Oletko kieltänyt lastasi olemasta tietyn kaverin kanssa?
Onko jollain huonoa vaikutusta ja olet joutunut kieltämään yhdessä olemisen?
Mä olen ajatellut niin, että ei ole tarve kieltää vaan tärkeämpää on opettaa ajattelemaan omalla järjellä. Jotenkin säälittää lapsi jonka kanssa kukaan ei saa olla. Toisaalta taas on niin totta, että joukossa tyhmyys tiivistyy.
Kommentit (4)
Lastani olemasta kaverinsa kaverin seurassa. Harmitti toisaalta, eihän lapsi ollut syyllinen ongelmiinsa, mutta teki sen verran paljon pahoja, että pelkäsin lapseni joutuvan osalliseksi johonkin tosi ikävään.
kerran lapseni olikin sitten ollut tämän "kielletyn " seurassa, mutta tuli aika äkkiä kotiin ja sanoi, että oli koko ajan potenut huonoa omaatuntoa.
Nyt tämä kieltokaveri on lastenkodissa.
Meidän poika on niin hyväuskoinen ja haluaa olla mieliksi.Tämä yks tietenkin hyväksi käyttää sitä ja käskee pojan tehdä kaikkea tyhmää. Niinpä se huo... penikka ei enää meille tule, eikä meidän poika mene sinne.
Tyttöni on niin yllytyshullu ja vietävissä, että jouduin kieltämään hetkeksi. Meille saa tulla ja meidän pihassa saa leikkiä niin että näen ja kuulen heidät, mutta muuten ei.
Tämä tyttö mm. laskee pulkalla talvella ja kesällä pyörällä jyrkkää mäkeä keskelle vilkasta risteystä, on useaan otteeseen varastanut kaupasta, pissaa rappukäytäviin, on tuhonnut pihapiiristä puita, käynyt soittamassa ovikelloja ja juossut karkuun, ärsyttänyt ihmisten koiria, sotkenut roskakatoksen, varastanut pihoista pyöriä ja muuta tavaraa jnejne., lista on todella pitkä!
Olen kasvattanut lapseni niin, ettei häntä pienet maailman tuulet tuiverra kumoon. Hän tietää mikä on oikein ja mikä väärin.