Paljonko vaihtoaikaa pitää varata lentokentälle
riittääkö tunti? Kone tarjoaa vaihtoajaksi tuntia. onko ok? Tallinnan kenttä kyseessä
Kommentit (4)
Bangkokin kentällä. Aikaa oli aluksi tunteja ja mutta sitten tekniikka alkoi temppuilemaan.
Koskaan ei voi tietää!
mutta esim. Pariisissa alle 1½ tuntia on aivan liian vähän. Suuremmilla kentillä pitää ottaa huomioon että kone voi lähteä myöhässä tai edellinen kone ei pääse purkamaan porukkaa ajoissa jne. Selvityksiin voi myös olla pitkät jonot ja isommissa koneissa ei välttämättä matkatavaroita ehditä siirtää. nämä kaikki siis vaikuttavat.
paitsi että aina on sitten se mahdollisuus, että kone on myöhässä. Riippuu myös siitä, siirtyvätkö mahdolliset matkatavarat itsestään vai joudutko itse hakemaan ne ja viemään uudestaan lähtöselvitykseen.
Jossain Lontoon Heathrown kentällä tunti ei välttämättä riitä, koska toinen kone voi lähetä ihan eri terminaalista, jossa voi olla matkaa vaikka kuinka paljon.
olen itse tilannut muutaman kerran puolenkin tunnin vaihtoajalla ja jopa matkalaukku on kerinnyt seuraavaan koneeseen - ja tämä isoilla kentillä.
Mutta kyllähän sitä tunnissakin kiire voi tulla, jos kone on myöhässä. Mutta eihän sille sitten mitään voi.