Rinnat kamalan kipeät - mistä johtuu?
Jätin kierukan pois maaliskuussa (toiveena vauva) ja sen jälkeen rinnat on olleet loppukierrosta aina ovulaation jälkeen törkeän kipeät. Haittaavat nukkumista, kävelemistä ja muutenkin. Samanlainen tunne kuin olisi rintatulehdus.
Tietenkin ajattelin ensin olevani raskaana, mutta kun tämä toistuu ilman raskautta kuukaudesta toiseen niin mistä tässä on kyse?
Kierukan kanssa tällaista ongelmaa ei ollut. Mikä siinä pelasti tällaiselta kamalalta kivulta?
Kommentit (7)
Onkohan vaikutus kuparikierukalla sama?
Joo, hormonit toimii kuin viimeistä päivää, mutta ei raskautta. Oon ollut jo pari kertaa varma raskaudesta, mutta varmaankin menneet kesken menkkojen yhteydessä. Viimeksi tuli rintakipujen kanssa kamala aknekin jollaista mulla ei ole koskaan ja olin tietenkin aivan varma raskaudesta, mutta menkat tulivat sitten kuitenkin ajallaan ja akne hävisi.
Mutta on tämä "luomunaisen" elämä yhtä helvettiä rintakipujen kanssa. Rinnat näyttävät kuin olisi viimeisillään (rinnat isot turpeat pallot) ja kipu on samanlaista kuin rintoihin nousisi koko ajan maitoa.
ap
Minulla on tissit kipeet kerran kuussa - kierukka tahi ei.
jos joka kuukausi 2 viikkoa joutuu kipuilemaan näin kovasti. Ei mulla ainakaan tähän ikään (37 v) mennessä ole näin kovia kipuja ollut kun ehkäisynä ollut kuparikierukka. Onneksi ei ole ollut.
Ehkä nyt sitten kaikkien vuosienkin edestä.
ap
Ja jatkuu aina vaan. Akneakin pukkaa. Ikää on nyt 50 vuotta. Olo on tosiaan jo pari viikkoa ennen menkkojen alkamista samanlainen kuin olisi raskaana.
joka kuukausi. Noin pari viikkoa ennen menkkoja rinnat turpoavat ja ovat kovat ja kiinteät kuin sementti. Menkkojen jälkeen pehmenevät kunnes taas puolessa välissä kuuta turpoavat. Minulla tämä alkoi kun olin 37-vuotias ja on kestänyt nyt jonkin aikaa.
No ei se mitään. Mies on innoissaan kun tissit ovat isot ja kiinteät. Ja näyttäväthän ne hienoilta, kunhan eivät olisi kipeät.
Omituinen juttu, mutta hauska kuulla etten ole ainoa.
Mitäs sitten kun mulla on nyt lähes kk putkeen kipeet tissit, enkä tietääkseni ole raskaana, vaikka sitä toivoisinkin. Menkat on tulleet ja menneet normaalisti mut ei saa aina nukuttuakaan kun on niin järkyttävän kipeet, ei aina niinkään kosketusarat kun joskus ennen menkkojen alkua mut ei voi hyppiä, juosta, nukkua tai liikkua mitenkään tahdikkaammin.. En tiiä sitten tuosta tulehduksesta, en ainakaan ole palelluttanut tai muuta?!? Osaisko joku neuvoo muakin raukkaa?
joka estää monilla ovulaation eikä keltarauhashormonia tule munasarjoista loppukierrossa. Näin rinnatkaan eivät vastaavasti kipeydy. Nyt on luonnollisten kiertojen vaikutus näkyvissä, kuten loppukierrosta arat rinnat. Lupaa hyvää raskautoiveille!