Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermostuin asuma-alueemme kakaroihin:-(

Vierailija
09.08.2010 |

Asuntoalueellamme asuu muutaman lapsen jengi (n. 8-12 vuotiaita) jotka kiusaavat pienempiä lapsia ja käyvät sotkemassa pihoilla olevia leikkikenttiä. Olen kerran joutunut puuttumaan asiaan lasten tullessa sotkemaan myös oman taloyhtiömme pihassa olevan leikkikentän (heittelivät leluja ja hiekkaa ympäriinsä, valloittivat keinut ja ajoivat pienemmät lapset pois). Eivät siitä juurikaan olleet moksiskaan vaan tulivat myöhemminkin pihalle kun luulivat että aikuisten silmä välttää. Lisäksi näyttelivät minulle kieltä kun olivat kauempana. Yritin myöhemmin puhua parin tytön kanssa ihan nätisti siitä että pienempiä ei kiusata vaan voivat leikkiä yhdessä ja auttaa pienempiään.

Ei tainnut puhe tehota sillä eilen tyttöni (6 v.) saatteli erään kaverinsa kotiinsa (meiltä n. 500m) ja joutuikin sitten tulomatkalla tuon lapsiparven kiusattavaksi. Hermostui niin että kaatui potkulautansa kanssa ja sai ison vuotavan haavan polveensa ja käteensä. Muut lapset alkoivat vaan nauraa ja ilkkua ja ajattivat lastani ja uhkailivat (näin ikkunasta).

Hermostuin siitä niin että hyppäsin autoon (etteivät huomaa että se olen minä) ja ajoin suoraan heidän luoksensa. Aloin haukkua heitä kovalla äänellä raukoiksi ja uhkailin ilmoittaa heistä opettajalle koska vanhempansa eivät välitä kasvatuksesta mitään (sitäkin olemme yrittäneet mutta lapset ovat ulkomaalaistaustaisista perheistä eivätkä vanhemmat ymmärrä maan kieltä (en siis asu Suomessa vaan keski-Euroopassa). Sanoivat että eivät ole tehneet mitään pahaa eivätkä kuulemma ole olleet pahoja tytölleni.

Olin niin vihainen että olisin voinut lyödä niitä pentuja!!!

Illalla häpesin huutamistani, ja ajattelin vaan kuinka moni aikuinen huomasi sen... En vaan voi sietää kuinka pieniä sorretaan eikä KUKAAN puutu asiaan!! Kuinka kauan saavat mellastaa kenenkään muun puuttumatta asiaan:-(

Pitäisiskö minun ottaa asia puheeksi koulussa vai mitä ihmettä teen? Vanhempien luo en halua enää mennä (heissä pari kosovo-albaania joista ei todellakaan tiedä mitä saattavat suuttuessaan tehdä..).

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoalueellamme asuu muutaman lapsen jengi (n. 8-12 vuotiaita) jotka kiusaavat pienempiä lapsia ja käyvät sotkemassa pihoilla olevia leikkikenttiä. Olen kerran joutunut puuttumaan asiaan lasten tullessa sotkemaan myös oman taloyhtiömme pihassa olevan leikkikentän (heittelivät leluja ja hiekkaa ympäriinsä, valloittivat keinut ja ajoivat pienemmät lapset pois). Eivät siitä juurikaan olleet moksiskaan vaan tulivat myöhemminkin pihalle kun luulivat että aikuisten silmä välttää. Lisäksi näyttelivät minulle kieltä kun olivat kauempana. Yritin myöhemmin puhua parin tytön kanssa ihan nätisti siitä että pienempiä ei kiusata vaan voivat leikkiä yhdessä ja auttaa pienempiään.

Ei tainnut puhe tehota sillä eilen tyttöni (6 v.) saatteli erään kaverinsa kotiinsa (meiltä n. 500m) ja joutuikin sitten tulomatkalla tuon lapsiparven kiusattavaksi. Hermostui niin että kaatui potkulautansa kanssa ja sai ison vuotavan haavan polveensa ja käteensä. Muut lapset alkoivat vaan nauraa ja ilkkua ja ajattivat lastani ja uhkailivat (näin ikkunasta).

Hermostuin siitä niin että hyppäsin autoon (etteivät huomaa että se olen minä) ja ajoin suoraan heidän luoksensa. Aloin haukkua heitä kovalla äänellä raukoiksi ja uhkailin ilmoittaa heistä opettajalle koska vanhempansa eivät välitä kasvatuksesta mitään (sitäkin olemme yrittäneet mutta lapset ovat ulkomaalaistaustaisista perheistä eivätkä vanhemmat ymmärrä maan kieltä (en siis asu Suomessa vaan keski-Euroopassa). Sanoivat että eivät ole tehneet mitään pahaa eivätkä kuulemma ole olleet pahoja tytölleni.

Olin niin vihainen että olisin voinut lyödä niitä pentuja!!!

Illalla häpesin huutamistani, ja ajattelin vaan kuinka moni aikuinen huomasi sen... En vaan voi sietää kuinka pieniä sorretaan eikä KUKAAN puutu asiaan!! Kuinka kauan saavat mellastaa kenenkään muun puuttumatta asiaan:-(

Pitäisiskö minun ottaa asia puheeksi koulussa vai mitä ihmettä teen? Vanhempien luo en halua enää mennä (heissä pari kosovo-albaania joista ei todellakaan tiedä mitä saattavat suuttuessaan tehdä..).

mutta sosiaalitoimi tai poliisi saattaisi tehdäkin.

Vierailija
2/9 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin lähiössä jossa oli kiusaamista. Valitettiin vanhemmille, olivat ymmärtäväisiä mutta ei tilanne muuttunut. Valitin koulunlle tai infosin heitä kun lasta oli nää pihan pennut kiusannut koulumatkallakin. Koulu kyllä piti puhuttelun näille, mutta opettaja sanoi mulle vähän töykeesti puhelimessa että "ei kuulu heille".

Muutettiin parin kilsan päähän. Ja mitä tekin nää pennut? kerran kun ei oltu kotona niin olivat käyneet rikkomassa meidän nuorimman hiekkaleluja ja räkineet meidän ulko-oveen (asuttiin rivarissa). Myösivät kyllä tekonsa.

Pakko vaa todeta että osa muksuista on niitä joille ei vaan mene jakeluun, ei vaikka kuinka puuttuisi ja yrittäisi hyvällä ja pahalla.

Nykyään asutaan ihan toisessa suunnassa helsinkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asuma-alue eikä asuntoalue.

Vierailija
4/9 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkieleni ei ehkä ole enää paras mahdollinen 17 vuoden ulkomailla oleskelun jälkeen:-)

Vierailija
5/9 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä. Toivottavasti kakaroille jäi edes jonkinlainen itu päähän, mitä voivat tehdä. On kyllä rasittavaa olla poliisina ja jatkuvasti hermostua vieraiden kakaroille.

Palsta on huono paikka kysyä tällaista, kohta joku tuomitsee sinut siitä, kun menit uhkailemaan niitä lapsia. Täälä riittää ymmärrystä huonosti käyttäytyville penskoille, ehkä kalahtaa mammojen omaan nilkkaan.

Vierailija
6/9 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kovasti kaivataan. Ota yhteyttä kouluun, esim rehtoriin tai opettajaan (jos tiedät millä luokalla ovat). Todennäköisesti mitään ei tapahdu, mutta olet ainakin yrittänyt TEHDÄ jotain.

Sitten: ala katsomaan kotia toiselta, vähemmän monikulttuuriselta alueelta. Niin mekin teimme, vaikka asumme täällä rauhan tyyssijassa SUOMESSA. Ei sitä väkivallan uhkaa ja koulussa vallitsevaa hyssyttelykulttuuria kestä täälläkään.

Vierailija
7/9 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo usko kuin väkivaltaa. Anna vitsaa pepulle oikein kunnolla niin uskovat.

Tai avokämmenellä poskille niin että todella tuntuu.

Vierailija
8/9 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten pois ajaminen on jo paha asia, mutta miten ne ajoi lapsia pois?

Vai lähtikö pienet pois itsekseen?

Vierailija
9/9 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa uusi koti on jo valmistumassa ja muutamme pois täältä kahden kuukauden päästä.

Seuraan nyt tilannetta kuitenkin ja EHKA ilmoitan opettajalle tilanteesta jos ei parannusta asiaan tule...

Ottaa niin päähän, sillä itseni on kasvatettu niin että pieniä ei kiusata, aikuisia kunnioitetaan ja heikomman puolta pidetään....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi