Onko haittaa jos paino ei nouse ollenkaan raskausaikana?
BMI 27 ennen raskautta, joten ei sen tarvis hirveästi nousta. Neuvolaterkkari sanoi että vauva ottaa kyllä tarvitsemansa kun tuota ylipainoa pikkasen on.
Raskauden aikana tuli viikolle 15 mennessä 6kg(!)josta tipahti 5kg muutamassa päivässä kun mulle tapahtui jotain kamalaa minkä takia itkin vaan monta päivää enkä kyennyt syömään.
Nyt on siis kilolla noussut siitä mitä ennen raskautta. Voinko pitäytyä tässä painossa, vai onko pakko painon nousta?
Kommentit (5)
ei ole haittaa koska sulla on ylipainoa. Jos painoindeksi olisi 20, lisäpaino olisi varmaan aivan välttämätöntä.
Syö kuitenkin silti monipuolisesti ja terveellisesti jotta niin sinä kuin vauvakin saatte tarpeeksi ravintoaineita. Ja ei sitä painoa kannata kytätä, ei se varmaan haitaksikaan ole jos nyt ihan pari kiloa tulee.
Ja suolistosairaudestani johtuen painoni ei noussut juuri ollenkaan raskausaikana. Silti neljäs lapseni oli suurin tähän mennessä, muiden raskauksien aikana painoa on kertynyt vähän yli 10kg. Eli kyllä se vauva ottaa minkä tarvitsee. Itse pitäisin tärkeänä kuitenkin vitamiinien ja muiden ravintoaineiden saantia.
Ja suolistosairaudestani johtuen painoni ei noussut juuri ollenkaan raskausaikana. Silti neljäs lapseni oli suurin tähän mennessä, muiden raskauksien aikana painoa on kertynyt vähän yli 10kg. Eli kyllä se vauva ottaa minkä tarvitsee. Itse pitäisin tärkeänä kuitenkin vitamiinien ja muiden ravintoaineiden saantia.
Kiitos vastauksista.
Joo, en todellakaan haluaisi lisäkiloja, niistä taistelin jo 14 pois 1,5v sitten mutta tuli takaisin kun olin 2 kertaa raskaana (keskenmenoja). Mulla on alkuraskaudesta aina hirveä nälkä, joten vaikea tietää mikä syöminen on tarpeeksi ja pahoinvoinninkin takia pitää olla jotain puputtamassa kokoajan.
t. ap
Syö kuitenkin monipuolisesti ja terveellisesti.