Nonni, nyt on koettu sektio ja alatiesynnytys (ov)
Ja sektiosta toivuin nopeammin ja helpompi oli kaikin puolin.
Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla. Olin kipeähkö n. viikon leikkauksen jälkeen. Ylipäätään kipuja oli todella vähän.
Tämä toinen syntyi alateitse ja itse synnytys oli tietenkin tosi kivulias kun epiduraalia jouduttiin odottelemaan reilu tunti kun lääkäri kiireinen. 2. asteen repeämät tuli ja reilu 2 viikkoa synnytyksestä nyt. Edelleenkään en pysty istumaan/toimimaan täysin normaalisti ja särkylääkkeitä menee vielä.
Että ei se sektio aina ole se kivuliaampi ja huonompi vaihtoehto.
Kommentit (23)
Toimenpide kivuton ja jälkilääkitys hyvä eli ei suuria kipuja. 5 päivän päästä kotiin missä toivuin nopeaa tahtia. Viikon päästä olo oli jo ihan normaali ja haava parani hyvin ei mitään ongelmaa...sektioita on erilaisia aivan kuten alatiesynnytyksiäkin. Toisilla alatiesynnytys ihan helvetillinen kokemus ja alapää riekaleina sen jälkeen...
eikä synnytys alakautta edennyt toivottua tahtia. Tuli kiireellinen sektio. Kaksi nuorempaa synnytin alakautta. Kaikista kolmesta synnytyksestä toivuin tosi hyvin ja nopeasti, istumaankin pystyin melkein heti synnytyksen jälkeen. Silti, totta kai, jos valita voin, valitsen ilman muuta alatiesynnytyksen - jos vielä sellainen tilanne eteen tulee;-D.
en enää ikinä. Esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla. Haava oli aika kipeä, ja pian sektion jälkeen nousi kuume. Siitä kehkeytyi sitten joku tulehdus, sitten keuhkokuume ja lopputulema oli se, että olin kolme viikkoa sairaalassa ennen kuin pääsimme synnynnäriltä kotiin. Siinä meni mukavasti miehen isyysloma.
Kakkonen syntyi alatietä ja parin päivän päästä synnytyksestä olin jo kotona täysissä voimissa.