Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M koot, läskivaatteitako?

Vierailija
12.08.2010 |

Minä olen lievästi ylipainoinen, paksureisinen, vyötärötön ja rintava ihminen, ja minulle sopiva koko on H&M:llä S. M-kokoiset housut tippuvat päältä ja M-kokoiset paidat ovat muodottomia telttoja. Onko H&M:n koot oikeasti nykyään tälläisiä?! Ennenhän sillä oli sellainen pienten kokojen maine!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa'a, itse olen hoikka/normaali 167/60 kg ja kyllä mulle vaan joskus S-kokoiset paidat on h&m:ssä pieniä, ja pitää ottaa M:ää. Enkä ole edes rintava. Paidoissa sopiva koko on 38, housuissa yleensä 40 ja farkuissa tuumakoko 30. Suurempia ovat kyllä mitoitukseltaan kuin esim. only tai vero moda (joissa joskus L koko on minulle sopiva!).

Sen sijaan olen huomannut, että joidenkin vaatteiden kohdalla h&m:ssä koko heittää pahasti. Yhden neleen tilasin koossa 38 ja oli niin suuri että 34 olisi ollut varmaan sopiva (eikä ollut edes väljää mallia). Liekö sitten kokolappu mennyt väärin? Tätini kerran kertoi ostaneensa saman hameen kahdessa eri värissä, ja koot olivatkin kotona sovittaessa täysin erit samasta kokolapusta huolimatta.

Ostan h&m:ltä lähes kaikki vaatteeni, ja paketteja tulee postissa vähintään kerran kuussa. Mielestäni koot vastaavat kyllä yleisesti ottaen tosi hyvin totuutta!

Vierailija
2/22 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yhtä pitkä, mutta melkein 20 kg kevyempi ja mullekin sopivin koko H&M:llä on S, ja osa niistä jopa piukeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yhtä pitkä, mutta melkein 20 kg kevyempi ja mullekin sopivin koko H&M:llä on S, ja osa niistä jopa piukeita.

Vierailija
4/22 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta n. 8kg kevyempi kuin AP ja käytän M tai L-kokoa H&M:n vaatteista. Paljon en ole viime aikoina ostellut H&M:ltä mutta hoksasin vasta että koot ovat tulleet reilummiksi (ennen ostin järkiään L-kokoisia, jopa XL (42), nyt menee M). S-koosta en edes haaveile

Vierailija
5/22 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä olen suunnilleen saman painoinen

mutta n. 8kg kevyempi kuin AP ja käytän M tai L-kokoa H&M:n vaatteista. Paljon en ole viime aikoina ostellut H&M:ltä mutta hoksasin vasta että koot ovat tulleet reilummiksi (ennen ostin järkiään L-kokoisia, jopa XL (42), nyt menee M). S-koosta en edes haaveile

Vierailija
6/22 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 162/70 ja useimmista housuista (esim. Esprit) mulle erittäin passeli koko on M/ 40. H&M housut ovat taas niin "kittanoita", että yleensä tuo koko on liian pieni. Yläosien kanssa sama juttu, normaali yläosakokoni on 42 esim. paitapuseroissa (olen isorintainen), mutta H&M oikea kokoni on 44.

Vierailija
7/22 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 5 cm pidempi ja 14 kiloa kevyempi kuin ap ja m on todellakin ihan sopiva ja totuutta vastaava koko h&m:llä. Ei ne minun mielestäni kyllä mitään telttoja ole.

Vierailija
8/22 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ylipainon puolella BMI:n mukaan, mutta koon 34 housut olivat aivan sopivat, 36 lökötti. L.O.G.G.-mallistoa, Eikä kyse ollut tuumakoosta, pakko todeta, ennen kuin joku vääräleuka kuitenkin huomauttaa.

Saattaa olla, että kehon mittasuhteet vaikuttavat paljonkin.

Vierailija
9/22 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime vuonna H&M:lta kesämekon kokoa 42. Se ei todellakaan ole normikokoni, vaan yleensä koko on 44-46.

Sitä ennen minun on taas ollut turha edes unelmoida Henkkamaukan 48-koon vaatteista, kun ovat olleet pieniä, vaikka nyt olen isompi kuin silloin.

Vierailija
10/22 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko on 42, ja muistan et vuosia sitten ainakin liikkeissä se oli isoin koko mitä saatavana oli! En siis ole shopannut enää vuosiin..

Vierailija
11/22 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastaiset kokemukset, henkkamaukan farkut ainakin on minimitoitusta

Vierailija
12/22 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko on 42, ja muistan et vuosia sitten ainakin liikkeissä se oli isoin koko mitä saatavana oli! En siis ole shopannut enää vuosiin..

Vierailija
13/22 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat ainakin Onlyja isompia. H&M-farkuista sopii koko 29", Onlyista tuossa koossa voin vain haaveilla (=muistella...). Tokihan se riippuu myös farkkumallista.

ap

Vierailija
14/22 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lähinnä niin, että h&m:lla numerokoot ovat pieniä ja kirjainkoot isoja. Siis siihen tyyliin että koko 42-44 on täällä putiikissa sama kuin kirjainkoko M.

S on 38-40 jne.

Vierailija
15/22 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tiedän valita farkkukoon kun kokovalikossa lukee vaan 25-36 koot eikä esim 30/32.

Olen n. 40 kokoa alaosasta mutta 157lyhyt

Vierailija
16/22 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhyt 158, ja painan n 66, eli ylipainoinen. Minkä kokoiset farkut voin ostaa tuumakoon mukaan??

Vierailija
17/22 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koot ovat pienentyneet ihan sikana! Normaalisti ostaisin housuja koossa 38 tai 40... Nyt kun kävin sovittamassa menkkahaukalla uusia housuja niin koko 40 ei mahtunut päälle ja ei en ole yks kaks lihonnut vaatekokoa tai kahta.

Vierailija
18/22 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koot vaihtelee älyttömästi. Mulla on HM:ltä samana päivänä ostetut farkut, joista toiset 27" ja toiset 29", ja molemmat tuntuu päällä ihan samiksilta. Joskus kun paidoista katsoo, että jaaha, 38 tai M myyty loppuun ja kokeileekin isompaa tai pienempää, niin se onkin ihan passeli.

Vierailija
19/22 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lyhyt 158, ja painan n 66, eli ylipainoinen. Minkä kokoiset farkut voin ostaa tuumakoon mukaan??

Eli mikä koko vastaa 40-42 kokoa?

T. Sama kysyjä

Vierailija
20/22 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä telttoja, ainakin yläosat. Välillä tuntuu että xs-koko roikkuu päällä ja en edes ole kovin pieni. Kai se mitoitus on mitä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi