Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkäikäiset lapset jättäisit sitten päiväsaikaan 30 minuutiksi yksin?

Vierailija
12.08.2010 |

...juoksulenkin ajaksi (max 30 min). Lapsilla on ikäeroa 3 vuotta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis 6v ja 9v ikäiset.

Vierailija
2/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osaavat tarvittaessa soittaa kännykkääni.

Pienempiä en jättäis. Tosin omaa eskarin aloittavaa en ole vielä jättänyt yksin kotiin edes 5 v vanhemmat sisaruksen kanssa. Ei ole ollut tarvetta. Mutta pärjäisivät varmaan.

Oletko yh? Onko tuosta max 39 min juoksusta mitään iloa tai hyötyä. Miksi ei tunnin pyöräily tai parin tunnin kävely lasten kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin itse tuossa vaiheessa kuntosalireissut, lapset olivat 6, 8 ja 10. Olisivat voineet tarvittaessa kipittää 400m:n matkan punttikselle, jos olisi ollut ongelmia.

Vierailija
4/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pyöräillään ja kävellään, mut olen innostunut juoksemisesta ja yritän tässä nyt miettiä että kauanko kestää että voisin tehdä sitä säännöllisesti. Haluaisin nimenomaan kyetä harrastamaan kunnon hikiliikuntaa, kaikki lasten kanssa tehtävä on kuitenkin väkisin suht rauhallista.

En itsekään noita 3- ja 6-vuotiaitani vielä yksin jättäisi, mut yritän miettiä ja kartoittaa muiden mielipiteitä että minkäikäinen voisi sitten olla jo tarpeeksi vanha :).

Juoksu on niin tehokasta liikuntaa että puolesta tunnista kyllä on jo iloa ja hyötyä! Toki muutakin sitten siihen päälle.

Vierailija
5/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v voi pyöräillä ja työnnät 3 v.tä rattaissa, tulee lisäkuormitusta, ei tarvi olla juoksurattaat, kun et mutkissa mee kovaa;)

Tai hei, 6v on kai eskarissa? Laita 3v kerhoon parina päivänä viikossa pariksi tunniksi, juokset sen ajan?

Tai jos lapset päiväkodissa, otat sen juoksuajan ennen tai jälkeen työn, tai vielä parempi, juokset/kävelet reippaasti matkat, jos mahdollista.

3

Vierailija
6/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juossut 3v:n ollessa rattaissa ja 6v:n pyöräillessä, ja välillä töiden jälkeen ennen 6v:n hakua!

Tottakai tää on mahdollista jo nyt, vaatii vaan asennetta ja sumplimista :). Mut kyllä mä silti vähän jo salaa odotan sitä aikaa että vois vaan lähteä käväisemään lenkillä ilman kamalaa säätöä :D.

ap

Vierailija
7/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kerran siten, että lapset ovat olleet jo unessa ja olen juossut pientä matkaa talomme lähellä, ehkä 500m päässä olen ollut kauimmillaan.

Vanhempi lapsista on 5v. ja nuorempi 3v. Nukkuvat yläkerrassa ja turvaportti on kiinni.

Vierailija
8/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aivan lapsista, mutta sanoisin, että aikaisintaan 6v ja 9v.

Tuon edellisen juoksulenkit ovat kyllä minusta jo melkeinpä lastensuojelun asia.

Vierailija
9/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kyllä olleet pitemmänkin ajan, ainakin reilun tunnin (ovat nyt 8v ja 6v). Yleensä jätän katsomaan videoita.

Vierailija
10/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v voi pyöräillä ja työnnät 3 v.tä rattaissa, tulee lisäkuormitusta, ei tarvi olla juoksurattaat, kun et mutkissa mee kovaa;)

Mutta en ole koskaan ymmärtänyt, miksi tällä palstalla käsketään hikiliikuntaa kaipaavan ottamaan pieni pyärilijä mukaan. En tiedä, mitä superkääpiöitä muiden lapset on, mutta ainakaan mun 6v ei jaksa pyöräillä yhtäjaksoisesti äidin lenkkivauhtia koko lenkin ajan. Jaksaako teidän lapset oikeasti noin paljon vain juoksetteko vaan hitaasti?

Rattaiden kanssa juoksuhuumaa kokeva taas ei saa kauheasti irti, koska tekniikka on väkisin huono, jos pitää samaan aikaan työntää jotain.

Vierailija
11/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lastensuojeluasia jo kävisin postilaatikolla hakemassa postin? Lasteni nukkuessa? Tai jos kitken kasvimaata omalla pihalla puolituntia lasten nukkuessa?

Postilaatikkomme on ihan yhtä kaukana kuin juoksemassa olen käynyt. Ja kasvimaalla ollessani en näe taloa lainkaan, juoksemassa ollessa näen talon lähes koko ajan. Asumme maalla.

Vierailija
12/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lastensuojeluasia jo kävisin postilaatikolla hakemassa postin? Lasteni nukkuessa? Tai jos kitken kasvimaata omalla pihalla puolituntia lasten nukkuessa?

Postilaatikkomme on ihan yhtä kaukana kuin juoksemassa olen käynyt. Ja kasvimaalla ollessani en näe taloa lainkaan, juoksemassa ollessa näen talon lähes koko ajan. Asumme maalla.

Lapset nukkuu yksin kotona. Olet niin kaukana, ettet edes näe taloa. Et kuule lapsia, jos joku hätänä. Mitä jos lapset herää, hätääntyy ja lähtee ulos? Syttyy tulipalo?

Juoksemassa ollessasi joku hullu tappaa sinut, saat sairaskohtauksen, tuuperrut johonkin ojaan, kukaan ei löydä sinua aikoihin. Lapset yksinään, kuinka kauan?

Juu, katson juuri tuota "kadonneet"-ohjelmaa.

Vierailija
13/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna jätimme ekan kerran silloin 5-vuotiaan 12-vuotiaan kanssa (eli siis heidän molempien isosiskon kanssa).

Vierailija
14/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ole koskaan ymmärtänyt, miksi tällä palstalla käsketään hikiliikuntaa kaipaavan ottamaan pieni pyärilijä mukaan. En tiedä, mitä superkääpiöitä muiden lapset on, mutta ainakaan mun 6v ei jaksa pyöräillä yhtäjaksoisesti äidin lenkkivauhtia koko lenkin ajan. Jaksaako teidän lapset oikeasti noin paljon vain juoksetteko vaan hitaasti?

Rattaiden kanssa juoksuhuumaa kokeva taas ei saa kauheasti irti, koska tekniikka on väkisin huono, jos pitää samaan aikaan työntää jotain.

Jos taas juoksee/hölkkää tunnin lenkin, ei vauhdin tarvitse niin kova olla. Meillä lapset pyöräilee pitkin pihoja kaiket päivät, kauppoihin ym kuljetaan kävellen tai pyörällä. Autolla vain pitemmät matkat. Tottuneet siis liikkumaan.

Vierailija
15/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksemassa ollessasi joku hullu tappaa sinut, saat sairaskohtauksen, tuuperrut johonkin ojaan, kukaan ei löydä sinua aikoihin. Lapset yksinään, kuinka kauan?

Juu, katson juuri tuota "kadonneet"-ohjelmaa.

jos se hullu tappaa tai saa sairaukohtauksen jos on siellä kotosalla. Lapset jää silloinkin yksin pitkäksi aikaa, ainoana erona se, että niillä on kalmo äiti katseltavana. Onhan se nyt pienempi trauma pilteilla, että äiti niistetään sinne ojaan kuin kotiin silmien alle.

Eli vähän huonoja esimerkkejä.

Vierailija
16/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä superkääpiöitä muiden lapset on, mutta ainakaan mun 6v ei jaksa pyöräillä yhtäjaksoisesti äidin lenkkivauhtia koko lenkin ajan. Jaksaako teidän lapset oikeasti noin paljon vain juoksetteko vaan hitaasti?

Eli riippuu varmasti siitäkin, kuinka paljon lapsen kanssa on liikuttu.

Meillä 6 vee tosiaan vetää 5 kilsan lenkkejä isänsä tahtiin. Miehen normilenkki ilman lapsia on 10 kilometriä eikä tosiaankaan ole huonossa kunnossa :).

Minun kanssani tyttö tylsistyy lenkillä, koska juoksen niin hitaasti ;-)

Mies muuten jutteli juuri tästä muutama viikko sitten. Otti poikkeuksellisesti juoksulenkille mukaan myös naapurin tytön, joka on vuotta meidän tyttöämme vanhempi. Oma pienemme (114 senttinen, hoikka 18 kiloinen) veti sujuvasti vaihteettomalla pyörällä mäet ylös. Naapurin isompi kokoinen tyttö, jolla on kolmivaihteinen pyörä, ei. Eli eipä ota toista kertaa tuota tyttöä lenkille mukaan - sillä kertaa ei juoksemisesta tullut oikein mitään :-).

Vierailija
17/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän näen tuohon tielle. Talomme on mäen päällä, lasten makkarit on tielle päin.

Ja en ole monenkaan minuutin päässä kotiovesta, jos epäilyttävältä näyttää.

Kasvimaa on samassa pihapiirissä, mutta autotalli on välissä, etten näe taloa.

Ja se tappaja voisi tulla vaikka sisään taloon ja tappaa minut siihen tai iskeä kun haen pyykkejä narulta.

Suuremmassa vaarassa ne lapset olisi jos ottaisin heidät pyöräilemään vierellä kun juoksen, kylätiemme on kapea, ei ole pyörätietä ja autot ajavat lujaa.

Vierailija
18/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iät silloin 8- ja 6.

Vierailija
19/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oki hiljakseen ja välillä pysähdellen. Pari viikkoa sitten ajoimme yhdessä 17km lenkin, mulla kaksi nuorempaa peräkärryssä ja vajaa 6v omalla vaihteettomalla pyörällä sujuvasti mukana.

Vierailija
20/23 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse oli 30 min juoksusta, kyllä mun 5v sen ajan polkee. Jos taas juoksee/hölkkää tunnin lenkin, ei vauhdin tarvitse niin kova olla. Meillä lapset pyöräilee pitkin pihoja kaiket päivät, kauppoihin ym kuljetaan kävellen tai pyörällä. Autolla vain pitemmät matkat. Tottuneet siis liikkumaan.

mutta pidän kyllä kiinni siitä, että meidän kuusi veelle tekee tiukkaa se seitsemän puolessa tunnissa, varsinkin kun siinä on mäet mukana ja se häviää ylämäessä eikä oikein uskalla tulla mäkiä alaskaan samaa vauhtia kuin minä juosten rullaten. Hyvä juoksupohja kun on kaiken lisäksi sen verren pehmyt, että juoksija saa etua pyöräilijään nähden.

Jos mulla on rattaat mukana (pitkä lenkki), mennään toki samaa vauhtia, mutta kyllä sillä hiki päässä on sen jälkeen ja mä en tosiaan hirveästi tykkää niitä rattaita työnnellä.

Sori, jos avaudun väärässä, paikassa, mutta aina välillä ärsyttää se, että täällä ollaan niin valmiita tuomitsemaan, jos sanoo, että lasten kanssa on hankala liikkua ja tarjotaan sitten hölmöjä ratkaisuja - tuo ota lapset mukaan on se tavallisin reaktio, kun miettii itselleen aikaa lenkkeilyyn.