Onko teidän kesämökit viimeisen päälle sisustettuja?
Juttelin kaverini kanssa ja keskustelu meni suunnilleen näin:
Minä: pitäisi ostaa ikkunoihin kapat mökille
Kamu: mikä väriteema teillä on siellä?
Minä: Aika sekalainen, kaikkea vanhaa ja sekalaista
Kamu: Siis miten sä voit olla siellä! (kauhistunut äänensävy)
Minä: Kuule ihan hyvin! (huvittunut äänensävy)
Kamulla on koti viimeisen päälle maalaisromanttisesti sisustettu. Sillä ei ole kesämökkiä.
Jotenkin mua huvitti ja kyllä kieltämättä vähän ärsyttikin sen kommentti. Kesämökki on mulle kesämökki, jonne haalitaan tavaraa mistä saadaan halvalla tai ilmatteeksi. Ainakin tässä vaiheessa elämää
Kommentit (7)
meidänkään mökille tuoda, mutta jos jostain löytyy edullinen kaappi tai sänky niin tuskin sitä hylkään jos on väärän värinen
ap
On käyty 6:tta kohdetta katsomassa. Ihmeen monen mökki näyttää olevan vanhojen rojujen viimeinen etappi ennen kaatopaikkaa. Useat rojut ovat sen näköisiä, että ne oikeastaan kuuluisivatkin jo kaatopaikalle.
Minä en viihtyisi tälläisen rojun keskellä. En todellakaan ole mikään sisustaja, mutta rajansa kaikella.
Arvostan mökkisisutuksessa selkeyttä ja valoa. mm. värien kirjavuus luo levottomuutta, eikä ole kyllä kaunistakaan.
mutta mä kuulun niihin, jotka eivät pidä kesämökkiään vanhojen tavaroiden kaatopaikkana. Tai no, osa vanhoista tavaroista on ihan kivoja, kuten jotkut tosi vanhat lankkupöydät, puiset lipastot jne. mutta mitään 20 vuotta vanhoja sohvia, keittiönkaappeja jne. EN TODELLAKAAN ota mökilleni. Olen lomalla mökilläni, haluan että siellä on kivan näköistä eikä mikään kamala sekamelskasoppa.
mutta saattaa tuunata vanhoja (omia, saatuja, ostettuja) hyväkuntoisia kalusteita yhteensopivan värisiksi.
tädit kuka mistäkin haalineet vanhoja kamoja niin että ihan hirvittää. No, kyllähän sen pari viikkkoa jonka siellä ollaan kestää vaikka mitä, kun kuitenkin ollaan ulkona suurin osa päivästä. Mutta kyllä välillä tulee mieleen että voisi sitä vähän katsoa mitä sieltä kotikaapeista mökille rahtaa...
omien vanhempieni mökillä on "väriteema" ja sisustus harkittu kokonaisuus, vartavasten mökille hankittu eli ei mitään vanhaa rojua. Oikein mukava ja viihtyisä paikka!
Anopin mökki sen sijaan on suvun jämäkalusteiden loppusijoituspaikka ja se kyllä vaikuttaa myös yleiseen viihtyvyyteen ja tunnelmaan.
ei viimeisen päälle eikä "väriteemaa", mutta ei sentään ihan "mista sadaan halvalla tai ilmaiseksikaan". Jotain tältä väliltä, vähän katsotaan, että ois samaa tyylimaailmaa tai ainakin yhteen sopivaa. Mukavaa, käyttökelpoista ja silmääkin miellyttävää. Mitään roskiskamaa ei mökillekään meille tuoda.