Paljonko teillä menee rahaa kosmetiikkaan?
Kommentit (8)
Ja varmaan saman verran tulee vielä menemään.
pesunesteet, shampoot, dödöt lasketaan niin maksimissaan 20 euroa kuussa. Meikkiä en käytä usein, ja ostan uutta kun vanhat loppuu. Muutenkin käytän vähän kosmetiikkaa: pesunestettä, shampoota, hoitoainetta, 2 muotoilutuotetta, kosteusvoidetta, kasvovoidetta, käsivoidetta, silmänympärysvoidetta, deodoranttia, ei juuri muuta. Ei hiusvärejä, meikinpoistoaineita, naamioita, selluliitti-, kuorinta-, jalka- tms. voiteta, seerumeja jne.
100e?
Meikkejä ei ole tullut ostettua sen jälkeen kun aloin kestovärjätä kulmat ja ripset ja se paketti kestää ainakin vuoden.
Perus rasva on ostettu apteekista ja se puteli kestää noin vuoden. (myönnän unahdan rasvauksen vaikka ihoni sitä vaatisi joka päivä)
naama pestään samalla aineella kuin vartalokin ja pesuainetta tulee ostettua aika harvoin..
No yleensäkin ostan noita säästöpakkauksia noihin joka päiväisiin puhdistuksiin ja tarpeisiin.
Mutta arvioisin että keskimäärin öö... 50e/kk.
Ja ikää on 20v, jos sillä on jotain merkitystä.
Niin sillä kysyn, kun mun kosmetiikkaostokset on aika laimeet. Tänä vuonna olen ostanut yhden ripsarin 17 e, yhden huulikiillon 7 e ja sitten yhden dödön ja sitten shampoota koko perheelle. Yhteensä menee siis ehkä 5 e kuussa.
Taidankin sitten olla ihan variksenpelättimen näköinen. Mua ei vaan nuo kemikaalit kauheasti nappaa enkä siis käytä meikkiä.
Tänä vuonna olen ostanut isot pumppupullot shampoota ja hoitoainetta, yht.20 euroa. Kaksi hiusvahaa, yht. 19 euroa, toinen oli hutiostos, tuoksuu liian voimakkaalle. Herbinan kuorintavoide 4 euroa, joku huono värivoide n.12 euroa ja kynsilakka 3 euroa. Raita-aineet 10 euroa, riittää ainakin neljäksi kerraksi. Nivean dödöjä 2kpl, á n.3 euroa. Dermosilin nestesaippuoita 17,50 eurolla loppuvuodeksi. Voiteet ja suihkusaippuat saan äidiltäni, joka on Oriflame-konsultti. Eli n.15 euroa kuussa.
Ostan n. joka toinen kk jotain marketti kosmetiikkaa, huulikiillon, ripsarin, rasvan tms. Meikkaan ja hoidan ihoani päivittäin mutta halvoilla pirkka, lumene perustuotteilla. Mulla on tosi pitkät hiukset ja saan tutuilta usein hiustenhoitojuttuja joulu- ym lahjoina.
Nyt vaan huomasin että tänä vuonna on kulunut jo jotain 300-400 euroa. Ihan huomaamatta.. Ehkä se on kun ikää tulee lisää?
Tammikuun jälkeen ostettu:
- voiteet (esim. Diorin silmänympärys, Biotherm tai Vichy päivävoiteet, Nivea yövoiteena), n.20-40/purkki
- puhdistusaineet (Dior n.20e, Biotherm n. 20e, silmämeikinpoistoaine jne.)
- kuorinta-aineet (Biotherm, ihan huippu mutta hinta 35e),
- Meikit (ripsari n. 15-20e, päivävoide n. 30-40e, kajal 10e, luomiväri n. 20e, muut satunnaiset n. 20e)
- Selluliittivoiteet ja vastaavat (n.60e)
- Kosteusvoide ja vastaavat "tavalliset" n. 20-30e
Aikaisemmin tein paljon hutiostoja, nyt ostan vaan tuotteita joita olen kokeillut etukäteen.
Mutta hurjasti menee rahaa...