Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä luulin ennen, että akateemiset on diplomaattisia, asioita monelta kannalta katsovia

Vierailija
30.05.2008 |

sivistyneitä ja myös sydämeltään sivistyneitä ihmisiä.

Yllätys on ollut suuri, kun palstan myötä olen huomannut että monet akateemiset ovat ns. täynnä itseään, koulutustaan, viisauttaan, pätevyyttään, osaavuuttaan, rahojaan jne. Ja että moni katsoo todella alaspäin vähempiosaisia.

Ihan oikeasti tämä on ollut minulle suuri yllätys ja pettymys. En tunne irl yhtään akateemista, mutta jostain syystä kuvittelin pitkän opiskelun avartavan myös henkisesti, tuovan suurempaa suvaitsevuutta ja ymmärtäväisyyttä erilaisia ihmisiä kohtaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. sosiaalityöntekijä

Vierailija
2/9 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin akateemisiin olen varmasti "törmännyt", mutta ketään en voi sanoa tuntevani.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomani tyylisiä. Todella yllätyin tästä, koska kuvittelin sydämen sivistyksen kulkevan käsi kädessä korkean koulutuksen kanssa. Näin ei ilmeisesti ole, vaan akateemiset ovat yhtä ilkeitä, mustavalkoisia jne kuin muutkin, kohdistavan tämän ehkä vain eri tavalla, mutta yhtä osuvasti vähintään.

ap

Vierailija
4/9 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todellisuudessa asia on ehkä osittain näin. Sanoisin tämän koskevan ainakin suvaitsevuutta. Asioita ei sanota ääneen, mutta rivien välistä voi lukea kaikenlaista. Opiskelu avartaa monella tavalla mutta tuo kyllä helposti mukanaan esimerkiksi jonkinlaisen paremmuuden tunteen ja kaikkea siihen liittyvää.

Vierailija
5/9 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään tuo sitä akateemisuuttaan esiin, eivät tällä palstallakaan. Joten jos tällä palstalla törmään avarakatseisiin fiksuihin ja empaattisiin ihmisiin et välttämättä tiedä että tässä nyt sitten kirjoittaa akateeminen.

Vierailija
6/9 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi esiintyä "akateemisenä" jos haluaa. Mun kokemukset ihan tosielämässä on erilaiset.

Terv. Ei akateeminen.

Vierailija
7/9 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. toinen samanlainen idiootti

Vierailija
8/9 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi joskus kun sitä erityisesti kysytään. Akateemisissa on tosiaan ihan yhtä monenlaisia persoonia kuin muissakin ryhmissä.

Monesti kyllä mietin, miten akateemisen koulutuksen saaneetkin uskovat joskus kaikenlaisiin huuhaa-juttuihin, ihme hoitoihin, ennustuksiin jne. Vasta joku oli tutkinutkin asiaa ja todennut ettei koulutus vaikuta kovin paljon uskomuksiin.

Vierailija
9/9 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset katsovat alaspäin muita, koska yrittävät siten saada itselleen arvostusta. Ja aika metsään menevät siinä arviossaan....