Kaurapuurokin valmiina lastenruoissa...
Eihän kukaan osta KAURAPUUROA valmiina lapselleen. Kai jokainen äiti edes puuron osaa keittää. Vai ollaanko nykyään jo niin uusavuttomia??!
Kommentit (14)
Mutta jossain matkalla, esimerkiksi autoreissulla pysähdyspaikalla tuollainen voisi ollakin ihan kätevä.
Lapsi istuimessa selässä ja silti saa puuroa, vaikka en jaksa trangiaa ottaa noille retkille mukaan.
Uusavuttomuutta tietenkin, että lähdetään 10 km vaellukselle 5-vuotiaan ja 1-vuotiaan kanssa.
on tosi käteviä silloin, kun ei ole sitä keittomahdollisuutta! Kyllä kai noin yksinkertaisen asian useimmat ihmiset tajuavat, ei kai kukaan joka päivä kotona valmiita puuroja syötä lapselle?!?
joskus ihan hyviä 1v lapselle.
mutta niiden jauhopuurojen käyttöä en ymmärrä etenkään ihan tavallisessa käytössä yli 1,5v ja siis tiedän tapauksen jossa jo melkein kolme vuotias.
6 unohti kertoa, että niin "uusavuton" olen minäkin, että teen tavallisen puuron mikrossa... tai ehkä kuitenkin lapsen vuoksi tämäkin, tuntuu maistuvan paremmin kuin kattilassa keitetty.
Mutta meillä on käytössä puurojauhe, huom ei siksi, etten osaisi keittää puuroa, vaan siksi, että vauva oksentaa tavallisen puuron, kun ei ole täysin sileää. Kakomisrefleksi niin herkkä. Jauhepuuro menee alas kun on täysin sileää.
on tosi käteviä silloin, kun ei ole sitä keittomahdollisuutta! Kyllä kai noin yksinkertaisen asian useimmat ihmiset tajuavat, ei kai kukaan joka päivä kotona valmiita puuroja syötä lapselle?!?
Lapsi istuimessa selässä ja silti saa puuroa, vaikka en jaksa trangiaa ottaa noille retkille mukaan.
Uusavuttomuutta tietenkin, että lähdetään 10 km vaellukselle 5-vuotiaan ja 1-vuotiaan kanssa.
mielestäsi jokin todiste siitä ettet ole uusavuton?! *reps*
Lapsemme 1,5-v saa valmispuuroja (puurojauhe) jonkun kerran viikossa. On nopea, eikä tarvitse odotella jäähtymistä.
Tetroja otamme mukaan, kun ei ole mahdollisuutta keittää vettä tms.
Mutta käytän noita valmisjauheita useamman kerran viikossa.
So?
tosiaan joku ostaa vain niitä parin desin valmiita puuropurkkeja kotikäyttöön?
6 on melkein järkyttynyt... Itse en viitsisi kantaa sitä purkkimäärää kotiin muiden ostosten lisäksi, mutta tehköön jokainen tavallaan.
6 on melkein järkyttynyt... Itse en viitsisi kantaa sitä purkkimäärää kotiin muiden ostosten lisäksi, mutta tehköön jokainen tavallaan.
Minä järkytyn pedofiileistä, raiskauksista saatavista naurettavista rangaistuksista, öljykatastrofeista, isosta jäälohkareesta, joka irtosi Grönlannissa.
Mutta että joku järkyttyy parin desin puuropurkeista. No - minä olen niitä välillä jaksanut kotiin kantaa ja minulla on niihin ollut rahaa.
Pieni on maailmasi.
täällä on hirveitä tiukkapipoja heti maanantaina jo liikenteessä, luetaan jokainen teksti kuin piru raamattua.
Ja 6 on vieläkin sitä mieltä, että ne valmiit parin desin purkit on tosi käteviä silloin kun ei ole keittomahdollisuutta. Ehkä tuttavapiirini sitten on rajoittunut, kun en ole koskaan aiemmin kuullut kenenkään syöttävän lapselleen jatkuvasti valmiita annospuuroja.
Ja annospurkeista on edelleen kyse, kun jotkut vetävät tähän mukaan myös ne jauheet, jotka nyt ovat sihtikurkuille se parempi vaihtoehto kuin jatkuva oksentelu. Mutta tämän asian tietysti ymmärtää vain kokemuksen kautta, muiden on hyvä kiillotella sitä kruunuaan taas tässä välissä.
Jokainenhan sen puuron osaa keittää, jos osaa vedenkin keittää, jos ei halua, niin ei se tarkoita samaa kuin uusavuton, vai?
reissussa ollessa.