Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajavatko kaikki vähintään 10 km ylinopeutta?

Vierailija
19.08.2010 |

Kokemukseni mukaan ei. Juuri ajokortin saaneena luulin niin ja otin kauheat paineet siitä, että ajoin "liian hiljaa". Nyt olen oppinut ajamaan niin kuin nuorempana luulin, että "pitää" ajaa eli luontaista ylinopeutta. Mutta olen myös vertaillut ajonopeuksia ja huomannut, että yllättävän monet ajavat ihan rajoitusten mukaan. Ainainen ylinopeus on myytti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki. Mutta minä ajan, tai sitten reilustikin kovempaa -ainakin turhilla 80km/h talvirajoituksilla vaikka on kesäiset olosuhteet.

Vierailija
2/6 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan rajoitusten mukaan. Ei mulla niin kiire ole ikinä että pitäisi ajaa ylinopeutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pelkästään ensimmäiset 10 km.

Vierailija
4/6 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä ajan, tai sitten reilustikin kovempaa

Etkö voi lähteä vähän aikaisemmin että ehdit perille normaalivauhdilla?

Vierailija
5/6 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että niin pitää tehdä kun kaikki muutkin. Mutta oikeasti se ei edes pidä paikkaansa.

Vierailija
6/6 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanteillä saattaa nopeus nousta siihen max 10 km ylitykseen, en halua olla tukkona ja vahtia mittaria silmä kovana, ajan liikenteen mukaan.

Kaupunkialueilla taas, missä on suojateitä ja jalankulkijoita, pyrin noudattamaan rajoituksia.

Oman huomioni mukaan eniten rajoituksia rikotaan valitettavasti juuri kaupunkialueilla. 30 km/h rajoitusalueilla monetkin perheenäidit kurvailevat yli viittäkymppiä lapset takapenkillä. Valitettavasti yhä enemmän kaupunkialueella hurjastelijat tuntuvat olevan naisia ja äitejä enitsaikojen miesvaltaisemman hurjastelun sijaan. Maanteillä isommat ylinopeudet ovat yhä enemmistössä miehillä, mutta sielläkin naiset kurovat rakoa umpeen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi