Onko normaalia, vai pitäisikö hakeutua lääkäriin?
Kuukautiseni ovat olleet jo useamman vuoden säännölliset, eikä mitään suurempia ongelmia kovista kivuista huolimatta ole ollut.
Nyt kuukautiseni alkoivat ruskealla ohuella vuodolla ja heti ensimmäisenä päivänä 'sieltä' irtosi suurehkoja "klimppejä" (anteeksi ällötys, en oikeesti keksi muuta ilmaisua..). Niitä on tullut ennenkin ja olen ajatellut että ne on vain kohdun irtoavaa limakalvoa, mutta nyt luin netistä (heh, tosi luotettavaa..) ettei mitään kökkäreitä kuuluisi tulla vaan voi olla merkki jostain taudista?? Ja nyt tuli huomattavasti enemmän kun ennen. Mitä mieltä olette, kuulostaako vakavalta vai onko normaalia?
En ole ikinä käynyt gynellä ja jännittää mennä, jotenkin ahdistaa mennä sinne kopeloitavaksi :(
Kommentit (2)
Kai sitä on pakko uskatautua. Olen vielä neitsyt, joten en ole kokenut tarpeelliseksi, mutta ehkä alkaa pikku hiljaa olla aika, olen 22 v. Tarvitsisin muutenkin pillereitä, koska olen kuullut että niistä saisi avun koviin kuukautiskipuihin. Tai en nyt tiedä onko ne OIKEESti niin pahat, mutta jos en ota lääkettä ajoissa niin tuntuu että kuolen. Toisaalta jos otan ajoissa, nelisatanen burana riittää mainiosti koko päiväksi.
Mistä hiivatulehduksen tunnistaa, tarviiko se hoitaa erityisesti lääkärissä vai riittääkö semmoinen canesten combi mitä telkkarissa mainostetaan? Ja vähäsokerinen ruokavalio?
Ja ikää minulla on 30. Ei ole koskaan ollut muuta kuin hiivatulehdus.
Mutta jokaisen naisen olisi hyvä käydä säännöllisesti gynellä ja papa-näytteessä. Ihan 2-5-vuoden välein. Eli mars neuvolaan. Ei se niin kamalaa ole ja on halvin mahdollinen tapa hoitaa itseään.