Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolivuotiaan nukuttaminen yöunille

Vierailija
15.08.2010 |

Neuvokaapa miten olette saaneet vauvanne yöunille ilman että pitäisi tissittää? Tyttöni on pian puolivuotias ja tähän menessa iltaisin olen hänet imettänyt uneen, siis joka ilta kohta 6 kk:n ajan 1,5 - 2 h / ilta. Hermot alkavat olla melko kireällä, olisi ihana iltaisin saada hieman omaa aikaa. Tyttö ei syö tuttia, eikä tuttipulloa. Kiinteitä syönyt 4 kk alkaen ja päivittäin olen noin viimeisen kuukauden ajan antanut nokkamukista korviketta, että tottuisi. Omat maitovarastot alkavat selvästi ja huomattavasti ehtyä. Miten saan tytön unille ilman tissitystä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nokkamukista, sitten normaalit iltarutiinit (pesut, yökkärit, mahd. hampaidenpesu) ja sänkyyn. Voi huutaa pari iltaa, ei välttämättä sitäkään. Meillä nuo rutiinit - mitä ne sitten itse kullakin perheellä ovat - ovat muodostuneet tärkeiksi, tuovat lapselle turvallisuutta ja osoittavat, että on aika käydä nukkumaan. Asennoidu myös itse siihen, että pysyt päätöksessäsi. Jos siis päätät toimia näin.

Nimimerkillä kokemusta on x 3

Vierailija
2/5 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on kolme,1v.,5v., ja 8v. kaikkien kanssa meillä on ollut samanlaiset iltarutiini n.½-vuotiaasta eteenpäin. Iltapuuron jälkeen sylissä nautittu iltamaito(pullosta,myöh.nokkamukista),lapsi rauhoittuu touhuistansa.Tämän jälkeen kipitetään vaipanvaihtoon,yökkäri päälle ja hammaspesulle.Sitten annetaan pusut ja halit,otetaan tutti,rätti ja unipupu ja lapsi nostetaan omaan sänkyyn.Siellä hetken aikaa höpöttää ja hihkuu,sitten nukahtaa. Eli joka ilta samat (tylsät)rutiinit niin lapsi oppii/tietää mitä seuraavaksi tapahtuu ja se taas luo turvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jonka olet hänelle opettanut), hän kyllä oppii ihan yhtä hyvin nukahtamaan ilmankin tissiä, kun sen taidon vaan joku hälle opettaa... Eli tietyt rutiinit käyttöön kuten yllä jo sanottiin ja niistä pidetään johdonmukaisesti kiinni.

Vierailija
4/5 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jonka olet hänelle opettanut), hän kyllä oppii ihan yhtä hyvin nukahtamaan ilmankin tissiä, kun sen taidon vaan joku hälle opettaa... Eli tietyt rutiinit käyttöön kuten yllä jo sanottiin ja niistä pidetään johdonmukaisesti kiinni.

Ihan syntymästään asti nukahti rinnalle, ei sitä mitenkään erityisesti opettaa tarvinnut. Poika on nyt 5 kk ja yleensä ennen nukkumaan menoaan (sekä päivä- että yöunille) syö maitoa rinnasta ja aika usein siihen nukahtaa. Pitäisikö se lapsi sitten herättää, ettei "opi nukahtamaan tissille"??

Vierailija
5/5 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta tämä kuopus on oppinut nukahtamaan ilman tissiä.

Jos hän olisi minun esikoiseni, ehkä minäkin erehtyisin kuvittelemaan että kyse on vain vanhemman (=äidin) opettamisesta/opettamatta jättämisestä näissä vauvojen nukuttamis/nukahtamisasioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi