Elämä sekaisin... Mitä tehdä?
Täällä vähän aikaa sitten kerroin olevani raskaana. Raskaus on ihan alussa ja minulla on myös ihana 8 kk ikäinen poika. Lasten isä on 21 v "mies". Hän on pettänyt minua kahdesti ja narahti kun oli menossa taas pettämään. Kerroin muuttavani kotipaikkakunnalle ja sanoin että minulta ei majapaikkaa saa kun lapsiaan tulee katsomaan. Kaikki on ohitse. Riitä kärjistyi siihen että hän haukkui minua ja sanoi että vien häneltä lapset. Hän löi minua useaan otteseen esim käteen. Kaatoi lattialle ja potkaisi mahaan. Lähdin heti tapahtuman jälkeen kotipaikkakunnalleni usean sadan kilometrin päähän kotipaikkakunnalleni poikamme kanssa. Minulla on käsi mustelmilla eilisestä. Minun pitää käydä hakemassa sairaslomaa tälle ja huomiselle päivälle.. En halua tästä poliisi juttua mutta haluaisin todisteen miehen väkivaltaisuudesta. Hän uhkaa laittaa pojan sijaisvanhemmille, koska minä en kuulema pärjää lapsen kanssa ja kun minulla on pari laskua mennyt perintätoimistolle...
Anteeksi sekava viesti.. Minulla on poikaan yksinhuoltajuus. Onko parempi että jäisin asumaan miehen kotipaikkakunnalle jossa en tuntisi paljoa ketään ja töitä olisi ja mies saisi nähdä lapsiaan niin paljon kuin hän itse vaan haluaisi ( eli silloin kun häntä huvittaa?) vain muuttaa tänne kotipaikkunnalleni ja lapsilla olisi yksi tasapainoinen vanhempi ja sukua tukenamme.
Kommentit (11)
sen parempaa. En näe mitään syytä jäädä tollasen kanssa mihinkään tekemisiin, vaikka kuinka olis lapsen biologinen isä. Mihin sitä sairaslomaa oikein tarvitset jos vauva on vasta 8kk?
ja tehnyt pieniä sijaisuuksia. Äitiyslomani loppuu elokuun lopussa ja ollaan kituutettu minimi äippärahalla, joten pieni lisätiennesti ei olisi pahasta. Miehiä en kyllä tarvitse tällä hetkellä se on varmaa..
Olenko liian itsekäs kun en anna miehen tulla punkkaamaan luokseni tai äidilleni kun hän tulisi poikaamme katsomaan?
-ap-
Sinun tehtäväsi on pitää huolta itsestäsi ja lapsistasi! Väkivaltainen mies ei muuksi muutu. En tiedä missä päin asut, mutta jos pk-seudulla niin olen valmis auttamaan jos tarpeen on =)
liian itsekäs kun en anna miehen tulla punkkaamaan luokseni tai äidilleni kun hän tulisi poikaamme katsomaan? -ap-
...äidin asia, kuka siellä punkkaa? Annas kun arvaan, äitisikin asuu yksin.
tai jossain, jossa saat jonkun toisen ottamaan kuvat vammoistasi.
Saatat tarvita kuvia todisteeksi vielä joskus. Suosittelen myös kirjoittamaan tarkasti ylös mitä kävi, sekä puhelujen ja tekstarien ajankohdat ja säästämään tekstarit.
Jos asia menee vielä pahemmaksi, sinulla on hyvä olla todisteet kaikesta mahdollisuudesta. Sekin on mahdollista että miehesi haluaa hankaloittaa muuttoasi, esim huoltajuuskiistalla ja sinun pitää voida todistaa ettei hänestä ole huoltajaksi.
Jos käyn lääkärissä niin hekö eivät ilmoita poliisille? En halua tehdä poliisijuttua kuitenkaan. Hän pääsi juuri kouluun enkä halua hankaloittaa hänen elämäänsä ja hän keskittyisi nyt siihen eikä meihin.
Rupesin hakemaan nyt töitä kotipaikkakunnaltani. Kunhan saan kämpän ja töitä niin omakin elämäni alkaa jollain lailla järjestymään..
Kotipaikkakunnallasi olisi tarvitsemasi tuki ympärillä.Jokainen lapsi tarvitsee tasapainoisen vanhemman.Se olet sinä. Auta lapsiasi ja pidä huoli itsestäsi!! Ei ole oikein, että lasten isä toimii väkivaltaisesti sinua kohtaan.Käy ainakin lääkärissä, jossa saat dokumentointia hänen väkivaltaisuudestaan. Tarkoitus on suojella lapsia ja lasten äitiä. Yksinhuoltajuus molempiin ja lasten biologinen isä voi tulla tapaamaan lapsiaan silloin kun on sovittu ja sinulle sopii. Ei ole sinun paikkasi tarjota hänelle mitään majapaikkaa tai muutakaan.Kaikkea hyvää!!
Lisäksi voit sanoa, että et ole hänen kanssaan enää eikä mahdollisuutta satuttaa sinua tai lapsia.
Jos käyn lääkärissä niin hekö eivät ilmoita poliisille? En halua tehdä poliisijuttua kuitenkaan. Hän pääsi juuri kouluun enkä halua hankaloittaa hänen elämäänsä ja hän keskittyisi nyt siihen eikä meihin. Rupesin hakemaan nyt töitä kotipaikkakunnaltani. Kunhan saan kämpän ja töitä niin omakin elämäni alkaa jollain lailla järjestymään..
antaa lapsiasi tuollaisen käsittelyn jälkeen isälleen hoitoon, jos suutuispäissään hakkaa heitäkin?
ja missä on sinun läheisiäsi. Lasten isän kanssa teette kirjalliset sopimukset lastenvalvojalla lasten tapaamisista. Noin nuoria ei tarvitse päästää toiselle paikkakunnalle, joten lasten isä tulkoon tapaamisiin imalla kustannuksella, tai vaiidi valvottuja tapaamisia alkuun. Puhu lastenvalvojan kanssa tilanteesta, hae apua neuvolasta, sosiaalitoimistosta, tai ihan mistä sitä vain voi saada. Ole vahva.
Saat tukea vanhemmiltasi ja pääset rauhoittumaan ja elämä selkiytyy. Mutta kenenkään kanssa et ala seurustelemaan vakavasti etkä asumaan yhdessä ainakaan kolmeen vuoteen! :)
t. Äiti 46v