Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etävanhempi hylkää lapsen.. Vertaistukea?

Vierailija
18.08.2010 |

Lapsi tavannut isäänsä harvakseltaan, muutaman kerran vuoteen. Suhde on kuitenkin vahva ja lapsi rakastaa ja ikävöi isäänsä.

Emme tulleet koskaan tehneeksi tapaamisista mitään sopimusta. Minulla on yksinhuoltajuus, joten en tarvitse isää esim paperiasioissa.

Koska isä ei pitänyt kiinni suullisesti sovituista ja lupaamistaan tapaamisajoista, kehotin häntä ottamaan yhteyttä lastenvalvojaan, varaamaan ajan ja sitä kautta tehtäisiin sopimus paperille. Alkoi vaikeuttaa elämäämme, kun isä lupasi tulla, eikä tullutkaan, liian monta kertaa.

Isä ei ole ollut missään yhteydessä sen jälkeen, kun pyysin häntä ottamaan yhteyttä lastenvalvojaan. Ei sähköpostitse, ei puhelimitse, ei mitenkään. En voi itse hänelle soittaa, koska en tiedä hänen nykyistä numeroaan. Puhelimessani on kolme hänen aiempaa numeroaan, mutta mihinkään ei saa yhteyttä. En usko hänelle mitään sattuneenkaan, koska yhteydenpito on aina ollut vähän niin ja näin.

Jäänkö nyt vain odottelemaan, vai onko jotain "tehtävissä"? Miten te lähivanhemmat, joilla on käynyt samantapaisesti, olette jaksaneet/pärjänneet?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isää voi pakottaa tapaamaan lastaan ja ei siinä lastenvalvojasta ole apua. Ei lastenvalvojakaan voi isää pakottaa tapaamaan lasta.

Pakottamalla saa vain huonomman lopputuloksen.

Ei siis tapaamisia ollenkaan.

Vierailija
22/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanktioita asiasta, vai onko tällä "sossulla" jotain siihen sanottavaa??

On selkeämpää tehdä jokin sopimus, että on raamit tapaamisiin. Kukaanhan ei kiellä, etteikö useammin voisi tavata kuin sopimuksessa sanotaan tai poiketa siitä. Mutta jos vanhempien kesken ei löydy yhteisymmärrystä, on tuo sopimus hyvä olla olemassa.

Ap:lle pahoittelut, lapsen isää ei kertakaikkiaan taida kiinnostaa lapsen tapaamiset, eikä siinä auta mitkään sopimukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samantapainen tilanne eli erosin renttumiehestä. Hän ei tavannut lapsiaan sen jälkeen, vaan alkoi elämään autuasta alkoholistin elämää. Joskus soitteli lapsille ja lupasi vaikka mitä, mutta lapset saivat aina pettyä.

Kukaan lapsista ei häntä kaipaa. Ei lapsille tee todellakaan hyvää, että joutuvat jatkuvasti pettymään isäänsä ja hänen valheisiinsa. Paljon parempi unohtaa moinen nahjus ja tukeutua siihen tukiverkostoon, jotta lapsesta kasvaa tasapainoinen ja luottavainen.

Vierailija
24/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄIDIN VALITUSTA,NAPINAA JA PARJAAMISTA. heti,kun iskä munaa jonkun tapaamisen,alkaa sellainen narina ja valitus,että eipä se meistä paljon innosta uutta tapaamista sopimaan,varsinkaan jos ei itse ole varma aikataulusta.

lapsi on toki tärkein,mutta ei vain äidin määräämillä säännöillä,valituksella ja naputuksella,vaan YHTEISTYÖLLÄ. se,että antaa exälleen anteeksi,jos ei ole onnistunut tapaaminen/tule ollenkaan, on teille suurimmalle osalle vieras käsite.

menkää naiset itseenne, ja miettikää syitä.katsokaa peiliin. MIKSI isä ei halua tavata lastaan?

t: se "paha" sossutäti

Vierailija
25/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kaltaisia.

raastavat miehen hermoja ainaisella valituksellaan ja vinkumisellaan ja sitten vedetään viranomaiset kehiin. sitä vain jää aika usien yksin niiden viranomaispapereidensa kanssa.... t: lasten sosiaalityötä tekevä

...harkita alan vaihtoa :)??? Ap:han ajattelee vain lapsen parasta.Taidat vain provosoida...tylsää? ;)

Vierailija
26/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samantapainen tilanne eli erosin renttumiehestä. Hän ei tavannut lapsiaan sen jälkeen, vaan alkoi elämään autuasta alkoholistin elämää. Joskus soitteli lapsille ja lupasi vaikka mitä, mutta lapset saivat aina pettyä.

Kukaan lapsista ei häntä kaipaa. Ei lapsille tee todellakaan hyvää, että joutuvat jatkuvasti pettymään isäänsä ja hänen valheisiinsa. Paljon parempi unohtaa moinen nahjus ja tukeutua siihen tukiverkostoon, jotta lapsesta kasvaa tasapainoinen ja luottavainen.

pantiin iskä kävelemään huumeidensa kanssa kohti vankilaa :))!Ja ei,en koe että minun nalkutuksellani oli asian kanssa tekemistä (mainittakoon,koska kohta joku kirjoittaa että ajoin kurjasti miehen siihen pisteeseen että piti huumeita alkaa käyttämään :) ).Eipä tuntunut hirveästi kiinnostavan lasten elämä kun ovesta ulos läksi...joten miksi ihmeessä edes yrittäisin ylläpitää lasten suhdetta isäänsä??Lapset ovat 2kk ja 1,5v.Isä pettänyt minulle viime aikoina lähes kaikki lupauksensa,joten katson että minun velvollisuus on varjella lapsia samalta kohtalolta.

Vierailija
27/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan vain ajatella asiaa KAIKKIEN kannalta. silloin syntyy tulosta.

ja nyt lähden taas neuvotteluihin.

t:paha sossu

Vierailija
28/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄIDIN VALITUSTA,NAPINAA JA PARJAAMISTA. heti,kun iskä munaa jonkun tapaamisen,alkaa sellainen narina ja valitus,että eipä se meistä paljon innosta uutta tapaamista sopimaan,varsinkaan jos ei itse ole varma aikataulusta.

lapsi on toki tärkein,mutta ei vain äidin määräämillä säännöillä,valituksella ja naputuksella,vaan YHTEISTYÖLLÄ. se,että antaa exälleen anteeksi,jos ei ole onnistunut tapaaminen/tule ollenkaan, on teille suurimmalle osalle vieras käsite.

menkää naiset itseenne, ja miettikää syitä.katsokaa peiliin. MIKSI isä ei halua tavata lastaan?

t: se "paha" sossutäti

Vierailija
29/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan vain ajatella asiaa KAIKKIEN kannalta. silloin syntyy tulosta.

ja nyt lähden taas neuvotteluihin.

t:paha sossu

emme tapaa neuvotteluissa.

terv.nuorten psyk.hoitotyötä tekevä ;)

Vierailija
30/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmastikaan kuulu tähän ap:n tapaukseen, mutta paljon on sellaisia tapauksia, joissa isä on kypsymätön eikä oikein tiedä miten pitäisi olla isä, ja miten lapsen kanssa tulisi pitää yhteyttä. Lapsi on kenties vielä vauva, eikä osaa kaivata isää eikä osoittaa kiintymystään. Äiti haluaa tehdä asiat vaikeaksi, korostaa omaa pätevyyttään vanhempana, ja tehdä kaikki isän yhteydenottoyritykset mahdollisimman vaikeaksi. Tuntuu että tällainen äiti jopa toivoo että isä epäonnistuisi vanhemmuudessaan, silloin on ainakin itse se parempi vanhempi.

Vierailija
31/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtää miestä,joka hylkää lapsensa??Hohhoijaa..taidat olla itse potkut persiille saanut katkera renttumies ;).Sos.työntekijä tuskin olet...ainakaan ei pitäisi olla.

Vierailija
32/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen isän tunteet ja oikeudetko ne tässä on keskiössä? Entäs se lapsi ja hänen tunteensa? Sitäpaitsi se tapaaminen on lapsen oikeus ei isän.

Vierailija
33/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yleisinhimillisestä kokemuksesta, että viranomaisilla uhkailu, ja "otat yhteyttä lastenvalvojaan jos tahdot tavata" harvoin lisää tapaamisia.

Joten kyllä, AP:n mies on käyttäytynyt huonosti, mutta lopullisen mokan teki AP.

Vierailija
34/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen isän tunteet ja oikeudetko ne tässä on keskiössä? Entäs se lapsi ja hänen tunteensa? Sitäpaitsi se tapaaminen on lapsen oikeus ei isän.

Vierailija
35/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yleisinhimillisestä kokemuksesta, että viranomaisilla uhkailu, ja "otat yhteyttä lastenvalvojaan jos tahdot tavata" harvoin lisää tapaamisia.

Joten kyllä, AP:n mies on käyttäytynyt huonosti, mutta lopullisen mokan teki AP.

Kuinka munattomia miehiä te oikein tunnetet?

Jos mä olisin mies, ja mulla olisi lapsi ja tulisi ero, totta kai haluaisin tavata lasta. Tekisin näin: sopisin lapsen äidin kanssa tapaamisajoista, tulisin aina paikalle sovittuna aikana, viettäisin lapsen kanssa aikaa.

En voi KÄSITTÄÄ kuka voi olla niin munaton lusmu ja paska, että selittelee oman lapsensa hylkäämistä sillä että "akat vinkuu ja valittaa".

Vierailija
36/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten te voitte vaatia miehiltä, joista jo olette eronneet niin yhtään mitään.

Eikö ap sen takia eronnut, että mies ei ollut kunnollinen? Miten ap kuvittelee, että mies muuttuisi kunnolliseksi mieheksi ja isäksi eron jälkeen?

Lapsen kannalta valitettavaa mutta isättäkin selviää. Ap voisi hommata muita mukavia ja luotettavia aikuisia tuttavapiiriinsä.

Vierailija
37/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n exä on mokannut ja pahasti, kun hylkää oman lapsensa. Lapsella on kova isän ikävä ja isä ihan omalla käytöksellään on sen aiheuttanut.

Vierailija
38/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlainen tilanne eli isä tapaa ehkä kaksi tai kolme kertaa vuodessa miten itselleen sopii.

Aikani rimpuilin ja kyselin koska tapaa lasta jne.

Nykyään linjani on se etten ota yhteyttä vaan yhteydenpito on isän vastuulla.

Eihän isää mihinkään voi pakottaa, ei ole mitään sellaista velvollisuutta tavata lasta olemassa. Ei siinä auta lastenvalvojat tai muut tahot kun ei isän ole mikään pakko tavata lasta.

Ja noista ohareista sen verran, että itse ainakin kerron lapselle isän tapaamisesta vasta siinä vaiheessa kun tapaaminen on varma. Jos se on sitä vasta siinä vaiheesa kun auto kaartaa pihaan niin sitten se on niin.

Aikoinaan isä teki niin paljon ohareita ja lapsi itki ja suri niiden takia, etten enää kerro etukäteen kun ei kys. ihmiseen voi luottaa.

Meillä siinä mielessä onnellinen tilanne, että nykyinen mieheni pitää lasta kuin omaansa ja tämä korvaava ihmissuhde on muuttanut lapsen elämää todella paljon parempaan suuntaan. Ei enää juurikaan kaipaile biologista isäänsä kun arjessa on läsnä ihminen joka oikeasti rakastaa ja välittää eikä tee ohareita.

Vierailija
39/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään puolusta vanhempia jotka "hylkäävät" lapsensa mut itse naisena tiedän ihan liikaa äitejä jotka on niin hirveitä ettei niiden kans pirukaan asioi saatikka normi suomi mies.Jos lapsen äiti eron jälkeen mm.soittelee 30 kertaa päivä/yö sama määrä tekstiviestejä jossa jopa tappouhkauksia ja uhkauksia itsemurhalla,soittelee KAIKKI sukulaiset ja kaverit ja tutut läpi haukkuen miestä,soittelee työnantajalle ja työtovereille.Mies saanut potkut kahdesta paikasta viattoman äidin valheiden vuoksi,kiristää rahaa normaalien elatusmaksujen lisäksi,puhkonut pyörän ja auton renkaat,rikkonut muuta omaisuutta mm.kitaran repinyt vaatteita jne.lapsen aikana.Listaa voisi jatkaa mutta pointti se et kun tollasta on jatkunut vuosia niin ei siinä mies enää jaksa tavata lasta kun ei koskaan tiedä mitä vastassa.Pahinta itseni mielestä on kuitenkin se et kyseinen äiti on todellakin uhannut tappaa itsenä lapsen kuullen jos mies ei tee niinkuin hän haluaa.

Tää nyt oli yks tapaus,ei vihjaile et ap tai kaikki naiset olis tollasia.toivon vaan vähän siimaa eronneiden isienkin puolelle.

Vierailija
40/57 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään puolusta vanhempia jotka "hylkäävät" lapsensa mut itse naisena tiedän ihan liikaa äitejä jotka on niin hirveitä ettei niiden kans pirukaan asioi saatikka normi suomi mies.Jos lapsen äiti eron jälkeen mm.soittelee 30 kertaa päivä/yö sama määrä tekstiviestejä jossa jopa tappouhkauksia ja uhkauksia itsemurhalla,soittelee KAIKKI sukulaiset ja kaverit ja tutut läpi haukkuen miestä,soittelee työnantajalle ja työtovereille.Mies saanut potkut kahdesta paikasta viattoman äidin valheiden vuoksi,kiristää rahaa normaalien elatusmaksujen lisäksi,puhkonut pyörän ja auton renkaat,rikkonut muuta omaisuutta mm.kitaran repinyt vaatteita jne.lapsen aikana.Listaa voisi jatkaa mutta pointti se et kun tollasta on jatkunut vuosia niin ei siinä mies enää jaksa tavata lasta kun ei koskaan tiedä mitä vastassa.Pahinta itseni mielestä on kuitenkin se et kyseinen äiti on todellakin uhannut tappaa itsenä lapsen kuullen jos mies ei tee niinkuin hän haluaa.

Tää nyt oli yks tapaus,ei vihjaile et ap tai kaikki naiset olis tollasia.toivon vaan vähän siimaa eronneiden isienkin puolelle.

onpas tänne syntynyt keskustelua, kiva juttu.

Tähän kommentoisin sen verran, että en todellakaan ole uhkaillut, en puhu lapsen isästä pahaa lapselle, vanhemmille, kavereille. Purkaudun tästä vain lähimmille ystävilleni.

En soittele/laita tekstareita useita kertoja päivässä/yössä, yhteen aikaan laitoin kyllä viestejä mm. siitä mitä lapsi on oppinut, esim lukemaan, jne, mutta kun en saanut vastakaikua, lopetin sen. Nytpä ei ole numeroakaan mihin laittaa.

Olemme yhteydessä jonkin verran lapsen isän äidin kanssa. En hänellekään puhu miehestä, vaikka mieli tekisi kertoa, mitä mies on lapselleen luvannut mutta teki taas oharit jne, mutta antaa olla, mitäpä se auttaisi. En tiedä miten paljon miehen äiti tietää pojastaan.

No, täytyy sanoa että odotin AV:lta hieman erilaisia vastauksia, tukea jne, mutta aina ei asiat mene niin kuin toivoo tai odottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme