Päiväkoti ja vaitiolo
Lapsi aloittaa eskarin ja kävin tutustumassa. Missä menee raja, mitä ne tädit saa muista perheistä kertoa? Meille kun kerrottiin toisesta perheestä sellaisia asioita, jotka minusta eivät kyllä muille kuulu, lapsen taustaan liittyviä. Jäin ihmettelemään...
Kommentit (33)
kuvia ajattelematta, että kuvassa näkyy myös muita lapsia.
on vielä normaaleja täyspäisiä ihmisiä, jotka eivät kuvittele olevansa jännitysromaanin päähenkilöitä. Että joku jättää lapsensa pois päiväkodin juhlista ettei vaan satu näkymään hieman lapsen nassua jonkun toisen perheen valokuva-albumissa. Ja sukunimetkin salaisia. Voiskohan nää wanna-be-agentit perustaa salaisille lapsilleen ihan omat salaiset päiväkodit eikä tulla pätemään normaalien ihmisten keskuuteen?
Sen sijaan sukunimet on "salaista" tietoa, niiden ei siis pitäisi olla esillä missään listassa.... Kenelläkään vanhemmalla ei myöskään ole lupa kuvata päiväkodin tiloissa kuin luvan kanssa. Joulu- ja kevätjuhlat on tilaisuuksia, joissa kuvaaminen on sallittu. Meidän lasten päiväkodissa, jotkut perheet ei juhliin osallistuneet tästä syystä.
Asutaan ulkomailla ja saatiin leikkikoulusta syntymäpäivälista (ryhmän lasten nimet ja syntymäajat) sekä puhelinketjulista, jossa lasten nimet, osoite ja puhelinnumero. Osoitelistasta voi hyvin tarkistaa ketkä asuvat kalleimmissa taloissa :)
Meille päiväkodin täti puheli yhdestä tytöstä, että hän on kova manipuloimaan toisia jne.
ja joskus voivat vanhemmat olla myös toivoneet, että jostain kerrotaan, jos vaikka on taustalla jotain mikä saattaa vaikuttaa käytökseen.
Mutta eipä perheistä tai lapsen taustasta saisi oikeastaan mitään kertoa.
elleivät vanhemmat tosiaan ole antaneet lupaa.
Kannattaa ehkä ottaa asia puheeksi pk:n johtajan kanssa, jolloin hän voi toimia parhaaksi katsomallaan tavalla.
(minun lapseni on päiväkodissa ollut vanhastaan). Ilmeisesti täti oletti minun olevan perheen parempikin tuttu (tunnen etäisesti). Yhtä kaikki ihmettelen, että miksi ylipäätään alkoi kertoa että lapsi siellä nyt on (en todellakaan tiennyt ennestään, eikä kauheasti kiinnostakaan) tai mitään muutakaan.
Tuli epämiellyttävä olo, että mitähän kaikkea siellä virtaa tietona missäkin...
Paljonhan näkee lapsia, jotka ovat eri rotuisia kuin vanhempansa ja heti tietää, että he ovat adoptiolapsia. Eikä tähän mitään arvolatauksia liity puoleen tai toiseen. :)
vaan tämä täti rupesi vuodattamaan, että ko. lapsi on siinä minun lapseni ryhmässä jne.
Minä siis tunnen lapsen perheen etäisesti, mutta minusta ei minulle kuulu sen kummemmin, missä ko. lapsi on tai mikään muukaan häneen liittyvä!
Eikä siihen mitään arvolatauksia kuulunut, mutta kun minusta ko. lapsen asiat eivät kuulu minulle latauksilla tai ilman.
ap
Toisista lapsista ei saisi kertoa edes heidän ikäänsä!
Toisista lapsista ei saisi kertoa edes heidän ikäänsä!
Ei kai se nyt mikään salaisuus ole jos vanhemmat kysyvät, johan ne lasten iät näkyvät ryhmissä päiväkodin seinälläkin..
enkä usko että minun sanomisillani on juuri merkitystä. En tiedä viitsinkö ruveta huomauttelemaan heti eskarin alussa.
Eikähän tuo minua haitannut, mietin vain asiaa sen toisen perheen kannalta...
Ja päätin kyllä olla visusti hiljaa kaikista omista asioistamme...
Ap
ja täti oli ymmärtänyt että tuntee hyvinkin vaikka olikin vain kaukainen tuttu. Ja luuli sitten että ap tunteekin ne jutut mitä täti lörpötteli
ei edes iät saisi olla seinällä näkyvissä..
järkyttyä kun saavat päätökset, että lapsi on valittu/otettu kouluun. Siinä lapussa kun on kaikkien muidenkin lasten nimet, jopa ihan sukunimen kanssa. APUA!