Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdään valkokastike?

Vierailija
15.08.2010 |

Miten valkokastikkeen saa tehtyä ilman jauhoklimppejä... Taas epäonnistuin ja gratiinin kastike piti siivilöidä klimpeistä puhtaaksi :(

Ja, kyllä, haluan valkokastikkeen gratiiniin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkeamattomana nauhana samalla koko ajan vispilällä sekoittaen. Ei siis sekoiteta kauhalla eikä lastalla vaan vispilällä.

Vierailija
2/13 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kerrallaan, sekoita vispiläkkä ja anna jauhon turvota, ennenkuin lisäät lopun nestaa, hitaasti sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauhana maitoa koko ajan vispilöiden. Anna kiehua muutama mminuutti, mausta. Kuorrutuskastikkeeseen enemmän jauhoja (80-100g/litra nestettä).

Vierailija
4/13 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kerrallaan, sekoita vispiläkkä ja anna jauhon turvota, ennenkuin lisäät lopun nestaa, hitaasti sekin.

*korjaa*

Vierailija
5/13 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vispaat niin saatanasti. Ei siihen muuta keinoa ole.

Vierailija
6/13 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoita jauhot kylmään maitoon hyvin ja kiehauta varoen, koko ajan hämmentäen, jatka kypsennystä 5 - 10 min. Ei tule klimppejä.

Vierailija
7/13 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko mitenkään pienemmällä voimäärällä?

(yksi syy jatkuvaan epäonnistumiseen on pieni voin määrä, näin luulen)

nauhana maitoa koko ajan vispilöiden. Anna kiehua muutama mminuutti, mausta. Kuorrutuskastikkeeseen enemmän jauhoja (80-100g/litra nestettä).

Vierailija
8/13 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoita jauhot kylmään maitoon hyvin ja kiehauta varoen, koko ajan hämmentäen, jatka kypsennystä 5 - 10 min. Ei tule klimppejä.

Eli sulata rasva (älä ruskista!), lisää jauhot ja sekoita tasaiseksi, sitten lisää KUUMENNETTU neste (maito tai vesi) vähitellen, koko ajan sekoittaen! Älä jätä sekoittamatta hellalle nesteen lisäyksen jälkeenkään, palaa äkkiä pohjaan (ainakin maitoversio). Keitä hetken aikaa miedolla lämmöllä, mausta, lisää juustoa, jos haluat (siis gratiiniin).

Vierailija
9/13 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko mitenkään pienemmällä voimäärällä?

(yksi syy jatkuvaan epäonnistumiseen on pieni voin määrä, näin luulen)

ja jatkat sitä tuolla

nestesuuruksella, jonka joku tuossa ylempänä neuvoi

Vierailija
10/13 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas sanon, että kuumaan!

Eli sulata rasva (älä ruskista!), lisää jauhot ja sekoita tasaiseksi, sitten lisää KUUMENNETTU neste (maito tai vesi) vähitellen, koko ajan sekoittaen! Älä jätä sekoittamatta hellalle nesteen lisäyksen jälkeenkään, palaa äkkiä pohjaan (ainakin maitoversio). Keitä hetken aikaa miedolla lämmöllä, mausta, lisää juustoa, jos haluat (siis gratiiniin).

jos jauhot lisätään nesteeseen, niin AINA kylmään.

tässä on nyt neuvottu kahta eri tapaa.

Vierailija
11/13 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä änkkään neuvoja :)

Mutta kun sellaista pientä jauhomäärää on minusta vaikea saada sekoitettua siellä kattilan pohjalla.

Kun sitä siis on tosi vähän!?

Ehkä minä olen vain tyhmä. Onnistun kyllä siten, että sekoitan erikseen osanestesuuruksen kylmään nesteeseen.

Onnistuuko mitenkään pienemmällä voimäärällä? (yksi syy jatkuvaan epäonnistumiseen on pieni voin määrä, näin luulen)

ja jatkat sitä tuolla nestesuuruksella, jonka joku tuossa ylempänä neuvoi

Vierailija
12/13 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas sanon, että kuumaan!

jos jauhot lisätään nesteeseen, niin AINA kylmään.

tässä on nyt neuvottu kahta eri tapaa.

Vierailija
13/13 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä änkkään neuvoja :)

Mutta kun sellaista pientä jauhomäärää on minusta vaikea saada sekoitettua siellä kattilan pohjalla.

Kun sitä siis on tosi vähän!?

Ehkä minä olen vain tyhmä. Onnistun kyllä siten, että sekoitan erikseen osanestesuuruksen kylmään nesteeseen.

Onnistuuko mitenkään pienemmällä voimäärällä? (yksi syy jatkuvaan epäonnistumiseen on pieni voin määrä, näin luulen)

ja jatkat sitä tuolla nestesuuruksella, jonka joku tuossa ylempänä neuvoi

vispaaa, kunnes jauho turpoaa puuroksi, sitten lisäät taas pikkasen nestettä ja vispaat samalla. kun pöperö kattilan pohjalla on velliä, niin voit lisätä lopun nesteen. edelleen vispaten

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän