perhehelvetti valloillaan, kivaa perjantai-iltaa vaan :(
Lapset tappelee ja kiukuttelee, mikään ei onnistu, siivoamisesta ei tullut mitään, MIKÄÄN ei taaskaan onnistu.
-Ja taas kerran olen varma, että kenelläkään muulla EI voi olla tällaista paskaa.
Kommentit (27)
Ihan hyvällä kysyn :)
Meillä siivous hoidetaan aina sillain, että toinen lähtee lasten kans ulos tms ja toinen saa nopeasti kämpän jynsättyä. Nopeasti siksi, että joka päivä imuroidaan kerran, pestään pyykkiä ja tiskit. Perussiistin ilmeen saa mielestäni pidettyä aika helposti vaikka 4v ja 2v sitä hommaa ja siivottavaa järkkäävätkin.
osanotto nro 2:lle! Jaksamista!
Ap yritä saada lapset nukkuun ja rentoudu! Unohda muut sotkut, paitsi ruokapöytä (kivempi herätä aamulla). Mene aikaisin nukkuun, jospa huomenna olisi taas parempi päivä!
1.5 v tyttöni kuoli kesäkuussa ja veljensä kiukuttelee,olispa sillä se tappelukaveri :(
Lapset tappelee ja kiukuttelee, mikään ei onnistu, siivoamisesta ei tullut mitään, MIKÄÄN ei taaskaan onnistu.
-Ja taas kerran olen varma, että kenelläkään muulla EI voi olla tällaista paskaa.
Joka päivä ei vain hommat luista. Onhan nyt perjantai ja 13 päivä.
Toivottavasti huominen olisi valoisampi ja leppoisampi. Yritähän jaksaa. Kohta ne menee nukkumaan.
Kakkosen kommentti saa tajuamaan taas kerran, että asiat voisivat olla huonomminkin. Meillä nyt on tänään tullut joka asiasta tappelu ja huuto, ja siivoaminen ei onnistu,kun koko ajan täytyy jonkun kanssa väitellä tai tapella jostain asiasta, tai komentaa. Eikä edes 8-vuotiasta saa millään siivoamaan omaa huonettaan, vaikka mielestäni tuon iäisen kuuluu se tehdä!
Mutta tosiaan, sinulle 2, olen erittäin pahoillani puolestasi, ja kiitos kun kirjoitit tuon kommentin, on taas minullakin ajattelemisen aihetta siinä, millaisesta asiasta minä täällä valitan...
T. ap
Ukko läks Blondin matkaan hoida siinä sitten ite kaikki.....ei aina ole perheissä sitä kahta aikuista vaikka kuin tahtos!!!
ja on 2 kroonista sairautta sairastavaa lasta. Ei silti tulisi mieleenkään tulla tällaiseen ketjuun vähättelemään toisen väsymystä.
Ei elämä mene niin, että jos kokee olevansa lopussa, toinen heittää siihen heti, että "juu, mulla kuoli se ja tämä ja mulla on vaikeampaa"
Sulla on ap täysi oikeus olla väsynyt ja valittaa ja saada vertaistukea.
Yleensä tuollaiset kakkosentyyliset kirjoitukset on vielä provoja, joita jotkut harrastaa ihan tavakseen täällä latistaakseen ketjun aloittajan.
Kakkosen kommentti saa tajuamaan taas kerran, että asiat voisivat olla huonomminkin. Meillä nyt on tänään tullut joka asiasta tappelu ja huuto, ja siivoaminen ei onnistu,kun koko ajan täytyy jonkun kanssa väitellä tai tapella jostain asiasta, tai komentaa. Eikä edes 8-vuotiasta saa millään siivoamaan omaa huonettaan, vaikka mielestäni tuon iäisen kuuluu se tehdä!
Mutta tosiaan, sinulle 2, olen erittäin pahoillani puolestasi, ja kiitos kun kirjoitit tuon kommentin, on taas minullakin ajattelemisen aihetta siinä, millaisesta asiasta minä täällä valitan...
T. ap
perheissä ei ole sitä toista vanhempaa, joka voisi viedä lapset sillä aikaa ulos, kun toinen siivoaa.
t. yh, jonka koti aina rempallaan
PS. Ja kakkoselle luonnollisesti syvin osanottoni
ja on 2 kroonista sairautta sairastavaa lasta. Ei silti tulisi mieleenkään tulla tällaiseen ketjuun vähättelemään toisen väsymystä.
Ei elämä mene niin, että jos kokee olevansa lopussa, toinen heittää siihen heti, että "juu, mulla kuoli se ja tämä ja mulla on vaikeampaa"
Sulla on ap täysi oikeus olla väsynyt ja valittaa ja saada vertaistukea.
Yleensä tuollaiset kakkosentyyliset kirjoitukset on vielä provoja, joita jotkut harrastaa ihan tavakseen täällä latistaakseen ketjun aloittajan.
T. ap
Kannattaako tai "onko oikeutta" syöpäsairaiden lasten tai lapsensa menettäneiden vanhempien tulla tällaisiin väsymysketjuihin kertomaan omia kokemuksiaan? - Totta kai JOKAISELLA vanhemmalla on oikeus väsyä, ja väsymykseen johtavat tekijt ovat aina subjektiivisia. Tässä ketjussa kuitenkin nro 2 ilmeisesti sai ap:n ajattelemaan sitä, mikä KUITENKIN, väsymyksen keskelläkin, on HYVIN. Ei kai se voi olla paha asia.
Tietysti aina löytyy joku, jolla menee huonommin henkisesti. Kakkonenkin varmasti tietää, että joku tässä maailmassa on menettänyt viisi lasta ja aviomiehen elämänsä aikana. Tuskin se vähentää hänen suruaan. - Ihan "normaalit" ydinperheelliset ja perusonnelliset vanhemmatkin väsyvät ja kokevat aallonpohjia. Jotakuta auttaa se, että samankaltaista elämää viettävä sanoo ymmärtävänsä. Toista taas auttaa se, että joku kertoo omasta tragediastaan, jolloin sitä hypähtää oman angstinsa yli ja huomaa elämänsä olevan aika ok kuitenkin...
Eikö tällaiset vapaat keskustelupalstat ole tarkoitettu ihan kaikille? - Ap:n kaltaisille väsähtäneille, jotta he saavat purkaa omaa oloaan, ja toisaalta kakksen kaltaisille, jotka saattavat tarjota meille perspektiiviä. Ei ap:n väsymys ole riippuvainen traagisemmista elämänkohtaloista (muutenhan kukaan ei koskaan voisi olla oikeutetusti väsynyt tai ahdistunut), ja tuskin kakkonen tuli kertomaan omaa tragediaansa vittuillakseen.
Tsemppiä ap:lle ja suuri voimahalaus sekä mitä syvin myötätunnon osoitus minulta kakkoselle.
Koitetaan me kaikki löytää elämästämme ne onnelliset muruset ja kestää ne vaikeat hetket (niin pienemmät kuin suuremmatkin surut) jotenkin. - Ja nimenomaan toistemme avulla, ei toisiamme kilpailuttamalla ja omaan suruumme eristymällä, eikö?
Meidän "rattoisa" perjantai päivä.
Ensin karmea huuto ja mesoaminen, kun esikoinen ei olisi millään halunnut herätä ajoissa kouluun (on aina ollut aamu-uninen ja aina loman jälkeen on vaikeaa herätä, vaikka kuinka olisi koulussa kivaa jne.). Neiti veti sitten herneet nenukkaan ja lähti ovet paukkuen kouluun ja haistatteli mennessään. Kyllä nuo teinit ovatkin sitten ihania!
Sitten koulun jälkeen teini jatkoi haistatteluaan ja tappeli pari vuotta nuoremman pikkusiskonsa kanssa. Ja siitähän se huuto alkoi, kun kehtasinkin komentaa arvon neidit siivoamaan huoneensa! Olen jo viikon sanonut, että jos he eivät siivoa, niin sitten siivoan ne kaikki rojut ja vaatteet ym. isoon roskasäkkiin ja heivaan sen pihalle! Ja en mä jaksa siivota heidän huonettaan (tytöt ovat 13v ja 10v). Ehdin jo laittaa puolikkaan jätesäkillisen, kun likkoihin tuli vipinää kinttuihin ja taas haistatusten kera (tältä isommalta neitokaiselta). Mutta tulipa ainakin siistiä!
7v veti pultit siitä, kun en antanut pojan mennä naapuriin leikkimään enää illalla. Oli koko päivän koulun jälkeen heillä eikä olisi millään tullut kotiin. Jatkoi mökötystä vielä iltapalallakin.
3,5 kiukkusi muuten vaan koko päivän enkä saanut mitään aikaiseksi. Olisi pitänyt siivota ja pestä pyykkiä. Mutta herra oli sitä mieltä, että äidin pitää KOKO ajan viihdyttää ja hänellä on tylsää, kun veli on niiiiiiiiin kauan koulussa ja kaverilla jne.
Ja muutenkin väsyttää ihan sikana ja vituttaa, että eikö tämä toukka aio koskaan syntyä (laskettuaika oli ja meni viikko sitten).
SILTI oon joskus väsynyt. Ja voin kaverille, jonka lapsi on kuollut, sanoa että oon niin väsy että itku tulee.
Ei asioita tarvi aina vertailla. Joskus pienikin juttu voi olla sillä hetkellä turhan raskas.
vakavaa on, kun lapsia on vain pakko jaksaa hoitaa. Tiedän itse, olen ollut väsy monet kerrat ja niin on lapset tästä saaneet kärsiä todella paljon. Minullakin on isompia murheita (sairastettu syöpä ja vauva saman aikaisesti), joten kyllä tiedän mitä elämä on. Meillä jokaisella kun on omat murheemme, toisilla vähemmän toisilla enemmän. Silti jokaisella ne omat murheet ovat omakohtaisia ja niistä selviytyminen myös erilaista. Silti toivotan tsemppiä kaikille mammoille ja nauttikaa elämästä kaikin voimin! Levätkää aina kuin mahdollista,ja hakekaa apua jos tilanne on lohduton. Ihan jo lasten vuoksi, itseään unohtamatta.
Ei tule kuuloonkaan meillä, että aikuisille haistateltaisiin. Oli ne omat vanhemmat tai muut.
Ei tule kuuloonkaan meillä, että aikuisille haistateltaisiin. Oli ne omat vanhemmat tai muut.
Muille ei haistattele, ainoastaan mulle ja isälleen. 10 veellä on myöskin murkun merkkejä ja mutta hän ei ole vielä haistatellut.
Esikoinen on aina ollut tempperamenttinen, räiskähtelevä luonne (tullut muhun) eli..
Mutta minkäs tuolle voi? Tietää tasan tarkkaan ettei meillekkään haistatella, mutta..
Eli tervetuloa vaan teini helvettiin!
Hanki siivooja ja rentoudu viikonloppuna !
Mutta eivät todellakaan lähde kotoa haistatellen. Eivätkä haistattele muutenkaan.
"Ihanko oikeesti siedätte haistatteluja 13 vuotiaalta?"
arvottaa. Mutta silti voin ihan rehellisesti sanoa, että ap:n tilanne saa tulla meille vaikka heti. Nimimerkillä pitkäaikaissairas, rahaton, hometalossa asuva, ei rahaa korjata, ei voi myydäkään, elämässä toivo vähissä.
Muille ei haistattele, ainoastaan mulle ja isälleen. 10 veellä on myöskin murkun merkkejä ja mutta hän ei ole vielä haistatellut. Esikoinen on aina ollut tempperamenttinen, räiskähtelevä luonne (tullut muhun) eli.. Mutta minkäs tuolle voi? Tietää tasan tarkkaan ettei meillekkään haistatella, mutta.. Eli tervetuloa vaan teini helvettiin!
13v ja 15v. löytyy täältä ja 15v otti kesän aikan vittu-sanan sujuvasti käyttöön, mutta loppui aika lyhyeen kun joka vittu-sanasta joutui maksaan mulle 5 euroa.
1.5 v tyttöni kuoli kesäkuussa ja veljensä kiukuttelee,olispa sillä se tappelukaveri :(