Töissä huono sisäilma
Olen ollut siellä pari vuotta ja joutunut aloittamaan astmalääkityksen säännöllisesti. Silmät kutisevat ja nenä vuotaa. Lomalla ei ollut mitään oireita, nyt kaikki takaisin kahta pahempana.
Paikka on tutkittu ja kaikenlaista hometta ja bakteeria löydetty. Niitä yritetään vähätellä ja työterveyshuoltoon vain kirjataan oireita, mutta mitään muuta ei tapahdu. Paikka on jo kymmenen vuotta sitten ilmoitettu työhön sopimattomaksi tutkimuksissa, mutta siellä vain porskutellaan.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Surullisia ovat kyllä nämä hyvin yleiset sisäilmaongelmat työpaikoilla. Itse kärsin useamman vuoden entisessä työpaikassa ja sairastelin jatkuvasti. Poskiontelontulehduksia, ihottumaa, yskää :( Onneksi sain vaihdettua uuteen työhön niin helpotti. Täältä löysin tietoa työpaikkojen sisäilmaongelmista/ratkaisuista tutun kautta, kun hänelläkin oli sama tilanne työpaikalla: sisailmaongelmat-tyopaikalla
He saivat avuksi tehokkaat ilmanpuhdistimet, jotka imaisevat pölyä, bakteereja, homeitiöitä ja muita pienhiukkasia joita ei perinteiset laitteet kykene nappamaan.
Voi lol, ei tuolla tavoin voi yleistää, taloja on niin monenlaisia, osassa hyvä ilmanvaihto ja toisissa ei ollenkaan.
Mä saan töissä nenääni jatkuvasti tupakansavua ulkoa. Eli ulkona poltetaan ja liukuovet avautuvat vähän väliä ja tupakansavua tulee sisälle. Hirveetä, kun vihaa tupakansavua plus vielä sitten ne passiivisen tupakoinnin vaarat.
Ilmanpuhdistimet olisi ainakin sellainen mitä voisit koittaa saada sinne työpaikalle.
Viherkasvit puhdistaa myös ilmaa.
Ehkä työpaikan vaihtoa voisi harkita, kun herkistyy tarpeeksi homeille, niin saattaa oireilla jo niin pahoin että oikein missään ei pysty olemaan, hajusteet yms. voivat alkaa aiheuttaa oireita vaan sen takia että on altistunut homeille...
Jää saikulle. Meillä tuuheatukkainen ja heleäihoinen jäi sairaslomalle huonon sisäilman takia. Kuulemma päätä kutittaa illalla kotona ja iho punoittaa...Hiukset lähtee.
Saikutti aiemmin selkänsä takia 6 kk.
Nyt menossa tämä sisäilmajuttu.
Ei voi tehdä töitä tässä kiinteistössä. Täällä kumminkin muut puurtaa...
Kannattaa loukata selkä ja hommata diagnoosi kaksisuuntaisesta mirlialshäiriöstä. Sillä pääsee eläkkeelle. Tee jotain omituisia tempauksia kesken työpäivän...
Saat sen 600 e eläkettä. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Mä saan töissä nenääni jatkuvasti tupakansavua ulkoa. Eli ulkona poltetaan ja liukuovet avautuvat vähän väliä ja tupakansavua tulee sisälle. Hirveetä, kun vihaa tupakansavua plus vielä sitten ne passiivisen tupakoinnin vaarat.
Ihan hirveetä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmanpuhdistimet olisi ainakin sellainen mitä voisit koittaa saada sinne työpaikalle.
Viherkasvit puhdistaa myös ilmaa.
Ehkä työpaikan vaihtoa voisi harkita, kun herkistyy tarpeeksi homeille, niin saattaa oireilla jo niin pahoin että oikein missään ei pysty olemaan, hajusteet yms. voivat alkaa aiheuttaa oireita vaan sen takia että on altistunut homeille...
Siis luuletko oikeasti että jotkut kasvit helpottavat epäterveessä rakennuksessa oleilua?
Surullisia ovat kyllä nämä hyvin yleiset sisäilmaongelmat työpaikoilla. Itse kärsin useamman vuoden entisessä työpaikassa ja sairastelin jatkuvasti. Poskiontelontulehduksia, ihottumaa, yskää :( Onneksi sain vaihdettua uuteen työhön niin helpotti. Täältä löysin tietoa työpaikkojen sisäilmaongelmista/ratkaisuista tutun kautta, kun hänelläkin oli sama tilanne työpaikalla: sisailmaongelmat-tyopaikalla
He saivat avuksi tehokkaat ilmanpuhdistimet, jotka imaisevat pölyä, bakteereja, homeitiöitä ja muita pienhiukkasia joita ei perinteiset laitteet kykene nappamaan.