CERAZETTE. Onko tullut mitään sivuoireita?
Minulla alkoi pillerien syömisen aikoihin vihlonnat molemmissa rinnoissa? Voisikohan johtua pillereistä? Samoin kuukautiset ovat erittäin epäsäännölliset. Välillä tulevat useamman kerran kuussa, toisinaan vuoto voi olla vain pari päivää.
Kommentit (14)
Vähän alussa epäsäännöllisiä vuotoja, mutta nekin tiputtelua. Sitten jää menkat kokonaan pois tai joskus kerran kahdessa kuussa tulee muutamana päivänä vähän. Huonoa on tietysti se, ettei tiedä, jos olisikin raskaana. Muuta ongelmaa en ole huomannut.
Kaverilla taas löi kauheasti finnejä ja vuoto villiintyi ihan täysin. Vuotoa oli 10-15 päivää putkeen, taukoa muutama päivä ja taas uudestaan tuo 10-15 päivää. 9kk sitkitteli, kun lääkäri lupasi, että pian rauhoittuu. Lopulta luopui niistä pillereistä.
Ainut sivuvaikutus oli, että kuukautisia ei tullut ollenkaan. Vuoden söin niitä, kunnes lopetin. Se hyvä puoli niissä oli, että minipillereiden jälkeen menkat olivat säännölliset 27 päivää, kun aikaisemmin kiertoni ovat vaihdelleet 30-35 päivän välillä. Muutos johtuu varmaan hormonimuutoksista, eli raskauksista ja minipillereistä.
oli kuukautiset ensimmäiset 5 viikkoa, sitten kuukausi taukoa ja taas 3 viikon menkat... Olin jo lopettamassa pillereiden käytön, mutta sittenpä vuodot lakkasivat. Nyt ei ole ole kuukautisia lainkaan lähes vuoteen. Mitään muita sivuvaikutuksia ei ole ollut.
ne vaikuttivat mielialaani. Lähinnä tekivät minut erittäin ärtyneeksi.
koska vuoto ei tuntunut loppuvan ikinä. Siis jatkuvasti oli enemmän tai vähemmän vuotoa. Jos 4kk aikana olin yhteensä viikon vuotamatta niin ihme. Aivan paska pilleri. En ikinä ota sitä takaisin. Syön nyt muita pillereitä eikä ole mitään ongelmaa ollut vuodon suhteen. Kerran on vaihdettu merkkiä painon kertymisen vuoksi, kerran seksuaalisen haluttomuuden vuoksi mutta koskaa ei missään ole tuollaista vuodon epäsäännöllisyyttä ollut.
Lääkärikin sanoi, että kun ei 4kuukauden aikana tasoitu, niin pakko on vaihtaa. Jatkuvasti sai olla tamponin kanssa pelaamassa tai oli housut likaisena.
En ole tuttaviltakaan kuullut yhtääkään positiivista kertomusta (monet ovat synnytyksen jälkeen käyttäneet) joten usko on hiipunut aivan täysin. Yksi tuttavista tuli jopa raskaaksi pillerien käytön aikana vaikka söi niitä täysin ohjeiden mukaan ja täsmällisesti.
Muuten ei häiritse mikään, mutta pilleri on otettava joka ikinen päivä. Jos pilleri unohtuu, täytyy käyttää kortsua (olisiko ollut viikon?). Minulla on ollut niin, että aina jos olen unohtanut ottaa yhdenkin pillerin, tulee muutama päivä vuotoa. Muuten kuukautisia tai muita vuotoja ei ole ollut ollenkaan.
Ajattelinkin jatkaa vielä pillereiden syöntiä ainakin niin kauan kuin imetän, koska muita haittoja en ole huomannut
Toisen rinnan vihlontaa (lähinnä ennen vuotoa, vaikka varsinaista vuotoa ei olisi tullutkaan, mutta siis kierron mukaan laskettuna)
epäsäännöllisiä vuotoja
PALJON näppylöitä
todella todella alakuloinen olo
päänsärkyjä
huimausta
jne
Lopetin syömisen reilun kuukauden jälkeen, mutta aloitin uudelleen gynen kehoituksesta. Lopetin uudelleen reilun kolmen kuukauden jälkeen, mutta esim. nuo näppylät edelleen rehottaa (lopettamisesta jo useampi kuukausi).
Toinen gyne (vanha mies) oli sitä mieltä, että "ei minipillerit aiheuta mitään oireita". Eipä juu!
Enpä taida syödä enää mitään pillereitä ikinä...
jatkuvaa vuotoa n. 4kk ja sitten lopetin.
aloitin tammikuussa. edellisten pilsujen aikana oli jatkuvaa pääkipua, kamalat menkkakivut ja oviskivut. nyt ei menkkoja, ei kipuja, halut ok eikä ole ollut kertaakaan migreeniä näiden aikana. en vaihda jossei ole pakko
sen jälkeen neljään vuoteen kuukautiset ovat olleet 1-2 kertaa yhteensä pienenä tuhruna: )
en valita:)
- kuukautiset loppu tyystin, mutta se oli ihan hyvä asia
- sain paljon finnejä decoltee alueelle, myöhemmin naamaan ja sen takia lopetin
- muutoin olo oli ok
lopettamisen jälkeen kuukautiset ovat olleet kellon tarkat.
ottaisin 'normaalit' pillerit, mutta verenpaine kohosi ja eivät mahda enää niitä antaa mulle
nyt syönyt yhden paketillisen. kuukautisia ei ole tullut käytännössä ollenkaan koko aikana. hyvin pieni määrä on tullut joskus vessakäynnillä.
en ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. e-pillereistä tuli lievää alakuloisuutta ja väsymystä, mutta nyt en ole huomannut samaa.
merkki? Nehän usein aiheuttaa epäsäännöllisiä vuotoja, joten hyvinkin voi johtua pillereistä. Mä sain aikanaan myös cerazette-reseptin jälkitarkastuksessa mutten koskaan aloittanut niitä.