Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokerirasitus, otetaanko verikoe sormenpäästä vai...

Vierailija
10.08.2010 |

kyynärtaipeesta?

Onko se litku kauhean pahaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on niin sokerista, että itselleni teki pahaa juoda sitä. Myös olo oli sen mukainen.

Niin ja laskimoverinäyte.

Vierailija
2/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sitä vähän pelkäänkin että se on niiiin kamalan sokerista, että tulee huono olo. Kärsin muutenkin kovasta raskauspahoinvoinnista (rv 15), joten mitenhän selviän siitä...? :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa on vielä maustettukin colalla. Ihan helppo juttu, vaikka raskauspahoinvoinnista kärsin aikoinaan pahasti minäkin.

Vierailija
4/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikoe otetaan kyynärtaipeesta. Ensin paastoarvo, sitten yhden tunnin arvo ja vielä kahden tunnin arvo.

Se litku ei nyt kauhean pahaa ole, paksua sokerivettä, mutta ällöttäähän se vähän pitkän syömättömyyden jälkeen niellä. Onneksi sitä ei ole kuin kahden muovisen kertakäyttömukin verran. Kieli vain kitalakeen niin ei liikaa maistele sitä.

Itse tein tuossa heinäkuussa niin, kun rasituksessa kävin, että menin heti aamulla kun se paikka aukesi, minimoin sillä sen nälkäisenä oloajan hereillä (illalla sänkyyn 12 h ennen kuin rasitus alkaa).

Näin siis Helsingissä. Ylipäätään rasitusaika täytyy sopia labraan niin tietävät varata työntekijän sitä tekemään. Verikokeiden välisen ajan makoilin siellä sängyllä kun tuli vähän heikko olo. Tulokset kuitenkin puhtaat, mikä parasta.

Vierailija
5/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sitä vähän pelkäänkin että se on niiiin kamalan sokerista, että tulee huono olo. Kärsin muutenkin kovasta raskauspahoinvoinnista (rv 15), joten mitenhän selviän siitä...? :/

itselläni huono olo kesti n. tunnin ja loppupäivän olin veltto ja pää kipeä. Arvot oli silti ihan hyvät :/

Vierailija
6/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasitukseenhan mennään viikoilla 24-26, joten eiköhän se pahoinvointisi ole silloin jo hellittänyt!

Vierailija
7/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on niin sokerista, että itselleni teki pahaa juoda sitä. Myös olo oli sen mukainen.

Niin ja laskimoverinäyte.

mutta vikat 2 kulausta oli tuskaa. Kyllä sen suuhunsa kaataa, kun pakko on. Mutta en sitä ilokseni tekisi. Joillekin ei tule niin huono olo kuin minulle, mutta toisille vielä pahempi. Itse taistelin oksennusta vastaan, mutta onneksi ei tullut. Huimasi kyllä niin, etten voinut edes lukea lehtiä.

Vierailija
8/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasitus voidaan tehdä myös aiemmin, mikäli tarvetta on eli minullakin nyt viikolla 15+. Syynä ei ole ylipaino eikä suuri aiemman lapsen koko vaan se, että ekassa neuvolassa oli sokeria pissassa.

Labra-aika on varattu kyllä, jospa siitä selviää :S Ja hyvä olisi tarvittaessa päästä pitkäkseen.

Ap

Vierailija
9/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tähän ketjuun kysymään, mutta tuliko kauheet mustelmat verinäytteestä???

Ei ap, muuten vaan utelias

Vierailija
10/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tähän ketjuun kysymään, mutta tuliko kauheet mustelmat verinäytteestä??? Ei ap, muuten vaan utelias

Riippuu pistäjästä ja ihan sattumasta ja pistettävän omista ominaisuuksista.

Vierailija
11/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kokeessa ei ollut mitään muuta kamalaa kuin se että sinne labraan joutui klo 8 aamulla! Jouduin heräämään about 3h aikaisemmin kuin yleensä ja meinasin nukahtaa pystyyn. Jos tässä raskaudessa joudun ko testiin niin vaadin saada ajan lähempänä puolta päivää!

Vierailija
12/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasitukseenhan mennään viikoilla 24-26, joten eiköhän se pahoinvointisi ole silloin jo hellittänyt!

Vierailija
13/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla vähän yli 7.

Vierailija
14/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli käydään jo heti alkuraskaudesta viikoilla n.11-15 tms. ja toisen kerran vielä lopppuraskaudesta, ehkä viikoilla 27 tai jotain, vaikka ensimmäisessä kokeessa ei olis ollutkaan mitään.

itse jouduin kokeisiin painoindeksini takia.

Vierailija
15/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

litku on karmeaa.

Vierailija
16/17 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostellaanpas vielä

Vierailija