Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian isoko vauva?

11.10.2005 |

Minä olin taas tänään masentunut kun sain jälleen kerran kuulla millaisen hirviön olen synnyttänyt!

Poikani on nimittäin " iso" vauva. Nyt 4kk 3pv vanhana 9280 g ja 68 cm.

Syntyi 36 rv:lla ja painoi syntyessään 3060 ja oli 49 cm pitkä ja aloitti syntymänsä jälkeen ihan kauhean syömisen. On syönyt koko tämän ajan 2-3h välein tissimaitoa ja varmaan paljon kerralla koska noin kamalan suureksi on kasvanut.

Mutta ihmisten kauhistelua en enää kohta jaksa, melkein päivittäin kuulen ihmettelyjä miten suuri poika on.

Neuvolassa sanotaan että hän on poika ja kova syömään ja ei huolta niin kauan kun rintamaidolla mennään ja kyllä se painon nousu tasoittuu kun rupeaa liikkumaan, mutta kuitenkin hirvittää vähän minuakin että millainen jättiläinen hänestä kasvaa.

Ventovierailla ihmisilläkin on oikeus näköjään sanoa mitä sylki suuhun tuo kun kuulevat että poikani on vasta 4kuinen eikä 8kuinen niinkuin he ensin arvaavat. Olen kuullut todella törkeitäkin kommentteja.Kohta en enää uskalla lähteä minnekkään vauvan kanssa.

Onko ketään ison vauvan hoitajaa ja miten te hoidatte " ihmettelyt" , ja kertokaa tasoittuuko todella vauvan kasvu joskus?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä,vauvasi on juuri oikeankokoinen!!!

Meillä on kolme lasta ja kaikki ovat olleet syntymästään saakka isokokoisia.Ei omena kauas puusta putoa.Me vanhemmatkin olemme ISOJA.Olen 178cm ja mieheni 190cm.Olisi varmaan erikoista jos lapsemme olisivat pieniä.

Olen kuullut samanlaisia kommentteja paljon.Voi mahdoton kun teidän lapset on älyttömän isoja!!!Olen ylpeästi nostanut pääni ja sanonut että eikö olekin hyvänkokoisia ja hyvin kehittyneitä.Meidän esikoinen(tyttö) oli syntyessään 55cm ja 4440g,keskimmäinen(tyttö) 53cm ja 4170g ja kuopus(poika) 55cm ja 4430g.

Esikoistyttömme kasvu on ollut vertaansa vailla.Hän on kasvanut koko ajan aivan omilla käyrillä +3.5.Hän oli vuoden ikäisenä 83,5cm ja 13350g.Keskimmäinen on ollut hivenen pienempi,vuoden ikäisenä 80cm ja 12300g.Kuopuksemme on nyt melkein 5kk.Poika oli 4kk neuvolassa 68cm ja 8000g.

Olen ollut kiitollinen että lapset ovat terveitä.Kaikki ovat kehittyneet hyvin omassa tahdissaan.Tytöt ovat nyt 6v ja 8v.Meidän tyttö 8v. on 151cm ja tyttömme 6v. 132cm pitkiä.Ihmettelijöitä riittää edelleen.Mutta olen tytöille aina muistanut kehua kuinka kauniita ovat ja kuinka hienoa on olla juuri tämän kokoinen,sopivankokoinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla