Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku allerginen mantelin kuorelle?

11.08.2010 |

Olen allerginen pähkinöille (tai ainakin monille niistä, kaikkia en ole uskaltanut kokeillakaan), mutta manteleille olen tähän asti luullut olevani allerginen vain keväisin, kun koivu kukkii ja sitten muun osan vuodesta olen pystynyt syömään mantelia, mutta nyt olen ollut huomaavinani, että saisin allergissia oireita viinereistä, joissa on siellä vaniljakreemin seassa kuorineen olevia mantelin palasia. Onko joku ollut huomaavinaan samaa, että ei olisi välttämättä allerginen mantelille (ainakaan koko vuotta) vaan olisi allerginen sille kuorelle? Vai heittääkö mulla päässä????

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

testeissä todettiin reaktio myös manteleille. Pähkinäallergia on sellainen (sanoi lääkäri) että vaikka ei olisi aikaisemmin saanut mitenkään pahoja oireita, voi jonain kauniina kertana tullakin hengenvaarallinen analyfaktinen reaktio ihan ennalta arvaamatta, joten jos on allergiaa todettu, ei kannata ottaa mitään riskejä. Näin siis sanoi minulle allergiasairaalan lääkäri. Eli näin on voinut sinunkin kohdalla käydä mantelin suhteen.

Vierailija
2/3 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pähkinäallergia, ja olen kyllä aika huolettomasti uhmannut sitä koko ikäni. Olen huomannut saman kuorihomman, sama juttu pähkinöissä ja manteleissa. Kuorituista maapähkinöistä selvästi vähemmän oireita kuin kuorineen syödyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säilöntäaineelle...