häälahjaksi kirpparilta astiasto
Saimme siis lahjaksi anopilta kirpparilta ostetun mummojen kuppi+aluslautanen sarjan joista osa vieläpä likaisia. ihan kauniita kyllä mutta en nuorena "osaa" niitä käyttää. turhaan menee vaan kaappitilaa käyttöön jota liian vähän muutenkin. nyt minua vaan nolottaa toisen puolesta.
On kyllä vähävarainen eli työtön ollut jo pitkään. siksi minulle olisi riittänyt vain kortti ja vaikka ihan se että saapui juhliimme paikalle. en ole mikään rahanahne minijä.
oikeastaan olen lisäksi myös loukkaantunut...vaikka tiedän ettei ole sitä tarkoittanut niin minulle tulee olo että olen tämän arvoinen eli en mitään.
Minulle tulee myös semmoinen olo että on todella pihi kun ei edes ainoalle pojalleen voi mitään kunnollista antaa. siitä ettei olisi antanut mitään tai vaikka "vaan" 20€ ei tämmöistä oloa olisi tullut. tiedän ettei varmaankaan ole rahaa törsätä.
kysyn nyt, että kehtaisitteko antaa lahjaksi käytettyä? minä en...en edes tupaantulijaislahjaksi.
Ihana ihminen kyseessä enkä todellakaan halua olla kiittämätön ja pahoittaa toisen mieltä. Otin iloisena lahjan vastaan kuten kuuluukin. mistään vanhasta ihmisestä ei ole kyse vaan ehkä hiukan eri ajatusmaailmaltaan oleva. :)
(anteeksi kirjoitusvirheeni.ei jooko puututa niihin)
Kommentit (13)
katsonut vain kauneus arvoa joka on kyllä kaunis kukka kuvio. enkä lähde niitä tietenkään myymäänkään :)
sinä olet sentään kysynyt mitä ystäväsi haluavat/ tiedät mitä haluavat ennen kuiin annat lahjaksi. nyt kyseessä hiukan eri kaliperin ihminen, joka jo "tietää" mitä kukin tarvitsee. minusta olisi jopa kohteliasta kysyä mitä haluamme. tosin olisin minäkin voinut viisaana tyttönä toivoa. haluaisin virkatun päivänpeiton.
vai jotain kiinalaista tusinaposliinia?
Jos edellä mainittua, niin olisin iloinen, mutta kirpparille veisin jälkimmäisen vaihtoehdon.
Ja vastaus kysymykseen, ei ole kyllä soveliasta antaa käytettyä häälahjaksi, vaikka olisi miten vähävarainen.
joku kivan näköinen "ei minkään arvoinen" astiasto olisi ihana, toki niin että tyyli miellyttäisi.
Se että antaja on vähävarainen, tosiaan tarkoittaa sitä että hän on vähävarainen! Toivottavasti et ole näyttänyt ilmeilläsi että lahja ei kelpaa.
Ei lahjan antaja varmastikaan ole riemumielin antanut käytettyä lahjaa, ehkä ei kehdannut tulla ilman lahjaa. Ja jos ei olisi tuonut lahjaa, ei varmaan olisi miniä ollut siihenkään tyytyväinen...
näitä vastaavia kupposia on lähes kaikilla mummoilla käytössä ja kirppareilla myytävänä. pohjassa lukee "made in china". Anoppi itse sanoi ettei ymmärrä mitä hienoa jossain arabia sarjassa on. sehänm on vaan merkki kupin pohjassa. no ei se nyt ihan niinkään ole minusta :)
mutta siis kahvit tarjoan noista kupeista hänelle jos joskus tulee käymään. muuten saattaa jäädä kaappiin, kun olen kerännyt astiaston arabian teemaa.
koska käytetty on yleensä kalliimpaa, esim voisin ostaa vaikka jotain keräily-Tsaikkoja, jota ei enää saa kaupasta. Mutta en nyt ihan mitä tahansa. Pitäisi tietysti tietää mitä joku keräilee ja mitä arvostaa.
enkä katsonut mitenkään kieroon :)
lahja saatiin vasta nyt pari viikkoa jälkikäteen hänen luonaan käydessä. en todellakaan siis odottanut mitään. oma äitini kysyi mitä saimme mieheni äidiltä ja vastasin hänelle etten vielä ole katsonut kaikkia vaikka hyvin tiesin ettei ollut mitään. minulle ihan oikeasti riitti että hän oli paikalla.
Todellaki9n kiitin lahjasta ja ihailin kuppeja vaikka tiesin etten niitä varmaankaan käytä. haluan että hänellä on hyvä mieli :)
mutta olen ollut todella ilahtunut, kun äitini on toisinaan tuonut lapsille lahjaksi esim. kirpparilta ostettuja kirjoja/leluja.
Mun mielestä tää maailma hukkuu roinaan ja rojuun, on ihanaa että toiset kierrättävät!
Mua melkein ahdistaa ostaa/saada uutena ostettua tavaraa (tai varsinkin leluja) kun ajattelen, että niidenkin tekemiseen taas kulutettu luonnonvaroja ja kohta sekin lelu on kuitenkin kaatiksella jätevuoria kasvattamassa (nykyajan tavara tahtoo olla huonolaatuistakin).
mutta olen ollut todella ilahtunut, kun äitini on toisinaan tuonut lapsille lahjaksi esim. kirpparilta ostettuja kirjoja/leluja.
Mun mielestä tää maailma hukkuu roinaan ja rojuun, on ihanaa että toiset kierrättävät!
Mua melkein ahdistaa ostaa/saada uutena ostettua tavaraa (tai varsinkin leluja) kun ajattelen, että niidenkin tekemiseen taas kulutettu luonnonvaroja ja kohta sekin lelu on kuitenkin kaatiksella jätevuoria kasvattamassa (nykyajan tavara tahtoo olla huonolaatuistakin).
ostan itsekin paljon kirppareilta ja olen ylimääräisen roinan lisäämistä vastaan.
mutta nyt oli kyse häälahjasta jossa olimme pyytäneet lahjaksi rahaa jolla laajentaa taloa/ostaa kirpparilta arabiaa lisää (vihreää ei ole muualla) tms. hyödyllistä. mietin kovasti kehtaanko laittaa rahaa lahjatoivomukseksi mutta kaasot olivat sitä mieltä että on "nykypäivää" kun jo meillä roinaa on niin voidaan ostaa sitä mitä tarvitaan.
en ole käynyt täällä moneen viikkoon :)
t:ap
ja sama kirjoitustyyli.
etten ole moneen viikkoon/kuukauteen käynyt täällä.
on toki muitakin "ongelmia" mutta jos olisi uusia palstalaisia tänään :)
Itse esimerkiksi läkähtyisin onnesta, jos saisin yhtä keräämääni 60-luvun astiastoa edes pari kuppia!
Tsekkauta niiden arvo antiikkikauppiaalla ja myy huutiksessa jos ei kauneusarvo sinua miellytä.'
Itse ostan kirppareilta ja antiikkikaupasta paljon lahjoja niille, jotka sellaista vanhaa tyylisuuntaa arvostavat, esim parhaalle ystävättärelleni olisi loukkaus viedä tusina-tehdastuotetta.