Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön ja masentunut

Vierailija
17.08.2010 |

Olen tällä hetkellä työttömänä ja lisäksi sairastan masennusta. Työpaikan hankkimisessa toi masennus tuntuu olevan hankala juttu. Olen päässyt pariin työhaastatteluun, joissa olen maininnut sairastavani masennusta, mutta että se on lääkkeillä kurissa. Olisiko pitänyt jättää kertomatta? Johtuikohan se nyt siitä, etten noita paikkoja saanut? Kannattaako siis pitää suu supussa, jos aikoo duunipaikan saada? Miten sitten sairasloman ajalla olevan aukon työhistoriassa selittää?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla pitkä aukko työhistoriassa? Jos ei kyse ole kovin pitkästä ajasta, ei siitä välttämättä mitään edes kysellä (oletetaan että olit työttömänä). Tai sitten voit kertoa olleesi sairaslomalla, mutta syytä sinun ei tarvitse kertoa.

Olen tällä hetkellä työttömänä ja lisäksi sairastan masennusta. Työpaikan hankkimisessa toi masennus tuntuu olevan hankala juttu. Olen päässyt pariin työhaastatteluun, joissa olen maininnut sairastavani masennusta, mutta että se on lääkkeillä kurissa. Olisiko pitänyt jättää kertomatta? Johtuikohan se nyt siitä, etten noita paikkoja saanut? Kannattaako siis pitää suu supussa, jos aikoo duunipaikan saada? Miten sitten sairasloman ajalla olevan aukon työhistoriassa selittää?

Vierailija
2/10 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes yhtään työpaikkaa haikailet. Työttömyys yksistään on jo hankala rasite ja vatii paljon, että pystyt vakuuttamaan työnantajan, että sut kannattaa palkata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairauksistaan tarvitse avautua.

Vierailija
4/10 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin ihmisen, joka kertoo masennuksestaan vai ihmisen, jolla ei ainakaan päällisin puolin vaikuta olevan mt-ongelmia?

Ei kannata kertoa, ei.

t. ahdistushäiriöstä kärsivä, onnistuneesti useammankin työpaikan saanut

Vierailija
5/10 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin ihmisen, joka kertoo masennuksestaan vai ihmisen, jolla ei ainakaan päällisin puolin vaikuta olevan mt-ongelmia?

Ei kannata kertoa, ei.

t. ahdistushäiriöstä kärsivä, onnistuneesti useammankin työpaikan saanut

Vierailija
6/10 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei pitkää taukoa ole työhistoriassa, joten enköhän jotain keksi. Mutta entä, jos ne soittaa edelliseen työpaikkaan, jossa olen ollut? Kun sieltä jäin aikoinaan sairaslomalle. Ja saa selville, että olenkin masentunut, enkä ole sitä kertonut?

Vierailija
7/10 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei pitkää taukoa ole työhistoriassa, joten enköhän jotain keksi. Mutta entä, jos ne soittaa edelliseen työpaikkaan, jossa olen ollut? Kun sieltä jäin aikoinaan sairaslomalle. Ja saa selville, että olenkin masentunut, enkä ole sitä kertonut?

Et kuitenkaan tee mitään väärää vaikka et kaikesta kerrokaan. Terveytesi on yksityisasiasi.

Vierailija
8/10 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa näin jälkeenpäin, että olen yleensä mennyt kertomaan. Mutt jotenkin ajattelin, ettei se olisi enää nykyaikana tabu, mutt taitaa se olla. ap

Vierailija
9/10 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään yksityiskohtia entisten työntekijöidensä terveysasioista (jos niistä siis tarkemmin tietävät)! Fiksu työnantaja kertoo arvioinsa ko. tyypistä työntekijänä, ei rupea tilittämään tämän perhe-elämästä tai sairauksista.

Toivotaan etteivät soita.

Et kuitenkaan tee mitään väärää vaikka et kaikesta kerrokaan. Terveytesi on yksityisasiasi.

Vierailija
10/10 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennus ei ole nilkkamurtumaan verrattavissa oleva asia. Luulisi nyt jo ihan sen selvän maalaisjärjen kertovan ettei masentunut ole kovin haluttu ihminen työelämässä.

Tästä kommentista on sitten turha vaipua masennukseen ja itsesääliin enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä