Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ahdistaa huominen ekaluokkalaisen ensimmäinen koulupäivä

Vierailija
15.08.2010 |

Mulla on niin huonoja muistoja kouluajoilta, olin siis koko kouluajan koulukiusattu :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tyttö aloitti koulun keskiviikkona, ja tänään sanoi että on kiva mennä taas huomenna kouluun. Kysyin miksi, ja hän sanoi että tykkää kavereista ja tehtävistä. Ja ruokakin on hyvää.

Vierailija
2/5 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompien toimesta. Mutta yritetään olla näyttämättä omaa ahdistusta lapsille. Kouluhan on kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakin ahdisti juuri tismalleen samasta syystä. Tuntui todella kolkolta, kun tyttö meni ensimmäistä kertaa koulun ovista sisään ja itse jäin pihalle muiden vanhempien tapaan seisoskelemaan.

Mies oli mukana myös, meillä oli molemmilla vielä lomaa tuolloin, mutta jostain syystä en noteerannut miestäni tuossa tilanteessa lainkaan; tunsin olevani yksin koko maailmassa ja alitajunta puski pintaan sitä vanhaa ahdistuksen tunnetta, josta luulin päässeeni eroon aikapäivät sitten.

Neljän tunnin päästä käytiin sitten hakemassa tyttö koulun pihalta ja tytön ensimmäinen kommentti oli, että "siellä oli tosi kivaa!". Se kommentti helpotti minua suunnattomasti. :)

Oletettavasti se menee teilläkin samoin. Onnea uudelle ekaluokkalaiselle!

Vierailija
4/5 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein viikko on koulua takana ja ekaluokkalainen tykkää kovasti.

Älä turhaan murehdi vielä sellaista mitä ei ole tapahtunut.

Vierailija
5/5 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin esikoisensa kouluun lähettävälle äidille jonkinlainen ahdistus lienee ihan asiaan kuuluvaa. Sitä miettii, miten lapsi pärjää, saako kavereita, joutuuko kiusatuksi jne. Itse olin itku kurkussa kun esikko lähti aikoinaan kouluun. Mutta lohduttavaa; suurimmalla osalla lapsista koulu lähtee hyvin käyntiin, saavat kavereita jne. Ja jos jotain pulmaa tulee, opet ja koulun henkilökunta on sitä varten, että asioita selvitellään. Joten luottavaisesti vain eteenpäin! Yritä olla näyttämättä lapselle liikaa ahdistustasi tai ettet maalaile uhkakuvia, en tosin usko että niin tekisitkään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi