Mitä naisten vaatekokoa vastaa H&M:n tyttöjen 170 cm ja nimenomaan ulkovaatteissa?
Kommentit (11)
Useista eri liikkeistä käy koko 36, jos näitä oikeita kokoja tarkoitit. Kuvittelisin sen siis vastaavan tuota H&M:n 170-kokoa.
ja hooämmän 170 mahtuvat vallan hyvin. Ei tietenkään kaikki, mutta juuri esim ulkovaatteet, collarit yms.
H&m 170 on suunnilleen saman kokoinen kuin m koko
Plaas kirjoitti:
Näin minustakin. S-kokoa vastaa 160/164 cm.
Toki senttikokoiset vaatteet on hieman kapeampia kuin mitä naisten malliston. 170 cm on luultavasti hieman kapeampi ja pidempi kuin koko M.
Plaas kirjoitti:
Juu, ei. Ennemminkin sama kuin xxxs. Edes H&Mn m-koko ei vastaa muiden liikkeiden m-kokoa. Korkeintaan s-kokoa.
Plaas kirjoitti:
Käytän normaalisti M-koon vaatteita, mutta henkkamaukalta pakko ottaa aina L. 170cm kokoon mahtuisi ehkä puolet minusta. Eli ei tosiaan ole yhtä iso kuin M koko
Mä olen 177/60 ja mulle sopii sisävaatteissa tuo 170 cm, mutta ulkovaatteissa hihat ja lahkeet on vähän lyhyet. En tiedä, mitä kokoa vastaisi, kun tuntuu niin vaihtelevan mitoitukset. Ehkä kokoa 34/36.
Naisten vaatekoon määrittelee rinnanympärys. Ei ihmisen pituus.
Vierailija kirjoitti:
Housuissa on kyllä pituudella paljon enemmän merkitystä kuin rinnanympäryksellä. Myös pitkähihaisissa paidoissa raajojen pituus vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerronpa seuraavalla housuostoskerralla myyjälle rinnanympäryksen. Katsotaan osaako sillä perusteella kertoa minulle sopivan koon.
Meidän 13v tytölle ainakin käy H&M:n koko 170 (kuin myös Kappahlin) ja esim. Seppälästä ostetaan kokoa S.