Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos toinen vanhemmista opiskelee ja toinen käy töissä,

Vierailija
16.08.2010 |

onko työssä käyvällä oikeus jäädä hoitamaan kotiin sairasta lasta vai onko se automaattisesti opiskeleva osapuoli riippumatta siitä miten tärkeää koulussa olisi olla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskeluhan on opiskelijan työtä ja siten ihan rinnastettavissa työntekoon..Ihan vanhempien päätöksestä siis kiinni

Vierailija
2/5 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KVTES:n mukaisesti niin että opiskelijan on jäätävä. Lapsen sairauden takia saa jäädä pois työstä vain jos molemmat vanhemmat ovat töissä. Ainoastaan siinä tilanteessa että toinen vanhempi opiskelee jossakin kauempana ja on poissa paikkakunnalta, saa työssäkäyvä jäädä. Arvaa vaan paljonko hankaluutta tämä aiheutti aikoinaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieheni oli se työssä käyvä osapuoli, ja yleensä aina mieheni jäi kotiin, jos joku lapsistamme sairastui.

Itse jäin tietenkin, jos pystyin (eli ei "tärkeä" koulupäivä)

Vierailija
4/5 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kuntatyönantajalla ja itse opiskelen. Kotiin on jäänyt se kummalla vähemmän "tärkeä" tai "kiireinen" päivä, välillä mies ja välillä minä. Eli jos mulla esim tentti tai muu pakottava opiskelumeno, mies on jäänyt. JOskus miehellä tärkeä kokous tms jolloin ei voi jäädä, silloin minä olen jäänyt. Usein olemme puolittaneet esim mies mennyt aamupäiväksi töihin ja tullut sitten kotiin jos mulla ollut vaikka päivällä vasta pakottava opiskelumeno.

Vierailija
5/5 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jään. Mutta jos tenttipäivä niin sitten mieheni on jäänyt. Yleensä minä pelkästään rahan takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi