Eilen avattu, huoneenlämmössä ollut ananaspurkki, söisitkö?
Laitoin jauhelihakastikkeeseen eilen avatun ananaspurkin ananakset.
Nyt mietityttää, olivatkohan ne vielä ns. hengissä?
Uskaltaakohan syödä?
Kommentit (5)
säilytetäänhän tuoretta ananastaki huoneenlämmössä.
Minä en olisi laittanut, etenkin jos ovat olleet siinä peltipurkissa yön yli.. Tavalliset pöpöt kuolevat jos kuumennetaan riittävästi, mutta jos siellä on päässyt lisääntymään itiöitä- tai toksiineja muodostavia bakteereja niin siihen ei sitten normikuumennuskaan tepsi. En nyt muista ulkoa miten todennäköistä tällaisten pöpöjen lisääntyminen ananaksessa on, mutta mahdollista kai ainakin. Mutta sitten siis jos on ollut siinä peltipurkissa niin aimoannoksen metalleja siitä saa ainakin..
Maistoitko muuten, oliko ne edes hyviä enää? Pilaajabakteerit ei siis aina ole terveydelle vaarallisia, mutta pahanmakuiseksi ne tuotteen tekee. Niin ja siis päinvastoin ruokamyrkytysbakteereja ei useinkaan maista millään tavalla, siksi isoja epidemioita pääsee syntymään..
Mutta moni varmaan söisi ruokasi, minä en. Vähän arpapeliähän tuo on.
No minä olen aina säilyttänyt ananaksen avatussa metallipurkissa, eikä taivas ole tippunut niskaan.
Siihen en ota kantaa, saako tuosta jonkin ruokamyrkytyksen, kun ovat lämpimässä olleet.
Kiitos asiallisista vastauksista,
t. ap
metalli purkissa niin ei missään tapauksessa!! ne pitää siirtää heti pois siitä kun purkki avataan, toisessa astiassa kyllä säilyvät jääkaapissa