Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykinpesupalloista kokemuksia?

Vierailija
19.08.2010 |

Sain sellaisen lahjaksi eikä oikein tee mieli edes kokeilla sitä. Mun järkeeni ei oikein mahdu se, että kun se pallo on siellä pyykin joukossa koko pesun ajan, niin miten niitä aineita ei olisi valmiissa pyykissä. Reagoiko sen aineet pesulämpötiloissa, joten kylmään huuhteluveteen niitä ei sitten liukeisi vai mistä on kysymys? Nyt kuitenkin uskaltauduin laittamaan sen sitten tumman pyykin joukkoon, joten voin kertoa sitten lopputuloksen. Toivotaan, ettei pyykki mene pilalle:/ Toko olisihan hienoa, jos se toimisi, mutta kovin epäileväinen olen...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uskokaa tai älkää, ne tuntuu toimivan:)

Vierailija
2/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pyykinpesupallo siis se pesupallo, minne laitetaan pesuaine sisään? Toivottavasti ymmärsin väärin, koska olisin mielummin itse hullu kun toteaisin sinun olevan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pyykinpesupallo siis se pesupallo, minne laitetaan pesuaine sisään? Toivottavasti ymmärsin väärin, koska olisin mielummin itse hullu kun toteaisin sinun olevan...

Mä mietin ihan samaa, että jos kyse siitä tavallisesta muovisesta pallukasta, niin miten siitä moisen ongelman saakaan.....

Vierailija
4/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sellainen, jossa on joitain kuulia (pesuaine tms.) sisällä valmiiksi. Niiden sanotaan toimivan kolme vuotta. Ilmeisesti niitä ollut myös ostoskanavalla. Itse sain ystävältä lahjaksi ja hän kertoi niiden toimivan. No nyt tuli munkin eka pyykki valmiiksi. Pesin tumman pyykin (sukkia, alushousuja yms.)40 asteessa ja yllättäin pyykki tuoksuu ainakin märkänä oikein raikkaalta. Katsotaan miltä tulos näyttää kuivana.:) Kerron sitten miltä pyykki tuoksuu ja näyttää kuivana:)

Mielellään kuulisin muidenkin kokemuksia

Vierailija
5/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla ei ole sitä alkuperäistä pakkausta, mutta ei varmaan ole pesupähkinöitä, koska ne ilmeisesti toimii muutaman pesukerran ja näiden pitäisi toimi se kolme vuotta.Pallon sisällä on valkoisia ja vaalean ruskeita pieniä kuulia. Sisältää ilmeisti myös huuhteliaineen? Jotenkin niiden on pakko reagoida veden lämpötilan kanssa, en muuten tajua. Pitää pyytää ystävältä alkuperäistä pakkausta näytille. Muistaakseni hän sanoi, että kaikki pyykki käy. Mutta pallo pyöri meillä varmaan viikon, koska en halunnut pyykkiäni sillä pilata, mutta näyttää se kuitenkin toimivan...en tiedä edes niiden hintaa. Myydään kahden pallon pakkauksessa...

Vierailija
6/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/20 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin alkoi kiinnostaa

Vierailija
9/20 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pallot ovat ympäristöystävällisiä???

Pesupallot eivät sisällä myrkyllisinä pidettäviä kemikaaleja. Pallojen sisällä olevista pelleteistä irtoaa jonkin verran myrkyttömiä, ympäristöystävälliseksi todettuja, biohajoavia kemikaaleja (luonnossa hajoavia oksidimineraaleja; anionisia pinta-aktiivisia aineita >25%, kalsiumkarbonaattia >29%, natriumkarbonaattia >17%, natriummetasilikaattia >4%). Pallot eivät sisällä lainkaan ympäristölle haitallisia optisia valkaisuaineita eikä saippuaa, joten luonto ei kuormitu sulfaateilla.??

Vierailija
10/20 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa oli kayttajien arvosteluja ja yleisin mielipide oli etta vaatteet puhdistuvat, varsinkin varilliset, jos eivat ole kovin likaisia. Mutta kuulemma vertailevia testeja on tehty pesemalla seka pesupalloilla etta ilman mitaan, ja tulokset ovat olleet yhta hyvat. Eli palloilla ei mitaan vaikutusta, mutta normaali pesuohjelma pelkalla vedella puhdistaa vaatteet hiesta ja normaaliliasta ilman mitaan aineita. Pahemmat tahrat vaativat pesuaineen.

Vierailija
11/20 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tästä kaupasta saat ekopesupallot ja paljon tietoa http://www.globalshopping.fi/verkkokauppa/lenitan-kauppa/343 . Lue myös Aamulehden testi Lenitan kaupassa.

Lisää kokemuksia vaikka täältä http://www.globalshopping.fi/verkkokauppa/nigel-s-ecostore/281

Miten lika sitten irtoaa???

Edellä mainitut ympäristöystävälliset kemikaalit nostavat veden pH-arvon yli 10, jolloin vesimolekyylit aktivoituvat. Aktivoituneet vesimolekyylit tunkeutuvat vaatteen kuitujen läpi ja heikentävät vaatteen ja lian välistä sidosta, jolloin lika irtoaa vaatteesta. Koska bakteerit viihtyvät vain arvoissa 6 - 8, tappaa korkea pH-arvo myös bakteerit.??

Ekopesupalloja on 2 ja 3 pallon pakkauksissa. 2 pallon setille valmistaja lupaa n.150 pesukertaa ja 3 pallon setille n. 1000. Briteistä tilattaessa hinta tulee vähän edullisemmaksi kuin suomalaisesta verkkokaupasta.

Terveisin

GlobalShopping

valikoituja verkkokauppoja

Vierailija
12/20 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että lopputulos on sama. "Ihan puhdasta" pyykkiä. Jonkin aikaa.

Vierailija
13/20 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielikuva, että siskoni osti noita ihan prismasta... voiskohan olla mahdollista.. siinä ainakin tuli mukana tahranpoistoaine. sillon ku asiasta juteltiin, oli käyttäny jo jonkin aikaa ja oli tosi tyytyväinen :)

Vierailija
14/20 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Aamulehti testasi Marttojen avulla taannoin ekologisia pesuaineita ja EcoBalls-pesupallot pärjäsivät testissä mainiosti. Koko juttu on luettavaissa ainakin osoitteessa www.lenitankauppa.fi. Artikkeli löytyy muun muassa ajankohtaistaosiosta.

Englannissa allergialiitto suosittelee näitä palloja. Niissä ei ole myrkyllisiä kemikaaleja, pallot ovat hyvä vaihtoehto ihon lisäksi luonnolle ja pesukoneelle. Ne ovat myös tosi käteviä käyttää.

Terveisin

Lenita

Vierailija
15/20 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea myös tämä testi pyykinpesupalloista. Ilmeisesti pallot toimivat, mutta vaikutusmekanismi on kyseenalainen.

http://www.verkkoshoppailu.com/2012/05/30/testi-ekologiset-pesupallot/

Vierailija
16/20 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt noin puoli vuotta.

Ne toimivat ihan hyvin silloin, kun pyykki ei ole tahraista tai pahanhajuista. Esim. urheiluvaatteita noilla ei kannata pestä, mutta sellainen peruspyykki tulee hyväksi.

Ohjeen mukaan pallot kuuluu "aktivoida" välillä auringonvalolla. Kokeilin sitä nyt, kun tuli kesä ja valoisaa. Jännä juttu, mutta sen jälkeen pesivät taas paremmin.

Vierailija
17/20 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.wayoflife.fi/#!/Hybridi-pesupallo/p/35777623/category=124400…

tosta on vielä videokin: http://www.youtube.com/watch?v=ZId2Wq8E854

Loistava, käyttänyt jo vuoden, enkä ikinä enää vaihda.

Itse ostin kylläkin Itiksen City-marketista

Vierailija
18/20 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo auringossa aktivointi on mulle uus juttu. Olen käyttänyt palloja jo lähes 10 vuotta. Olen ihottumaherkkä ja hajusteherkkä, joten siinä mielessä nämä pallot ovat täydellisiä. Jotain mustuneita sukanpohjia pesen sitten ihan pesuaineella, mutta lakanat, pyyhkeet, farkut, t-paidat, alusvaatteet, paidat jne tulee tällä pallolla hyvin puhtaaksi. Pesupähkinöitäkin olen kokeillut, mutta tämä pallo on minulle sopivampi.

Vierailija
19/20 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo muuten myös nopeuttaa pesemistä, koska huuhteluiden määrän voi minimoida.

Vierailija
20/20 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakin vielä pyykinpesupallo käytössä? Ihanko oikeesti pyykistä tulee puhdasta? Ostin pallon eilen ja suhtaudun sen tehoon epäillen. Kokemuksia kaipailen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän