Mua oikeasti pelottaa meidän tuleva arki
Olen menossa töihin liki kymmenen vuoden jälken. Miten mä saan kaiken toimimaan? Pyykit ym jutut, mua ahdistaa eniten.
Paniikissa.
Kommentit (9)
en mä tiedä. Mä palasin takaisin kotiäidiksi. Ei sujunut.
äiti, joka käy töissä.... mitenköhän se arki teillä ennen sujui?
Palvelit miestä ja lapsia eikä omaa aikaa ollut?
Menit nukkumaan heti, kun lapsetkin? RUokaa teit einespohjalta?
On se vaativaa käydä töissä, mutta ei sentään paniikinomaista.
Mikä sua siis arveluttaa oikeasti, vaikutelma on, että ihan kaikesta, ei voi pitää paikkaansa.
ellei tingi omasta levosta tai lasten kanssa olosta jne. jotka kuitenkin ne tärkeimmät.
Vaihtoehtona tietysti ostopalvelut - kotisiivousta ja pyykkipalvelut.
Siivoaminen vähenee kun kukaan ei sotke päivisin, ruuanlaitto samoin. Kaupasta ei tarvitse roudata yhtä paljon ruokaa, eikä stressata yhtä paljon monipuolisesta ruuasta... Koulussa ja päiväkodissa saa kuitenkin hyvää ruokaa.
Pyykkiä tietty tulee entiseen malliin, mutta yksi koneellinen illassa ei paljon aikaa vie.
Moni asia vaikeutuu, mutta moni helpottuu! Kyllä se siitä.
ja koti on kuin räjäytyksen jäljiltä, töistä palatessa en jaksa tehdä kuin ruokaa ja korkeintaan heittää pyykkikoneen päälle ja ripustaa ne kuivumaan, kuivaa pyykkiä onkin sitten joka puolella ja leluja :(
lapset tekevät parhaansa, mutta itse en jaksa.
Laittaa sen aloittamaan niin että pyykit valmiita kun heräät tai kun tuut töistä.
Siivooja kahden viikon välein, jos varaa
Peruskauppalista, mies hankkii sen mukaan leivät+jogurtit+muut helpot kerran viikossa työstä tullessaan. Viikonlopun erikoisemmat voi hakea pe/la.
Vaatteita ei silitetä (ei meillä kyllä silitetty aiemminkaan :-)
Iltaisin seuraavan päivän kuteet valmiiksi
Koko perheen kalenteri, johon kaikki menot
Ja viimeisenä tärkein: hyväksy se, että täydellisesti ei mene mikään.
ap