Miten saada harmaa vuolukivitakkamöhkäle sopimaan sisustukseen?
Purkaakaan ei oikein voi, tai joutuu uusimaan hienon lattian ja seinän. Huoneessa suklaan- ja maitokahvinruskeat seinät, todella kivat tapetit, jotka ei mun silmään sovi takan kanssa.
Kommentit (15)
jossa harmaata ja niitä ruskean sävyjä?
Vuolukiven ehdoilla sisustetaan, ei niin että takka piilotetaan! Tapetit vaihtoon nyt vaan.
Harmaata, valkoista, mustaa, esimerkiksi.
Mielellään puuvartisia, jotka kasvavat siihen 2 metriin. Kun seinällä on kerran tilaa, voisit kokeilla myös miten sisätiloissa menestyvät kiipijäkasvit, pääasia on, että vuolukiven rosoinen pinta, saa jatkoa mutta säännöllisempänä muotona kasvin lehdillä. Siitä sitten putoaa rusehtavaan seinään. Toki kannattaa miettiä, jos verhoja on, että antaisiko koko seinän muuttua vihertäväksi, tulisi sinustakin pikku pakosta viherpeukalo...
Esim vaaleanharmaalla tai valkoisella? En osaa kyllä muuta sanoa. Mun mielestä vuolukivitakat ovat aika möhkäleitä eivätkä sovi juuri minkäänlaiseen sisustukseen. Ehkä ihan moderniin tyyliin sopii?
on muuten hyvä, mutta lämmityksen jälkeen takan pinta voi olla 50 asteinen. Sisusta takan ehdoilla käytä niitä sävyjä mitä takasta löytyy ja harmaan kanssa on helppo yhdistää voimakkaitakin sävyjä.
Muistan kuinka nuo vuoloukivitakat tulivat muotiin. Ovat varmaan muuten loistavan hyviä, mutta kamalan näköisiä. Ihmettelin aina, että ovat kuin polttouuneja, rumia.
Oletko kysellyt voiko noita takkoja kaakeloida esim valkoisella kaakelilaatoituksella? Esim. Kerman savi on yhdistynyt Tulikivi takan kanssa ja oletan, että pinnoittavat noita vuolukivitakkoja omilla laatoillaan. Muistelen jotenkin, että aikoinaan oli Kerman savella omia keraamisia takkoja, ellen nyt erehdy.
Kysy helitä, löydät varmaan netistä osoitteen, voiko vuolukivitakkaa pinnoittaa heidän kaakeleillaan ja saako niitä kaakeleita siihen tarkoitukseen heiltä. Näin minä tekisin eli kaakeloitu, valkoinen takka on todella kaunis ja siisti.
kun maalaa taustaseinän TUMMEMMALLA, eli tummalla harmaalla.
Muuten uusi asuntomme on täydellisesti makuni mukainen, mutta toi harmaa hirvitys!
jotain harmaan sävyjä sisustukseen vaik taustaseinä harmaalla
Vahaisista nelioista uhrataan tilaa kivihirvitykselle.
On meillakin takka mutta se on samassa tasossa seinan kanssa ja hormit sun muut on ulkopuolella.
ja sitten maalaatte sopivalla maalilla. Rappaus muurarin hommia, ei kannata itse lähteä kokeilemaan. Näin olen nähnyt piilotettavan useita laattatakkoja ja todella tyytyväisiä on oltu lopputulokseen.
minäkin olen aina miettinyt asuntoja etsiessäni, että jos olisi vuolukivitakka, niin rappauttaisin sen, esim. sellaiseksi vanhanvalkoiseksi ja hieman rosoiseksi.
Rappausta ja maalia suosittelen minäkin.