Synnytyksen jälkeisistä ekoista menkoista. Apua!
Onko normaalia, että ovat tosi runsaat? Ei kai kerro, että ovat tästä lähtien aina näin runsaat?
Ennen raskautta vuoto oli aika runsasta toisena ja kolmantena päivänä. Neljäs päivä jo varsin maltillista ja viidentenä hieman vuotoa.
No, nyt ekat menkat synnytyksen jälkeen, aikaa synnytyksestä 10kk.
Eka päivä alkua, pientä vuotoa, toinen päivä runsasta ja kolmas runsasta.
Mutta neljäntenä päivänä SUPER runsasta. Tunnissa on tampoonista läpi ja sidekin läpimärkä.
Kuulostaako enää normaalilta?
Loppuuko nämä ikinä?
Kuinka kauan katselen runsasta vuotoa ennenkun johonkin lääkäriin tarvii lähteä?
Onko muilla olleet ekat menkat älyttömän runsaat/pitkät?
Alan olla epätoivoinen...
Kommentit (5)
Ne yösiteet tarvitaan ekojen menkkojen takia, ei synnytyksen jälkeen.
Mutta vähenevät kertakerralta.
menkat oli alkuun ihan järkyttävät. Todella runsas vuoto kesti viikon verran. (Ennen muksun saamista menkat kesti 2-3pv ja pikku vuotoa oli). Kyllä vuoto siitä tasoittuu ajan mittaan.
synnytyksen jälkeiset menkat ja mun piti soittaa lääkärille varmistaakseni että on tosiaan normaalia vuotaa kuin seula =D On ollut kaksi synnytystä tätä ennen mutta kummassakaan ei ollut mitään tuollaista.
Etsin kaupasta imukykyisimmän yösiteen ja sekin piti vaihtaa puolentoista tunnin välein kun oli jo ihan täynnä ha housut veressä. Olin jo melko varma, että vaippa taitaisi olla paras ratkaisu mulle, jotta uskallan edes kauppaan lähteä.
Parin tunnin välein vaihdoin imukykyisintä yösidettä, ja jos jonnekin piti lähteä, sain tunnin lisäaikaa super plus tampaxilla. Aivan järkkyä, luulin että vuodan suurin piirtein kuiviin. Seuraavat olivatkin jo ihan siedettävät ja normalisoituivat muutamassa kuukaudessa.
Tasoittuu kyllä myöhemmin, minulla jäi hieman runsaammiksi kuin ennen lapsia, muttei pahasti.