Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kättärillä pihdataan epiduraalia.

Vierailija
16.08.2010 |

Kaksi synnytystä itselläni takana ja molemmilla kerroilla sama homma. Onko muilla sama näkemys vai kuvittelenko vain?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ilmoittanut haluavani 1 kpl epiduraalipuudutuksen, kiitos! Oven avannut hoitsu pyysi kuitenkin tulemaan sisään osastolle, jotta voisivat tarkistaa laitetaanko minut huoneeseen synnyttelemään vai lähetetäänkö kotiin odottelemaan.

Synnyttelemään lähettivät ja lähettivät matkaan mukavan mieskätilön, joka tilasi epiduraalin heti.

Ei voi kuin kiittää saamastani palvelusta.

10+

Vierailija
2/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin ehdin pyytää. Et kai Haikaranpesässä ollut, siellä on tarkoituskin synnyttää ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten niin on tarkoitus synnyttää ilman??

ap

Vierailija
4/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa alatie synnytys, ekalla kerralla sain odottaa 5h(!) hirveissä tuskissa ennen epiduraalia, joka sitten ei myöskään auttanu koska en saanut lisäannoksia. Tuskanen synnytys, kesti 22h.

Tokan kanssa sama homma! Tosin odotin puudustusta vain 2h.

Kolmannen kanssa en saanut lainkaan! Vaikka pyysin!!!

Ei IKINÄ enää.

Vierailija
5/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten niin on tarkoitus synnyttää ilman??

ap

ole ensisijaisesti tarkoitus käyttää muita kuin lääkkeellisiä kivunlievityskeinoja? Siis en ole asiantuntija tässä, mutta tähän käsitykseen tulin, kun kaverini siellä synnytti.

Vierailija
6/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai siellä pihdataan, etkö ottanut selvää?

Mutta miten niin on tarkoitus synnyttää ilman?? ap

Vierailija
7/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille neuvolassa sitä ehdotettiin ja sinne ollaan ilmottauduttu, valmennukset ei ole vielä alkaneet. Missään vaiheessa kukaan ei ole sanonut mitään, ettei siellä saisi kivunlievitystä. Eikä myöskään multa kysynyt, millaista kivunlievistystä haluaisin. Mä ainakin haluan ehdottomasti epiduraalin, apua!

Vierailija
8/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys oli kestänyt n. 13 h ja apuna käytännössä ei mikään: aqua-rakkulat ei toimineet, ilokaasu sai oksentamaan. Suihkussa en halunnut olla, ammeeseen en päässyt kun olin väsynyt (takana n. 1,5 vrk valvomista). Olin avautunut 2 cm, epäilen hitauteen syyksi väsymystäni, kirjaimellisesti rukoilin epiduraalia että saisin edes hetken helpotuksen kipuihin. Sen 13 h jälkeen sain epiduraalin ja oksitosiinin, tunnin päästä sain ponnistaa ja lapsi oli maailmassa n. 1 h 20 min epiduraalin laitosta.

Vierailija
9/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ääliö menee Haikaranpesään synnyttämään ja sit itkee, ettei saanut epiduraalia?? Luulitko, että Haikaranpesä on joku luxuspaikka, jossa saa kaiken haluamansa? Kannattais ottaa asioista selvää etukäteen. Itse en mennyt Haikaranpesään juuri siksi,että halusin epiduraalin.

Vierailija
10/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottakaa nyt naiset selvää näistä asioista. Haikarassa ei myöskään saa epparia vaan tarvittaessa "luonnolliset" repeämät.

Vierailija
11/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikaranpesästä. Tiesin kyllä, että siellä toimitaan tietyissä jutuissa vähän eri tavalla kuin normiosastolla ja pyritään vähän kodinomaisempaan tunnelmaan. Sen takia halusin sinne. Mutta tuota epiduraaliasiaa en tiennyt :(

ap

Vierailija
12/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti ekalla neuvolakäynnillä ja koska ei oltu sitä tiedetty, niin ihan neuvolan ohjeistuksella mentiin. Neuvolassa sitten vielä opastivat meitä ilmottautumaan sinne Haikaranpesään, koska se on kuulemma mukavampi paikka ja siellä on perhehuoneita.

Oon käynyt lukemassa Haikaranpesän nettisivut, mutta ei siellä missään lue ettei siellä annettaisi pyydettäessä kivunlievitystä. Mistä ja miten tämä asia olisi siis pitänyt etukäteen selvittää?

8

Vierailija
13/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö niiden neuvolassa kertoa vai lukeeko nää jossain?

Ja siis eikö siellä oikeasti tehdä tarvittaessa edes epparia?!?

8

Vierailija
14/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulle ei vielä ensimmäisenkään synnytyksen jälkeen selvinnyt, että kyseessä on oikein käytäntö siellä. Ei kukaan sanonut. ap

Vierailija
15/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kyllä epiduraalin kun huomasivat että olin 20 minuutissa avautunut 9 sentistä kolmeen.

Toisella kerralla uskon että ihan aikuisten oikeasti oli liian myöhäistä siinä vaiheessa kun saavuin sairaalaan. En usko että siinä oli mitään koiraa haudattuna. Ihana-ihana kätilö antoi mun hönkiä ilokaasua vielä ponnistuksessakin, vaikka kuulemma joku ohjekirja kieltää. Olen siitä tosi kiitollinen.

Vierailija
16/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu kummallakin kerralla perhehuoneessa. Että sen vuoksi ei kannata mennä Haikaranpesään! Sitä paitsi siellä joutuu tekemään kaiken itse, siksi se on tällainen KODINomainen paikka. Ja AP:lle... miten et ekan kerran jälkeenkään ottanut asioista selvää? Kukaan ei kertonut? Vaikea ymmärtää, mistä tällaisia sikiää!

Vierailija
17/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämän sivun olen aikaisemminkin lukenut: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,960,1144,1169,16511

Siellä mainitaan Haikaranpesässä käytössä olevat lääkkettömät ja lääkkeelliset kivunlievitysmenetelmät. Ja listassa on kyllä epiduraalikin, joten mihin te perustatte väitteen, ettei sitä siellä ollenkaan anneta? Eikös siellä tehdä se synnytyssuunnitelmakin, jossa saa esittää toiveita mm. noista kivunlievitysmenetelmistä?

8

Vierailija
18/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa alatie synnytys, ekalla kerralla sain odottaa 5h(!) hirveissä tuskissa ennen epiduraalia, joka sitten ei myöskään auttanu koska en saanut lisäannoksia. Tuskanen synnytys, kesti 22h. Tokan kanssa sama homma! Tosin odotin puudustusta vain 2h. Kolmannen kanssa en saanut lainkaan! Vaikka pyysin!!! Ei IKINÄ enää.

mä en ehtinyt enään saada epiä kun olin jo niin pitkällä sain vain kohdunkaulan? puudutteen joka ei auttanut yhtään suppari kipuihin jotka vielä tuntui vatsassa ihan hirveiltä mihin taas epiduraali on tosi hyvä, kun puuduttaa.. jorvissa synnytin salissa ehdin olla alle 4h (koko synnytys kesti n.5h) kun poika syntyi ponnistus kesti n.2min mutta otin mielummin tuon nopean synnytyksen kuin ekan kanssa kesti n.20 tuntia epien kanssa..

Vierailija
19/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haikaran pesässä ole mitään puudutusta vastaan. Sinne ei pääse kuin "ongelmaton" synnyttäjä, ja siitä syystä ovat ehkä kokeneet, ettette tarvitse lääkkeitä.

NKL:stä olen kuullut, että siellä annetaan revetä luonnostaan, en tiedä sitten pitääkö paikkaansa.

Vierailija
20/40 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa parempi kuin leikattu? Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?