Huutonet asiaa - entä jos epäilee myyjää koruvarkaaksi?
Mistä näkisi onko joku koru varastettu vai ei?
Eräällä myyjällä on epäilyttävästi ollut satoja korukauppoja Huutiksen kautta. Olen todella kiinnostunut eräästä hänellä myynnissä olevasta sormuksesta, mutten tiedä uskallanko sitä huutaa.
Kaikki korut myy ilman lähtöhintaa ja hintavarausta. Kaikki hinnat korujen arvoon nähden suhteellisen alhaisia. Epäilyttävän monessa on samoja huutajia. Katsomani sormuksista koot ovat vaihdelleet ainakin välillä 16mm-18mm. Voisiko joku todellakin käyttää 2mm suurempaa sormusta itsellään?
Koruissa on todistukset mukana, mutta helppokos noita on tehtailla.
Pelottaa että jos nyt ostan ton sormuksen, niin joskus poliisi koputtaa ovelle ja tivaa sitä takaisin.
Kommentit (9)
Esitä ne ja huutonet tunnus poliisille ja kysy onko kuvia vastaavia sormuksia kateissa.
ja sormuksia kokoluokissa 12 mm - 19 mm. Olen siis koruvaras.
yrittäjät, esim. antiikkikauppiaat käyttävät paljon huutista virallisen bisneksensä ohella eikä siinä kaiketikaan ole mitään laitonta (verotusteknisistä detaljeista en tiedä).
Ap epäilee minusta ihan aiheesta. En osaa neuvoa miten saisit varmuuden. Jos ei ole kovin kalliista satsauksesta kyse, niin älä välitä vaan osta. Jos on kallis koru, niin itse jättäisin väliin.
ja sormuksia kokoluokissa 12 mm - 19 mm. Olen siis koruvaras.
Katsomani sormuksista koot ovat vaihdelleet ainakin välillä 16mm-18mm. Voisiko joku todellakin käyttää 2mm suurempaa sormusta itsellään?
laillinen myyjä.
en ole paljon huutanut aiemmin ja toi sormus vaan on niin ihana. haluaisin sen. (sorry pienet kirjaimet, toinen käsi lapsessa)
tosiaan, en edes ajatellut että voisi olla kyse eri sormissa käytettävistä sormuksista.
ap
Eli ei se mitään oheistoimintaa ole antiikkikauppiaillekaan, Huuto.nettiin täytyy rekisteröityä yritystunnuksilla ja maksaa Huuto.netille komissiota myynnin mukaan. Asiakas eli huutaja saa laskun sähköpostitse, jossa näkyy yrityksen tiedot. Eli tämä vastaus tulee tälle eräälle kommentoijalle tiedoksi, joka vielä laittoi ilmi epäilyn, että ko toiminta olisi jotenkin laitonta??
Nykyään antiikkikauppiaat/vanhan tavaran kauppiaat toimivat jo netissä, ei tarvitse kiinteää toimitilaa eli liikettä vuokrata ja toimialueena on koko Suomi.
voidaan yhdessä arvioida, ja joku voi vaikka tunnistaa jos on joku varastettu koru.
Kai tiedät, että koruja voi tuoda maahan kuka tahansa, ei niitä tarvitse varastaa.