Alatiesynnyts / pieni emätin / sektio?
Hei,
Olen lukenut jo aika paljon kaikenmaailman tarinoita täältä kyseisestä asiasta ja näköjään on aika todennäköistä, että repeämiä ym. alatiesynnytyksessä tulee. Itse harkitsemassa raskautta ja asia huolestuttaa valtavasti. Minulla on todella pieni emätin, (näin ovat sanoneet kaikki seksikumppanini sekä gynekologini). Vaikka olisin kuinka rentona siihen ei kahta sormea enempää mahdu, (isommat miehet eivät tunnu todellakaan hyviltä). Loogista siis on, että alatiesynnytyksestä ei kerta kaikkiaan voi tulla mitään. Saanko varmasti sektion Kättärillä tai Naistenklinikalla? (asun Eirassa, en tiedä kumpaan kuulun). Käsittääkseni ykstyisellä ei ole mahdollista Suomessa synnyttää? Onko tosiaan totta että nykymaailmassa on vielä mahdollista että jää ilman kivunlievitystä jos lääkäreillä liian kiire? (ihmettelin yhtä kirjoitusta).
Kommentit (6)
Välilihaleikkaus luultavasti tehdään, sitä ei tarvitse tehdä. Ei sitten ole synnytyksen jälkeen sullakaan enää tota ongelmaa =P
Olin aiemmin kopioinut tuon raiskauksesta kertovan lehtijutun eräälle palstalle... aika jännä, että päätyi myös tänne =D
Niin, siis se ei liity aiheeseen (ihme sinänsä)...
Jännä nähdä mitä tähän tulee bonuksena...
Saat sektion ap mikäli sen vaadit. Voit vedota synnytyspelkoon mikäli tulet siihen tulokseen.
sinä, että kaikilla muilla naisilla on sitten luonnostaan jalkapallon kokoinen emätin? Sen kokoiseksi se nimittäin siinä hommassa tuppaa venymään, kun synnytetään... =)
Ei, emätin on kudosta, joka siis venyy ja joustaa, tämä ei tarkoita sitä että se on luonnostaan kuin kumia ja sitä voi vaivatta venytellä äärimmilleen kokeillakseen miten paljon se nyt sitten joustaa. Ainoa asia, joka voi estää alatiesynnytyksen, on ahdas lantio, tällöinkin puhutaan lantion luista, ei kudoksista.
Ap, olemme me muutkin "tiukkoja", ihan samalla tavalla minä kuulen mieheltä tuota kommenttia (niin, synnytyksen jälkeenkin..) ja edelleen gynekologikäynnit ovat tuskallisia...
Mutta siis ei, jos sinulla olisi joku rakenteellinen vika, joka estäisi kudosten joustamisen ja tätä myötä alatiesynnytyksen, olisi gynekologisi maininnut asiasta jo. Eli ihan samaan malliin alakautta sinäkin pystyt (ja luultavasti joudut, ellei muuta syytä sektioon ilmene) synnyttämään.
Lohdutuksen sanana sanottakoon, että ensimmäistä viimeisilläni raskaana ollessa muistan kuluttaneeni paljon turhaa energiaa miettien että *miten jumalauta se muka voi tuosta nipinnapin sormen-kahden mentävästä reiästä mahtua ulos ilman että repeän kahtia???* No, niin vain mahtui.
JNainen ryöstettiin
ja raiskattiin Lausteella
Turun Sanomat 7.12 2009 16:44:55
Keski-ikäinen nainen raiskattiin Turussa Lausteella perjantain ja lauantain välisenä yönä. Nainen oli poistunut Pub Kirjurista puoli kahden aikaan ja lähtenyt kävellen kohti Raastuvankatua. Kirjurinpolulla häneen kävi käsiksi entuudestaan tuntematon mies, joka raahasi naisen välivalloin pois kävelytieltä. Saatuaan naisen tiensivuun mies raiskasi hänet, jonka jälkeen mies anasti naisen omaisuutta ja lähti juosten Itäkaaren suuntaan.
Poliisi toivoo asiasta jotain tietäviä ottamaan yhteyttä poliisiin numeroon 046-628 0265. Tekijä on 28–35 -vuotias, normaalivartaloinen ja noin 180 senttiä pitkä. Hänellä on vaaleanruskeat, mahdollisesti kiharat hiukset, ja tekohetkellä hänellä oli yllään harmaa huppari.
Itse asiassa, toinen lapseni syntyi sektiolla ja itse olen sitä mieltä, ettei siinä synnyttäjä ainakaan yhtään vähemmällä pääse kaiken kaikkiaan...