Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä korvikkeen tilalle?!

19.08.2010 |

Joskos kanssasisaret osaisivat auttaa... Minulla on 8kk ikäinen lapsi ja imetys loppui muutama viikko sitten kuin seinään. Äidinmaitohan on parasta maitoa, mutta.. Mitäs nyt tilalle? Olen antanut korviketta, mutta sattumaa tai ei, sairastui lapseni heti korvatulehdukseen. Olen tietoinen lehmänmaidon limaisuutta lisäävästä vaikutuksesta, joten jotain muuta haluaisin kokeilla. Mutta neuvola oli ehdoton 10kk iästä hapanmaitotuotteiden suhteen. Ja lehmänmaitoahan nekin toki ovat. Tuo korvike (NAN meillä) on vaan niin kovasti käsiteltyä, että luomua pääasiassa syövänä ihan hirvittää.

Mites kaura- ja riisimaidot? Niistä ei ilmeisesti tarpeeksi saa sitä jotain, vaikka kiinteitä syödään hyvin ja monipuolisesti. Olemme lakto-ovo-vegeperhe. Onko kukaan kokeillut vuohenmaitoa/tietääkö siitä jotain? Kaikki vastaukset tervetulleita:)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tästä mitään hyötyä mutta ainakin babynatilla ja Hollella on luomukorviketta, ovat tosin lehmänmaitopohjaisia. Näitä saa ainakin terveyskaupoista ja esim. ruohonjuuresta. Itse en ole koskaan käyttänyt näitä, varalle ostettiin yksi paketti tuota hollea. En ole varma olisiko näissä vuohenmaitovaihtoehtoa. Hippillä on luomupuuroa, jossa on korviketta myös. Tätä on käytetty muutamia kertoja yli vuosikkaalla ja tykkää tästä puurosta kyllä.

Vegaaniliiton sivuilta löysin tällaisen: "Jos imetys loppuu ennen vuoden ikää, on käytettävä soijapohjaisia, teollisia äidinmaidonkorvikkeita. Niitä suositellaan käytettäväksi kahden vuoden ikään asti. Kotitekoiset "korvikkeet", tavalliset soija-, riisi- tai muut kasvimaidot eivät vastaa imeväisikäisen lapsen ravinnontarvetta eikä niitä tule käyttää. Myöskään laimennettu lehmänmaito ei sovellu korvikkeeksi."

http://www.vegaaniliitto.fi/esitteet/raskausjalapset.html löytyy tämä netistä

Olen siinä käsityksessä, että tuota soijapohjaista korviketta saisi apteekista mutten ole ihan varma asiasta.

Vierailija
2/2 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa niitä soijapohjaisia korvikkeita apteekista. Lisäksi on ihan keinotekoista Neocate-korviketta, joka käy myös soija-allergisille.

Alle vuoden vanhalle ei tosiaan suositella tavallista riisi- tai kauramaitoa. Meidän allerginen tyttö sai Neocatea kaksivuotiaaksi asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi