Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoidon käytännöt!

Vierailija
10.08.2010 |

Kaupassa käynnit tms. eivät kuulu tehtäväksi lapsen hoitoaikana!

Näin seisoo tummennetulla tekstillä meidän päiväkodin ohjeissa.

Siis myös ne äidit jotkä ovat päivän kotona ja lapset hoidossa, niin muistakaa, että hoitoaikana ei kauppaan, eikä hoideta omia asioita. Sitten vasta, kun lapset on haettu hoidosta.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantavat kauppakassinsa käsin. Täytyy tehdä useampi kauppakäynti viikossa. Tykätään myös tuoreesta leivästä.

että ihan oikeesti, käykö jotkut joka päivä/melkein joka päivä kaupassa? Se on ihan hirveetä ajan ja rahan tuhlausta. Meillä käydään kaupassa 2 kertaa viikossa. Perjantaina haetaan viikonlopun ja alkuviikon ruuat (toinen aikuinen menee kauppaan ja toinen hakee lapset). Viikolla käydään sitten kerran kaupassa. Ihan oikeestiko jotkut käy päivittäin ruokakaupassa?

Vierailija
2/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt vapaapäivänä hoidossa. Lapsilla oli 10 hoitopäivää kuukaudessa. Jos töiden takia oli tarvetta vain 8.lle päivälle, pidin silti sen 10 päivää. Ja näinä kahtena päivänä saatoin käydä kaupassa ja kampaajalla ja lääkärissä ja hierojalla yms.

Ja ihan reilusti vielä sanoin hoitajille, että tuon lapset vasta klo 9 kun on vapaapäivä ja haen jo klo 13 kun olen käväissyt kaupassa ja siivonnut.

Hoitajat yleensä yritti sanoa, että antaisit olla pitempään kun sulla on noita hoitopäivä niin vähän, että viettäisit vähän sitä omaa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, jos sulta on nyt se maito aamupalalla loppunut niin saat tuosta lähi-Siwasta sen hakea, mutta ei lasten kanssa lähdetä tekemään mitään viikon ruokaostoksia.

Ja olen siis kunnallinen pph.

siis ruokaostokset tai jotkut muutkin. sehän on lapsille mitä parhain oppituokio myös. jos vanhemmat säännöllisesti päivätöissä, voi lasten kauppareissut jäädä vähällekin, eikä vanhemmat useinkaan varmasti ota niitä oppihetkin.

Vierailija
4/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinä aikana tekee.

Vierailija
5/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ennen tällasta tekstiä tullut päivähoidon lappujen mukana. Nyt se oli oikein tummennetulla painettu ja huutomerkki perässä.

Myönnän, että olen jopa kampaajalla käynyt, kun lapsi hoidossa, kun olen sen kätevästi saanut järjestettyä töiden -ja lapsen hoitopäivän puitteissa. Ja varmasti hoitajat huomanneet, että hiusten väri vaihtunut.

ap

Vierailija
6/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ajan, minkä isompi eskarissa. Tasan kävin kampaajalla ja kaupassa ja vaikka nukuinkin sinä aikana.

Vierailija
7/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virikehoidokit sijoitetaan tarhaan ja perhepäivähoitoon vain työssäkäyvien ja opiskelijoitten lapset. Tämä on hyvä systeemi.

Vierailija
8/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitolapsi tultiin hakemaan 20min. myöhässä ja juna ennätti mennä. työpäivä kun on 11h/vrk niin ei kovinkaan helposti järjesty sitä kampaamoaikaa.

Vierailija
9/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoitoaika päättyy klo 17 eli siihen asti saa olla tarhassa. Hakea saa milloin haluaa, mutta viimeistään siis klo 17.

Ei tulis mieleenkään selitellä tekemisiäni hoitajille, eikä minulla yrittäjänä vakipäiviä olekaan.

Vierailija
10/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa koettavat muistuttaa, että lapsesta on mukavaa tehdä vanhempien kanssa niitä arkisia asioita kuten kauppareissujakin.

Itse kyllä käyn kaupassa matkalla töistä päiväkotiin, jos junaa odotellessa jää siihen sopivasti aikaa. Mutta jos kauppa olisi päiväkodin ja kodi välissä, tottakai menisin sinne lapsen kanssa.

Sinänsä päivähoidolla ei ole noka koputtamista siihen, mitä vanhemmat lapsien hoitopäivien ajan tekevät, vaikka nukkuisivat kotona.

Vierailija
11/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajat käyvät muuten kaupassa hoitoaikana työajalla. Harvassa työssä se on luvallista.

Vierailija
12/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein sanovat, että "käväise vielä kaupassa, x:llä on leikki kesken" tms.

Vierailija
13/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostamassa sitä työhön kuuluvaa, kuten ruokaa ja puhdistysaineita ym. joka kuluu työssä.

Hoitaja voisi rajata ettei osta sitten koko perheen tarvikkeita työajallaan, ostoksiin menee aikaa, kaljat ja tupakat ostettaisiin sitten omalla ajalla.

Mikä on käytäntö, ostetaanko vain "työtarvikkeet" vai muutakin ettei oamlla ajalla tarvitse käydä enää...

Vierailija
14/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarha voi määritellä mitä ihmiset tekee lapsen hoitoajalla.

Oli sitten kotona tai töissä! Tai lähtee pekkasille, sairastuu kesken päivän ja lähtee saikkua hakemaan tai lähtee hierojalle tai juoksemaan maratoonin.

Vierailija
15/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten olisi sitä arkea perheen kanssa.

Luonnollisesti tämä ei päde, kun vanhempi on kuitenkin päivät kotona, ja voi tehdä ihan mitä lystää, miksi enää kauppaankaan mennä? Helpompaa, kun lapsi on 8-17 hoidossa, ja sit vaan syömään parit iltajutut ja unille.

Vierailija
16/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin perjantaisin koulun jälkeen aina kaupassa ennenkuin hain lapsen päiväkodista.

Kouluni loppui klo 12 ja lapsi oli päiväkodissa silloin päiväunilla. Olisiko minun pitänyt odotella päiväkodin parkkipaikalla autossa 2 tuntia, vai käydä repimässä lapsi päikkäreiltä ylös ja kauppaan kanssani??

Voi kauheeta mikä rikollinen olenkaan...

Vierailija
17/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee sovittuna hoitoaikana.

Minulla on vuorotyö, mutta lapsi on silti säännöllisesti päiväkodissa klo 8-16, myös minun vapaapäivinäni, jolloin tosiaan teen mitä lystään.

Vierailija
18/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Taas tätä.

Minulle on parista päivähoitopaikasta tuttua puuroa että jos työaikani alkaa klo 14 ja lähden työmatkaa ajamaan klo 13, niin lapselle on perempi että tulee syömään ruokaa klo 12 ja sitä ennen rauhoittumaan tarhapäivää varten.

Kyllä minusta kaupassa voi käydä ennenkö hakee ipanat, selviää paljon nopeammin, lapsi ei kilju nälissään klo 16.30 kassalla.

Jos sen kaupan saa mahtumaan hoitoaikaan niin lässynlää.

Vierailija
19/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee sovittuna hoitoaikana. Minulla on vuorotyö, mutta lapsi on silti säännöllisesti päiväkodissa klo 8-16, myös minun vapaapäivinäni, jolloin tosiaan teen mitä lystään.

Vierailija
20/39 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisinaan minulla on omaa ohjelmaa ja lapsi taas kyllästyy kotona minun kanssani.

Mies tekee etätöitä kotona, joten silloin kotona pitää olla kohtuullisen hissukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi