Mikä on, kun farkut aiheuttaa mulle kutinaa
alapäähän jo parin tunnin käytön jälkeen?
Keväällä oli elämäni eka hiivakierre ja lopetin farkkujen käytön. Hiiva katosi.
Nyt kesällä en ole käyttänyt kolmeen kuukauteen farkkuja, olen terve.
Nyt syksyn tullen pitäisi taas kaivaa farkkuja kaapista, miten ne siis voi aiheuttaa niin nopeasti kutinaa alapäähän?
Ei kai niissä voi olla jotain siinä materiaalissa? Pitäiskö pestä ennen käyttöä vielä?
Kommentit (5)
Onhan noita myrkkyfarkkuja ollut myynnissä.
Pese pari kertaa ja jos ei sillä lopu, älä enää käytä.
Tekstiileihin lykätään nykyään ties mitä myrkkyjä ja ei ole yhtään ihme jos oireita tulee.
Itsekin ihmettelin kun tein collaria lapselle enkä ollut kangaskaupasta ostettua kangasta pessyt ensin, niin kyllä aivastutti ja nenää kutitti koko ajan. Pesin nyt valmiin vaatteen ja katsotaan vieläkö aivastuttaa.
Se on kaikista väreistä allergisoivin. Oletan siis, että kyse sinisistä farkuista. Musta tulee sitten hyvänä kakkosena allergisoivuudessa.
Niin ehdotan, että tiukat farkut hankaavat liikaa, ja aiheuttavat vaivasi. Tämän takia minä en voi pitää farkkuja.
Ostin ekat "halpisfarkut" Vero Modasta.
Aiemmin ollut aina Dieselin, FreeSoulin merkkifarkkuja ja niistä ei mitään vaivoja
Puuvillapelloilla voidaan käyttää myös Becker Underwoodin tuottamia torjunta loismatoja tuhoamaan tuholaiset menemällä niiden pienistä rei-istä sisään ja loisimalla ne kuoliaakis. Mitä jos ne pitää myrkyttää siksi etteivät nämä torjunta sukkulamadot pääse ihmiseen. Tämä voisi aiheuttaa kutinaa ja ihon verille menoa, kuten monille tutuilleni on jo käynyt. Olen kuullut että vaipoissa on ainakin löytynyt näitä matoja jo. ( tosin kuulopuheita)