Omalla pihalla saatan sanoa omille ja naapurin lapsille, että ei saa huutaa, kun vauva nukkuu vieressä.
Saako teidän lapset pitää omassa pihassakaan ääntä päivisin? Vai sanooko siitäkin? Ja mikä pakko 1+ ikäisen on nukkua jossain saakutin vaunuissa? Laittakoon sänkyyn nukkumaan.
alkaa hyssytellä naapureita. Tosin meillä on kyllä lapset tottuneet jo vauvasta pitäen siihen, että elämän ääniä kuuluu, ja uni on maistunut silti oikein mainiosti.
Meidän pihapiirissä on muutenkaan harvemmin ihan hiljaista, ja hyvä niin, osaavatpahan nukkua vaikka ääniä kuuluukin.
Ei missään nimessä pitäisi opettaa vauvoja siihen, että täytyy olla hiirenhiljaista, jotta saa nukuttua, se jää päälle ja isompana voi olla iso ongelma, jos ei voi nukkua kuin täysin hiljaisessa.
Ei tuolla lailla kyllä naapurisopua rakenneta. Ehkä se ei tykkää, jos teillä on liian puheliaat lapset ja koittaa viestiä että olkoot hiljaa kun häntä ei kiinnosta?
Mutta uskomaton juttu ettei sais puhua Naapurissa ei vissiin oo muita lapsia?
Mun tekis mieli mennä avautumaan meidän naapurille jonka 16 vee pärrää kevarilla päivin öin ja vielä oikein kaasuttelee tuossa meidän/heidän pihatiellä. Se on niin ärsyttävä ääni!! Myös klo 2 yöllä...
Voi olla luvassa muitakin ongelmia ton tyylisten ihmisten kanssa...
Ei missään nimessä pitäisi opettaa vauvoja siihen, että täytyy olla hiirenhiljaista, jotta saa nukuttua, se jää päälle ja isompana voi olla iso ongelma, jos ei voi nukkua kuin täysin hiljaisessa.
Onhan toi vähän tylyä. Mutta mulle tuli mieleen, kun pahimmissa univeloissani tokaisin aika äkäisesti harrikkaansa tallista ulos ottavalle miehelle, että "varokkin herättämästä mun vauvaa!".
Olin silloin ehkä vähän pinna kireällä :) Ehkä naapurillakin on
Lapsi käveli tietä talon ohi. Yksinään. Aikamoisen happaman oloinen tapaus muutenkin, ehkä sitten halusi sanoa ettei tykkää kun meidän lapset ohimennen saattaa joskus jutella jotain.
t. ap, jonka lapset ei sitten enää mene juttelemaan tälle naiselle
Mutta uskomaton juttu ettei sais puhua Naapurissa ei vissiin oo muita lapsia?
Onhan toi vähän tylyä. Mutta mulle tuli mieleen, kun pahimmissa univeloissani tokaisin aika äkäisesti harrikkaansa tallista ulos ottavalle miehelle, että "varokkin herättämästä mun vauvaa!".
Olin silloin ehkä vähän pinna kireällä :) Ehkä naapurillakin on
Kun asuttiin pienkerrostalossa yhdellä parvekkeella leikkipaikan vierässä vanhemmat nukuttivat kaksosia. Sitten tulivat närkästyneenä parvekkeelle tuijottamaan kun leikkipaikalla leikki lapsia (pph:n lapset iltapäivä ulkoleikit, josta ne haettiin) ja muut talon lapset lisänä. Ei tosin sanoneet mitään mutta ilme oli sen näköinen että "nyt te saatanan kakarat herätetti meidän kullannuput". Siis miksi niitä lapsia ei voi nukuttaa normaalisti sisällä sängyssä???
muistan kun oma esikoinen oli koliikkitapaus ja olin juuri tehnyt 45 min kävelylenkin ja saanut vauvan nukkumaan, niin naapurin poika tuli 2 m päähän ja huusi kuuluvalla äänellä "ISKÄ TUU KATTOON TÄÄL ON SIILI" ja itku alkoi vaunuista välittömästi. Joten eiku matkaa jatkamaan.
Jos on 40v. esikoisen saanut..Mulla myös esikoinen (pian 11kk), joka nukkuu pihalla. Joku tamppaa mattoja, autoja huristelee, lenkkelijät juttelee tiellä-ja asutaan rivarissa. Ei tulis mieleenkään mennä toisia komentamaan. Heh, naapurit on vielä hankaluuksissa prinssinsä/prinsessansa kanssa, joka ei osaa nukkua, jos on vähääkään meteliä (tiedän tapauksia :O) Ei toisten tarvi olla hiljaa, että muiden lapset saa nukkua. Ei nyt toki mitään huutoa, mutta normiääniä!
Meillä tehtiin remonttia ja toki meteliä välillä oli. Työt oli kuitenkin tehtävä silloin kun oli koneet ja miehet paikalla. Naapurin lady kehtasi tulla valittamaan ettei lapsensa pysty nukkumaan päiväuniaan, voistaisko keskeyttää työt aina päiväunien ajoiksi.
Sanoin, että toki voidaan jos naapuri maksaa työkalujen vuokran muutamalta ylimääräiseltä päivältä. Ei maksanut eikä töitä keskeytetty.
meillä yhdet tutut kutsui kylään iltaa istumaan leffan ja naposteltavan kera (ei siis alkoholipitoista illanistujaista). Meillä ei ole vielä lapsia, heillä yksi vajaa vuoden vanha. Tiedettiin, että lapsi menee ajoissa nukkumaan ja odotettiin mukavaa iltaa aikuisten kanssa leffaa katsoen ja rupatelellen. Ollaan ennen heidän lastaankin vietetty samanlaisia iltoja ja meillä on ollut tosi hauskaa. No pikkupiltti saatiin hyvin unten maille puoli kahdeksan aikaan. Ja sitten alkoi leffailta, valot piti olla kokonaan pois, ääni pois telkasta, piti kuiskata hyvin HYVIN hiljaa, vessaa ei saanut vetää, ovia ei saanut kolistella jne jne. Eipä ollut enää samanlainen rentouttava ilta ystävien kanssa. Ihmeteltiin, että miksi ylipäätään kutsuivat, kun piti olla niin hyshys.
muistan kun oma esikoinen oli koliikkitapaus ja olin juuri tehnyt 45 min kävelylenkin ja saanut vauvan nukkumaan, niin naapurin poika tuli 2 m päähän ja huusi kuuluvalla äänellä "ISKÄ TUU KATTOON TÄÄL ON SIILI" ja itku alkoi vaunuista välittömästi. Joten eiku matkaa jatkamaan.
Olen minäkin kaksi poikaa aikonaan nukuttanut ja on ne joskus meteliin herännyt. Ei voi mitään.
En minäkään voi mennä sanomaan naapurille, että me häiriinnytään teidän taaperoiden jatkuvasta itkusta.
ELÄMÄ ON JOSKUS VAIKEAA!