Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen järkyttynyt! Isäkseni on merkitty väestörekisterikeskuksen tietoihin joku ihan vieras tyyppi.

Vierailija
13.08.2010 |

Hain itseäni koskevan selvityksen, koska olen menossa naimisiin ulkomailla ulkomaalaisen kanssa. Perhesuhteissa isäkseni on merkitty joku viera, ei yli 30 vuotta isänäni pitämä mies.

Ihan kauhee olo. Mitä nyt? Isän piti saattaa mut alttarillekin, koska niin halusi. En ole kellekään kertonut, en edes tulevalle miehelle, joka ei paperissa asiaan kiinnittänyt huomiota. Voiko olla virhe? Vanhempani ovat olleet naimissa koko elämäni ajan. Kuka tuo mies on? Itkettää.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut selville asiaa.

Vierailija
22/26 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun monasti tiedetään alkuperä. Äidit saattaa sanoa faktaa joskus. Ap ei ole uuden lain piirissä, ikänsä puolesta, kun naimisiin on menossa jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä häiden esteellisyyttä varten on otteessa tarvittu tietoja vanhemmista. Eikö olisi riittänyt tieto, ettet itse ole jo naimisissa?

Teoriassa ap:n kaltainen tilanne voi olla mahdollista. Silloin isä ei ole ollut huoltajakaan, joten mm. neuvolakäynnit ei olisi onnistunut ilman valtakirjaa tai kouluun ei ole voinut kirjoitella mitään lupalappuja, passin haku lapselle vaatii molempien vanhempien luvat jne.

Vierailija
24/26 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30v sitten aika harva isä kävi neuvolassa lapsineen tai jos kävi, niin tuskin silloin papereita kyseltiin.

Vierailija
25/26 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä häiden esteellisyyttä varten on otteessa tarvittu tietoja vanhemmista. Eikö olisi riittänyt tieto, ettet itse ole jo naimisissa? Teoriassa ap:n kaltainen tilanne voi olla mahdollista. Silloin isä ei ole ollut huoltajakaan, joten mm. neuvolakäynnit ei olisi onnistunut ilman valtakirjaa tai kouluun ei ole voinut kirjoitella mitään lupalappuja, passin haku lapselle vaatii molempien vanhempien luvat jne.

hyväksytty aikanaan ainakin ihan täpöllä, faktaa.

Vierailija
26/26 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isä kuoli muutamia vuosia sitten ja jouduttiin hankkimaan kaiken maailman virallisia papereita.

Ei siinä mitään, kirkolta saaduissa papruissa luki että meillä on yksi ylimääräinen veli josta me ei oltu tiedetty mitään.

Meidän äitikin oli ihan ihmeissään. No, ei siinä auttanut muuta kuin ottaa tähän veljeen yhteyttä että saadaa asiat menemään eteenpäin, perunkirjoitukset lähinnä.

Kävikin ilmi että se "veli" ei todellakaan ollut meidän veli. Vaan se oli meidän isän entisen vaimon uusi lapsi.

Joskus aikoinaan avioeron saaminen kesti kauan ja lapsi, tää meidän luultu veli oli syntynyt silloin kun mun isä ja hänen entinen vaimonsa olivat vielä virallisesti naimisissa. Papille oli asia kerrottu, mutta joku virhe oli käynyt ja meidän isä sitten oli kirjattu tän "veljen" isäksi.

Ei siinä mitään, asia oli meille heti selvä ja hyvä että selvisi. Silti meidän luultu "veli" ja hänen oikea isänsä joutuivat käymään dna-testeissä ennekuin asia virallisesti korjattiin. Me saatiin vasta sen jälkeen perunkirjat tehtyä ja nyt se "veli" voi perua ihan sen oman isän sitten kun aika hänestä jättää.